Grupa Canal+ z pakiet większościowy w SPI INternational
CANAL+ przejmie pakiet większościowy w SPI INTERNATIONAL 70 proc. udziałów, zachowując obecny zespół zarządzający i strukturę operacyjną. SPI INTERNATIONAL, działająca na sześciu kontynentach globalna firma medialna, posiadająca w swoim portfolio 42 kanały telewizyjne i liczne produkty cyfrowe, dystrybutor treści i nadawca, połączy siły z Grupą CANAL+.
Grupa CANAL+ jest światowym operatorem płatnej telewizji i nadawcą niekodowanych kanałów telewizyjnych we Francji. CANAL+ jest dobrze znany na arenie międzynarodowej, prowadząc działalność w 40 krajach w Europie, Afryce Subsaharyjskiej i Azji. W Europie CANAL+ silnie zaznaczył swoją obecność na terenie Francji i w Polsce. W 2019 r. Grupa nabyła również platformę M7 Group. Grupa posiada na całym świecie 22 mln abonentów. Ta transakcja ma pozwolić CANAL+ na poszerzenie strategii inwestowania w content i wzmacnianie oferty na różnych rynkach, która jest realizowana dzięki wsparciu europejskiego Studiocanal, Kino Świat w Polsce, a teraz również SPI INTERNATIONAL.
Zgodnie z umową, która pozwoli na połączenie know-how obu podmiotów, założyciel i prezes zarządu SPI – Loni Farhi oraz Berk Uziyel – będą nadal zarządzać SPI i rozwijać jej działalność przy wsparciu komitetu wykonawczego. Obie grupy będą mogły zaś stworzyć wzajemne synergie, pozwalające na dalsze wzmocnienie ich obecności na rynkach międzynarodowych.
“Przejęcie SPI INTERNATIONAL jest częścią strategii, którą realizujemy od kilku lat. CANAL+ posiada obecnie 22 miliony abonentów w ponad 40 krajach, w tym 15 w Europie. Postawiliśmy sobie za cel osiągnięcie minimum 30 milionów abonentów do 2025 roku, a SPI INTERNATIONAL będzie z pewnością kluczowym atutem w realizacji tych ambicji” – powiedział Maxime Saada, prezes Grupy CANAL+.
„Z wielką przyjemnością witamy SPI w naszej grupie. Ta transakcja jest krokiem strategicznym dla rozwoju naszego europejskiego contentu. Pozwoli nam ona na wypracowanie nowych synergii i działań, szczególnie na rynku polskim oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie CANAL+ prowadzi działalność za pośrednictwem marek M7” – dodał Jacques du Puy, prezes CANAL+ International.
Realizacja transakcji podlega zatwierdzeniu przez właściwe organy regulacyjne w poszczególnych krajach (w tym w szczególności organy odpowiedzialne za kontrolę antymonopolową i kontrolę połączeń jednostek gospodarczych).