FidelityFX Super Resolution już jest!
Firma AMD ogłosiła udostępnienie FidelityFX Super Resolution (FSR), czyli przełomowej, bo otwartej i łatwej w implementacji technologii, która zwiększa liczbę FPS umożliwiając grę z nawet najbardziej wymagającymi efektami graficznymi w wysokiej rozdzielczości na sprzęcie, który tego wcześniej nie umożliwiał.
Ponad 40 deweloperów gier planuje zintegrować FSR w swoich najlepszych grach i silnikach. Od dziś technologia ta jest dostępna w siedmiu tytułach: Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, 22 Racing Series, Terminator: Resistance and The Riftbreaker, i pojawi się w kolejnych grach jeszcze w 2021 roku, w tym w Far Cry 6 i DOTA 2.
FidelityFX Super Resolution to zaawansowana technologia przestrzennego skalowania obrazu, która wykorzystuje specjalny algorytm analizujący obraz źródłowy, aby odtworzyć go w wyższej rozdzielczości, a następnie wzmocnić szczegółowość tekstur i poprawić jakość. W rezultacie obraz jest wyraźniejszy i bardziej szczegółowy w porównaniu do podstawowych metod skalowania, a gracze mogą skorzystać na nawet najbardziej wymagających efektach, jak raytracing. I graczy tych jest dziś bardzo wielu, bo FSR jest obsługiwane przez ponad 100 modeli układów graficznych i procesorów AMD, a także przez szereg konkurencyjnych produktów.
FidelityFX Super Resolution, podobnie jak pozostałe efekty z biblioteki FidelityFX, przygotowano tak, aby można było go łatwo integrować w nowych i istniejących grach, a deweloperzy powinni móc zacząć ściągać FSR bezpłatnie ze strony GPUOpen.com już w połowie lipca 2021. W skład pakietu wchodzi kod, dokumentacja i zasoby pomocne dla programistów.
„Dzięki AMD FidelityFX Super Resolution możemy zaoferować naszym klientom lepszą jakość obrazu przy niższym koszcie wydajnościowym niż renderowanie w pełnej rozdzielczości — powiedział Dan Ginsburg, deweloper grafiki w Valve. — To szczególnie atrakcyjne dla użytkowników średniej klasy kart graficznych, którzy chcieliby skorzystać na wyższej rozdzielczości. Jesteśmy bardzo zadowoleni z otwartego podejścia AMD do FSR, i że jest to zaprojektowane do użycia ze wszystkimi układami graficznymi.”
„Implementacja AMD FidelityFX Super Resolution do gry The Riftbreaker była jedną z najbardziej bezproblemowych integracji technologii, jaką kiedykolwiek robiliśmy. — powiedział Paweł Lekki, dyrektor operacyjny Exor Studios. — Dzięki temu, że filozofią AMD jest ‘no black box’, to byliśmy w stanie bardzo łatwo zaimplementować FSR zarówno na platformie PC jak i konsolach, a następnie dostosować to do specyfiki naszego silnika gry.”
Polecamy wpis na blogu AMD, gdzie znajdą Państwo dalsze szczegóły oraz wiele kolejnych wypowiedzi deweloperów. Tutaj znajdą Państwo pakiet prasowy wraz z prezentacją i ilustracjami, a tutaj oficjalny komunikat AMD w formie informacji prasowej. Polecamy też uwadze stronę poświeconą FSR: amd.com/fsr