Prasa - Ksiązka

„Nie posiadam” – nowy projekt „Gazety Wyborczej” i „Wysokich Obcasów”

Coworking, foodsharing, crowdfunding, wymiana społeczna, życie na abonament – czy zjawiska te bardziej niż dotychczas zaczną towarzyszyć nam w post-covidowym świecie? Czym jest ekonomia społeczna i jak może zmienić naszą rzeczywistość? Szukając odpowiedzi na te pytania, zespół „Gazety Wyborczej” stworzył nowy projekt „Nie posiadam”, którego celem jest kształtowanie nowego, zrównoważonego podejścia do posiadania i konsumpcji. Materiały powstające w ramach projektu będą ukazywać się od dziś, 13 maja 2021 r. przez najbliższe 6 miesięcy m.in. na tradycyjnych łamach dziennika i magazynu „Wysokie Obcasy”, na Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.biz oraz w dedykowanym akcji serwisie  Wyborcza.pl/nieposiadam.  

 

Do niedawna żyliśmy w świecie, w którym konsumpcja oraz posiadanie były synonimem wartości. Jednak czas pandemii, rewolucji cyfrowej i nasilających się zmian klimatu, który rozwinął nowe zjawisko kulturowe i społeczne – współdzielenie dóbr, pokazał, że to się zmienia. Badania* wykazują, że – myśląc o przyszłości w kontekście nadmiarowej konsumpcji i jednocześnie kurczących się zasobów – ważniejsze staje się dla nas używanie, współdzielenie, współtworzenie i korzystanie. Dziś chętniej niż kiedykolwiek wcześniej wykupujemy abonamenty, subskrypcje, wynajmujemy, pożyczamy.

„Nie posiadam” to projekt, w ramach którego redakcje papierowego wydania „Gazety Wyborczej”, serwisu Wyborcza.plWyborcza.biz i „Wysokich Obcasów” będą opisywać trendy, jakie zaistniały w społeczeństwie i gospodarce w związku z tą zmianą, poruszając przy tym temat świadomej konsumpcji, ekonomii społecznej oraz  „życia na abonament”.

Na cykl „Nie posiadam” złożą się zarówno artykuły publikowane na łamach „Gazety Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” oraz w serwisach Wyborcza.plWyborcza.biz i Wysokieobcasy.pl, jak również specjalne nagrania wideo, podcasty realizowane w ramach serii „8:10” i audycji „Wysokich Obcasów” oraz wirtualna debata.

Teksty i materiały, powstałe w ramach projektu, będzie można znaleźć na stronie akcji Wyborcza.pl/nieposiadam.

Partnerami projektu są: BookBeat, Resi4Rent, HoppyGo i BIZUMANIA.

Projekt „Nie posiadam” prowadzony będzie od maja do końca br. Jego start wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki), w internecie (Wyborcza.plWysokieobcasy.pl, Facebook i Instagram) oraz newsletterach serwisu Wyborcza.pl. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu marketingu i reklamy „Wyborczej”.

„Gazeta Wyborcza”  jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce i Europie Wschodniej, którego treści dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej.

Wyborcza.pl to serwis prezentujący treści przygotowywane przez redakcję „Gazety Wyborczej” – teksty, materiały wideo, podcasty, reportaże multimedialne. Są one także dostępne w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. Wyborcza.pl jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec grudnia 2020 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła niemal 260 tys.

*Badania portalu Statista wskazują, że wartość globalnego rynku usług dzielonych ma wzrosnąć z 19,5 mld dolarów w 2018 r. do ponad 330 mld w 2025.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *