Piotr Kozłowski redaktorem Moto.pl
Moto.pl dynamicznie się rozwija, a coraz ważniejszą rolę w serwisie odgrywają treści związane z biznesem motoryzacyjnym. W ramach tego obszaru wyodrębniony został właśnie dział Made in China, z którym związany będzie powracający do Moto.pl redaktor Piotr Kozłowski.
Moto.pl to serwis łączący motoryzację, biznes i eko-trendy. W ramach rozwoju tego obszaru biznesowego powstanie dział Made in China, w którym analizowane będą dane i informacje z największego rynku motoryzacyjnego świata, czyli z Chin. Państwo to przestało już być fabryką utożsamianą jedynie z tanią produkcją wątpliwej jakości. Obecnie konkuruje ono z zachodnimi markami w dziedzinie nowoczesnych technologii i innowacji, co przekłada się również na motoryzację. Chińczycy mają ambitne plany ekspansyjne – dziś egzotyczne z europejskiego i polskiego punktu widzenia marki, jutro mogą stać się czołowymi producentami w branży automotive. To dlatego, nie chcąc, by czytelnicy przegapili ten moment, redakcja Moto.pl zdecydowała się otworzyć nowy dział, który ruszy w drugiej połowie kwietnia. Tematyką dotyczącą chińskiej motoryzacji zajmie się redaktor Piotr Kozłowski.
– Chiny to największy rynek motoryzacyjny na świecie. Kolejni chińscy producenci planują debiut w Europie. Chcemy przyglądać się tym trendom i dostarczać naszym czytelnikom wiedzę na temat najważniejszych chińskich marek. Nie można pisać o biznesie w branży motoryzacyjnej, pomijając Państwo Środka – mówi Piotr Kozłowski.
Piotr Kozłowski był wcześniej związany z serwisem Moto.pl przez ponad 6 lat, jako redaktor i wydawca zajmując się głównie tematyką związaną z rynkiem i prawem drogowym. Pracował także jako redaktor w dziale analiz „Gazety Wyborczej” (BiQdata.Wyborcza.pl) i tworzył własny serwis z dziennikarstwem danych.
–Bardzo się cieszę, że zespół Moto.pl wzmocni doświadczony redaktor, który dobrze zna nasz serwis i branżę motoryzacyjną – mówi Tomasz Korniejew, dyrektor serwisu Moto.pl . – W obecnych czasach dużo się dzieje w biznesie motoryzacyjnym, a Moto.pl jako serwis opiniotwórczy chętnie podejmuje tę tematykę. Wzmocnienie redakcji w obszarze biznesowym to jeden z kroków na drodze rozwoju Moto.pl – dodaje Korniejew.
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w lutym 2021 r. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,1 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 535,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl.