Rekordowa widownia meczu Polska – Słowacja
Ponad 14 milionów widzów według MOR* oglądało w momencie największej oglądalności mecz Polaków ze Słowacją podczas Euro 2020 w poniedziałek, 14 czerwca w TVP1 i TVP Sport. Średnia widownia meczu wyniosła 12,1 mln widzów. Według NAM** TVP1 z wynikiem 21% była liderem dnia, a TVP Sport z udziałami 4,74% było najliczniej oglądanym kanałem tematycznym (dane dla 4+). Obie anteny TVP1 i TVP Sport odnotowały rekordowe od 2018 r. udziały we wszystkich grupach wiekowych.
Według NAM widownia inauguracyjnego meczu Polaków podczas Euro zgromadziła w TVP1 prawie 6 mln osób. Z kolei łączna oglądalność meczu na trzech antenach TVP: TVP1, TVP Sport i TVP 4K wyniosła 7,5 mln widzów przy udziałach 62,5%. W momencie największej oglądalności łączna widownia wyniosła aż 9,2 mln osób.
Również wczoraj TVP1 uzyskała rekordowe udziały dnia: 21% w grupie 4+, 22% w 16-59 i 22,8% w grupie komercyjnej 16-49. To najwyższe wyniki anteny od czerwca 2018, kiedy rozgrywane były Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018. Także udziały TVP Sport, które wyniosły 4,74% w grupie 4+, 5,53% w 16-59 oraz 5,63% w grupie 16-49 były rekordowe od sierpnia 2018 r., tj. od Mistrzostw Europy w Lekkoatletyce 2018.
Aż 8 najliczniej oglądanych programów wśród TOP10 audycji dnia należało do anten TVP. Obok meczów Euro milionowe widownie odnotowały serwisy informacyjne TVP. „Wiadomości” z widownią 6 mln (MOR) oraz 3,2 mln widzów (NAM), były najliczniej oglądanym serwisem informacyjnym dnia.