Wrzesień 2021 należał do TVP
Według NAM Telewizja Polska umocniła we wrześniu pozycję lidera rynku w grupie 4+ i jako jedyna odnotowała wzrost w młodszych grupach wiekowych. Aż 16 na TOP20 najliczniej oglądanych programów należało do Telewizji Polskiej. Wzrost odnotowały TVP1, TVP2, TVP Sport, TVP Historia, TVP Seriale, TVP Kobieta oraz w młodszych grupach wiekowych TVP HD i TVP3. Natomiast liderem rynku zostały TVP1, TVP Sport, aplikacja TVP Sport oraz platforma TVP VOD pod względem średniego czasu przypadającego na użytkownika wśród polskich platform VOD.
W czwartek, 30 września, aż 3,4 mln widzów (MOR*) oraz 2,6 mln widzów (NAM**) oglądało w momencie największej oglądalności mecz Ligi Europejskiej UEFA w piłce nożnej Legia Warszawa-Leicester City. Według NAM TVP1 była liderem dnia z udziałami 9,9%.
Również według NAM liderem we wrześniu 2021 była grupa TVP z udziałami na poziomie 28,3% w grupie 4+. W porównaniu do roku ubiegłego wynik Telewizji Polskiej był o 3,25% wyższy. Telewizja Polska jako jedyny nadawca odnotowała również wzrost udziałów wśród młodszych widzów. Dynamika wzrostu w grupie 16-59 wyniosła ponad 3%, a wśród widowni komercyjnej 3,94%. Wiodącą anteną miesiąca była TVP1, której udziały na koniec miesiąca były najwyższe i wyniosły 9,7% w grupie 4+ (wzrost o 2% w porównaniu do roku ubiegłego). Z kolei dynamika wzrostu anteny wśród młodszych grup wiekowych wyniosła 9,3% w grupie 16-59 oraz 11,8% w grupie 16-49. Swoją pozycję umocniła TVP2, której udział 7,73% na koniec miesiąca był o 2,4% wyższy niż rok temu (grupa 4+).
Udany start sezonu odnotowały też kanały tematyczne. TVP Sport, lider kanałów sportowych zyskał najwięcej. Dynamika wzrostu stacji kształtowała się na poziomie 43,6% i zapewniła na koniec miesiąca udział 1,12% (grupa 4+). W grupie komercyjnej udziały kanału wyniosły 0,9%, a dynamika wzrostu aż 55,2%. Z kolei platforma sport.tvp.pl zajęła pozycję lidera pod względem średniego czasu użytkowników, który wyniósł 36 minut. Również aplikacja TVP Sport zajęła pozycję lidera uzyskując największą liczbę realnych użytkowników — we wrześniu odwiedziło ją najwięcej, bo aż 685 tys. osób (dane Gemius PBI).
Także oferta TVP Historia znalazła uznanie wśród widzów. W grupie 4+ udziały stacji wzrosły o 34,7% i wyniosły 0,66%. Natomiast w grupie komercyjnej wzrost anteny wyniósł 10,8%, zapewniając na koniec miesiąca 0,41% udziałów. Widzowie licznie obejrzeli ofertę TVP Seriale. W grupie 4+ kanał uzyskał udziały na poziomie 1,61, o 13,5% więcej niż w roku ubiegłym. W grupie 16-49 wzrost udziałów stacji wyniósł 17,4%, zapewniając antenie na koniec miesiąca udział 1,7%. We wrześniu rekordowy wynik uzyskał kanał TVP Kobieta, którego miesięczne udziały w grupie 4+ wyniosły 0,21% i były najwyższe od startu emisji. Listę kanałów Telewizji Polskiej, które umocniły pozycję rynkową, domyka TVP HD, które zyskuje wśród młodszych widzów. Udziały kanału w grupie 16-59 wyniosły 0,57% (wzrost o 5,56%), a w grupie komercyjnej 0,54% (wzrost 8%). W grupie komercyjnej wzrosły też udziały TVP3 o 8,9% do poziomu 0,49%. Sukcesem może się pochwalić platforma TVP VOD, średni czas użytkowników korzystających z platformy Telewizji Polskiej był najdłuższy wśród polskich platform vod i wyniósł 2 godziny i 21 minut (dane Gemius PBI).
Hitem miesiąca były transmisje międzynarodowych wydarzeń sportowych, które widzowie Telewizji Polskiej oglądali na antenach głównych TVP1, TVP2, w kanale TVP Sport oraz sport.tvp.pl, aplikacji mobilnej TVP Sport i smart tv. Największą widownię miesiąca zgromadziły Eliminacje Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, Polska-Anglia (8 września), które w TVP1 i TVP Sport obejrzało aż 8,6 mln widzów, w piku 9,5 mln widzów (MOR) oraz 5,8 mln widzów w piku 6,6 mln osób (według NAM).
Według NAM w rankingu TOP 20 najliczniej oglądanych programów miesiąca, aż 16 należało do Telewizji Polskiej. Największą widownię zgromadziły znane seriale: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe”, „Barwy szczęścia”, rozrywka: „Rolnik szuka żony”, koncert otwierający tegoroczny festiwal Opole 2021 „Od Opola do Opola”, The Voice of Poland” i „Koło fortuny” oraz serwis informacyjny „Wiadomości”. Wrzesień z TVP widzowie rozpoczęli w atmosferze polskich przebojów i największych gwiazd estrady. 58. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu podczas czterech dni muzycznej uczty zaproponował aż 8 koncertów. Wyjątkowym był „Krzysztof Krawczyk. Ostatni raz zatańczysz ze mną”, który obejrzało 1,8 mln osób w piku 2,1 mln widzów (NAM). Również dużym zainteresowaniem cieszyła się oferta programowa z okazji beatyfikacji Prymasa Tysiąclecia i Matki Róży Czackiej. Wyniesienie do chwały ołtarzy dwóch wybitnych postaci podczas mszy beatyfikacyjnej w niedzielę, 12 września w TVP1, TVP Info i TVP Polonia obejrzało w piku 2,1 mln osób (MOR) i 2 mln osób (NAM). W poniedziałek, 20 września widzowie zobaczyli nagrodzony podczas XX edycji Festiwalu Dwa Teatry w Zamościu spektakl telewizyjny „Dzień gniewu”. Z kolei w niedzielę, 26 września poznali reprezentantkę Polski na Międzynarodowy Konkurs Piosenki Eurowizji dla Dzieci. Zwycięski dla 13-letniej Sary James finał „Szansy na sukces. Eurowizja Junior 2021” oglądało ponad milion widzów w TVP2.
28 września 2021 wystartował profil FB Telewizji Polskiej – „TVP Włącz się”, to nowy kanał komunikacji, który dotyczy działalności biznesowej Spółki i prezentuje najnowsze inwestycje, zaawansowane technologicznie rozwiązania, współpracę międzynarodową, zdobyte nagrody, a także działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesowej (CSR). Tutaj również będą publikowane ciekawostki na temat audycji, nowych projektów oraz ludzi, dzięki którym powstają produkcje telewizyjne.