#TVNpomagajmysobie – 180 restauracji ugotowało 117 000 posiłków dla najuboższych w całej Polsce!
#TVNpomagajmysobie to akcja wsparcia osób najbardziej dotkniętych skutkami pandemii. Celem zakończonej w weekend edycji była pomoc najuboższym, potrzebującym wsparcia w formie ciepłego posiłku oraz solidarność z branżą gastronomiczną, której działalność od października ub.r. podlega daleko idącym ograniczeniom. Od połowy grudnia do końca stycznia 180 restauracji, które wzięły udział w akcji przekazało 117 000 posiłków na rzecz osób potrzebujących w całym kraju.
Dzięki inicjatywie TVN Grupa Discovery w okresie od 14 do 24 grudnia oraz od 18 do 30 stycznia do osób najuboższych w całej Polsce trafiło łącznie 117 000 ciepłych posiłków. Przygotowało je na wynos 180 restauracji, które zgłosiły się do udziału w akcji i zostały pozytywnie zweryfikowane pod kątem wymaganych warunków. Każdy lokal otrzymał zamówienie na kwotę 13 tys. złotych brutto. Dostawy dań obiadowych trafiły do ponad 100 Organizacji Pożytku Publicznego (OPP) zajmujących się dożywianiem najuboższych. Konkretne OPP zostały wskazane przez 27 lokalnych Banków Żywności działających w poszczególnych regionach.
„W tym trudnym okresie pomoc innym jest niezwykle ważna. #TVNpomagajmysobie to szereg inicjatyw, które na różnych etapach pandemii wspierały m.in. medyków, przedsiębiorców czy uczniów. Ta ostatnia akcja była szczególnie złożona oraz wymagająca i nie odniosłaby takiego sukcesu, gdyby nie ogromne zaangażowanie bardzo wielu osób. Jej powodzenie to przede wszystkim zasługa naszych widzów, którzy wspaniale odpowiedzieli na apel o włączenie się do akcji poprzez wpłaty, smsy czy oglądanie charytatywnego bloku reklamowego; partnerów naszego Biura Reklamy, na których wsparcie zawsze możemy liczyć; darczyńców Fundacji TVN; Banków Żywności i restauracji w całej Polsce, które stworzyły łańcuch pomocy osobom najuboższym. Chciałabym także podziękować wszystkim zaangażowanym pracownikom TVN, których entuzjazm sprawił, że wspólny wysiłek przekuliśmy w bardzo wymierny efekt – ponad 100 tys. ciepłych posiłków.” – powiedziała Kasia Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA.
Łącznie na zakup obiadów dla osób najuboższych przeznaczono w grudniu i styczniu 2 340 000 złotych. Zamówienia posiłków finansowane były ze środków zebranych przez TVN Grupa Discovery z charytatywnego bloku reklamowego wyemitowanego 12 grudnia, wpływów pozyskanych od sponsorów Biura Reklamy TVN Media, funduszy zebranych przez Fundację TVN „Nie jesteś sam” i środków przekazanych przez TVN Grupa Discovery oraz przychodów ze sprzedaży pakietu START VOD na stronie pomagam.player.pl.
Partnerami merytorycznymi akcji były Federacja Polskich Banków Żywności oraz Bank Żywności SOS w Warszawie.
Udział w akcji wzięły:
· Bank Żywności SOS w Warszawie
· Bank Żywności Leszno
· Bank Żywności w Lublinie
· Bank Żywności we Wrocławiu
· Bank Żywności w Trójmieście
· Bank Żywności Suwałki – Białystok
· Bank Żywności w Tczewie
· Bank Żywności w Chojnicach
· Bank Żywności w Grudziądzu
· Bank Żywności w Siedlcach
· Bank Żywności w Ciechanowie
· Bank Żywności w Olsztynie
· Wielkopolski Bank Żywności
· Bank Żywności w Gorzowie Wielkopolskim
· Bank Żywności w Łodzi
· Podkarpacki Bank Żywności
· Bank Żywności w Koninie
· Bank Żywności w Krakowie
· Świętokrzyski Bank Żywności
· Bank Żywności w Tarnobrzegu
· Bank Żywności w Kielcach
· Śląski Bank Żywności
· Bank Żywności w Nowych Bielicach
· Bank Żywności w Elblągu
· Bank Żywności w Opolu
· Bank Żywności w Słupsku
· Bank Żywności w Pile.