Ekstraklasa wybrała Red Bee jako partnera technologicznego do serwisu OTT
Ekstraklasa S.A. wybrała Red Bee Media jako partnera technologicznego, z którym będzie rozwijać platformę streamingową Ekstraklasa.TV. Red Bee to międzynarodowa firma, założona przez BBC, a dziś należąca do Ericsson, która dostarcza cyfrowe narzędzia do zarządzania, dystrybucji, nadawania i komercjalizacji treści wideo, m.in. poprzez platformy OTT.
Prace nad serwisem Ekstraklasy ruszą jeszcze w tym sezonie, zaś głównym kierunkiem zmian będzie większa interaktywność i personalizacja, dalsza poprawa user experience, wdrożenie modelu reklamowego, a w przyszłości możliwość rozszerzenia serwisu o dodatkowe treści sportowe, nie tylko piłkarskie, czy integrację Ekstraklasa.TV z sieciami kablowymi.
– Sposób konsumpcji mediów, zwłaszcza treści wideo, także sportowych, bardzo szybko się zmienia. Wpływ pandemii na życie społeczne dodatkowo przyspieszył te trendy. Mamy wiec coraz większy udział w rynku platform streamingowych, pogłębiające się zjawisko multi-screen, a jednocześnie rosnącą popularność krótkich, ale emocjonujących treści wideo, zwłaszcza wśród młodych. Obserwujemy te zmiany i chcemy wejść z naszą platformą OTT na kolejny poziom, dostarczając kibicom wersję 2.0 serwisu Ekstraklasa.TV z nowymi funkcjonalnościami, większą liczbą krótkich, atrakcyjnych, nasyconych informacjami formatów wideo. Doświadczenia, zwłaszcza ostatniego roku, pokazały, że kibice za granicą chcą oglądać naszą ligę, więc tym bardziej zależy nam, by ciągle iść do przodu i dawać odbiorcom kontent coraz ciekawszy i lepiej skrojony pod ich indywidualne potrzeby. Treści zarówno piłkarskie, dotyczące Ekstraklasy, ale nie tylko – w przyszłości także mecze Fortuna 1 Ligi czy walkę o Mistrzostwo Polski w ramach Ekstraligi kobiet, a także inne rozgrywki i dyscypliny sportu. Jesteśmy już po wstępnych rozmowach z innymi ligami i nad tym będziemy pracować w najbliższych kilkunastu miesiącach. Na pewno Ekstraklasa.TV, rozwijana we współpracy z Red Bee, będzie zupełnie nowym doświadczeniem wizualnym i użytkowym – zapewnia Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa S.A.
Red Bee jest jedną z ok. 30 firm zagranicznych i polskich, które przystąpiły do wieloetapowego przetargu Ekstraklasy dot. rozwoju Ekstraklasa.TV. Firma powstała w 2002 r., a w 2014 r. przejął ją technologiczny gigant – szwedzki Ericsson. Red Bee to wiodąca globalna firma świadczącą usługi medialne i partner najsilniejszych światowych marek z branży mediowej i nadawczej, a także wielu innych innowacyjnych firm oraz właścicieli praw mediowych. Treści przygotowane, zarządzane, transmitowane oraz streamowane poprzez Red Bee docierają do milionów ludzi na całym świecie. Firma była zaangażowana w uruchomienie wielu serwisów streamingowych, w tym w 2020 r. – SportsTribal w Wielkiej Brytanii i Wnited, pierwszej na świecie platformy streamingowej poświęconej kobiecej piłce nożnej.
– Red Bee to sprawdzona marka. Firma ma na koncie wiele innowacyjnych projektów, zna trendy rynkowe i wie, w którym kierunku iść biznesowo oraz technologicznie. Cechuje ją myślenie poza schematami, innowacyjność, dobre rozumienie biznesu sportowego oraz oczekiwań odbiorców kontentu. Do mocnych stron tego partnera należy bogate doświadczenie oraz jego kompatybilność z potrzebami Ekstraklasy i naszej producenckiej spółki – argumentuje wybór Red Bee Marcin Serafin, dyrektor operacyjny Ekstraklasa Live Park.
Pierwsze efekty prac Red Bee i Ekstraklasy kibice będą mogli zobaczyć jeszcze przed sezonem 2021/22. Zmieniona Ekstraklasa.TV będzie dostępna w języku polskim na www oraz poprzez aplikacje mobilne na telefony z systemem operacyjnym iOS i Android. Oprócz tego Ekstraklasa ma być też dostępna w Smart.TV, w pierwszej kolejności na LG Smart.TV, Apple.TV, Android.TV oraz docelowo także na Samsung Smart.TV.
– Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w ewolucji Ekstraklasa.TV i przyczynić się do jej rozwoju, dostarczając widowni za granicą oraz w Polsce wysokiej jakości, emocjonujące treści piłkarskie – mówi Steve Nylund, CEO Red Bee Media. – Widzimy wyraźny trend wzrostowy dotyczący tego typu oferty, czyli kierowanej bezpośrednio do odbiorców, pozwalającej markom jak Ekstraklasa w pełni wykorzystać możliwość nawiązania kontaktu z fanami, a jednocześnie zarabiania na prawach do treści – dodaje Steve Nylund.
Serwis Ekstraklasa.TV, który ruszył latem 2019 r., ma około 200 tys. zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Dzięki platformie kibice za granicą (poza krajami objętymi licencjami na wyłączność transmisji) mogą na żywo oglądać wszystkie mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy po wykupieniu abonamentu lub dostępu pay-per-view na pojedyncze spotkania. Oprócz tego fani piłki nożnej zyskują wiele dodatkowych treści wideo, jak skróty, najciekawsze akcje meczowe. W Polsce kibice Ekstraklasy mają bezpłatny dostęp do serwisu ze skrótami wszystkich meczów oraz innymi materiałami wideo, za wyjątkiem transmisji live.