Wyborcza.pl poszerza ofertę Content Categories
W lutym 2021 r. zespół Wyborcza.pl rozbudował swoją innowacyjną ofertę Content Categories, która umożliwia efektywną emisję treści promocyjnych w ramach kategorii tematycznych dopasowanych do artykułów w serwisach grupy Wyborcza.pl. Obecnie klienci mogą skorzystać z narzędzia Custom Categories, pozwalającego na tworzenie własnych fraz czy kategorii kompatybilnych ze strategią marketingową danego brandu.
Content Categoriesto unikalne na rynku narzędzie, które zostało wprowadzone do serwisów Wyborcza.pl w ubiegłym roku. Rozwiązanie to, dzięki wdrożeniu Machine Learning, jest w pełni zautomatyzowane i oferuje optymalizację emisji reklam przy publikacjach o określonej tematyce we wszystkich serwisach internetowych „Gazety Wyborczej”.
Od lutego 2021 r. klienci Wyborcza.pl mogą wykorzystać również podobne narzędzie – Custom Categories. Pozwala ono na tworzenie kategorii, wykluczeń lub fraz na zlecenie, w oparciu o zindywidualizowane preferencje komunikacyjne marki klienta. Dzięki temu reklamy są wyświetlane przy odpowiednio dobranych treściach i kompatybilne ze strategią marketingową brandu.
Content Categories to 25 kategorii tematycznych, tożsamych z taksonomią Google, co pozytywnie wpływa na efektywność kampanii. Wskaźnik CTR kampanii emitowanych w oparciu o Content Categories jest dwukrotnie wyższy niż w przypadku standardowej kampanii RON`owej, co pokazuje, że dopasowanie kontekstowe kampanii reklamowych ma ogromne znaczenie dla ich efektywności.
Content Categories oferowane przez Wyborcza.pl to: Home & Garden (Dom i ogród), Jobs & Education (Praca i edukacja), Games (Gry), Autos & Vehicles (Samochody i pojazdy), Beauty & Fitness (Uroda i fitness), Real Estate (Nieruchomość), Science (Nauka), Sports (Sport), Arts & Entertainment (Sztuka i rozrywka), News (Wiadomości), Law & Government (Prawo i rząd), People & Society (Ludzie i społeczeństwo), Business & Industrial (Biznes i przemysł), Health (Zdrowie), Books & Literature (Książki i literatura), Internet & Telecom (Internet i telekomunikacja), Shopping (Zakupy), Travel (Podróże, turystyka), Hobbies & Leisure (Hobby i wypoczynek), Computers & Electronics (Komputery i elektronika), Finance (Finanse), Food & Drink (Jedzenie, picie), Pets & Animals (Zwierzęta domowe), Reference (Odniesienie, referencje), Coronavirus (COVID-19), Sensitive Subjects (Tematy wrażliwe).
Ważnym elementem oferty jest zwłaszcza kategoria Sensitive Subjects, która pozwala na wykluczenie z kampanii reklamowej artykułów o tematyce wrażliwej, opisujących np. tragedie i konflikty, walkę lub wojnę, drażliwe kwestie społeczne. Rozwiązanie to wpisuje się we wdrożoną w serwisach Wyborcza.pl politykę Brand Safety.
Kategoria Sensitive Subjects jest dodatkowo wyposażona w narzędzie Sentiment AI, które analizuje wydźwięk artykułów i klasyfikuje je jako negatywne, pozytywne lub neutralne.
Więcej informacji o ofercie reklamowej „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl – na stronie https://wyborcza.pl/reklamaGW.
„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec września 2020 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” przekroczyła 240 tys. .