W weekend widzowie wybierają najchętniej propozycje TVP
W sobotę, 9 października i w niedzielę, 10 października, według *NAM, liderem wśród wszystkich anten telewizyjnych była TVP1 z udziałami na poziomie odpowiednio 11% i 9,2%. W TOP 3 najliczniej oglądanych programów weekendu znalazły się propozycje TVP1: „Rolnik szuka żony”, Eliminacje Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Polska – San Marino i „Wiadomości”.
Najchętniej oglądaną pozycją weekendu był niedzielny odcinek programu TVP1 „Rolnik szuka żony”, którego średnia widownia wyniosła według NAM 3,4 mln widzów, przy udziałach 25%. Jest to najwyższa widownia programu w tym sezonie.
Świetną oglądalność odnotował również rozegrany w sobotę, 9 października mecz w ramach Eliminacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Polska – San Marino, który w momencie najwyższej oglądalności zgromadził w TVP1 według NAM aż 3,8 mln widzów, średnio rozgrywkę oglądało 3,4 mln osób (udziały 25,9%).
W niedzielę, 10 października główne wydanie „Wiadomości” było najliczniej oglądanym programem informacyjnym, który obejrzało 2,4 mln osób (NAM), co pozwoliło uzyskać udziały na poziomie 17,3%. Jest to najwyższa widownia programu od czerwca 2021 r.
W piątek, 8 października w TVP1 rekordową oglądalność zanotował odcinek serialu „Ojciec Mateusz”, który zobaczyło wg NAM 1,9 mln widzów, a udziały wyniosły 14,5%. Był to najlepszy wynik serialu od maja 2021 r.
Największą widownię w tym sezonie uzyskał także niedzielny odcinek „Wojennych dziewczyn”, który w TVP1 obejrzało aż 1,8 mln osób przy udziałach 12,5% (dane NAM).
Do listy weekendowych rekordów wg NAM, dołączyły też kanały tematyczne Telewizji Polskiej.
W sobotę, 9 października udziały TVP Kultura w grupie 4+ wyniosły 0,72% i były najwyższe w sezonie. Najliczniej obejrzał się film biograficzny „Złota dama”, który w sobotni wieczór zobaczyło 120 tys. widzów (udz. 1,3%) oraz przesłuchania podczas XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina, które obejrzało 92 tys. osób (udz. 0,84%).
Rekord oglądalności miało również TVP HD, które w niedzielę, 10 października w grupie 4+ osiągnęło udziały na poziomie 0,72%. Widzowie chętnie obejrzeli również film „Kogel – mogel”, którego widownia wyniosła 272 tys. osób, udziały były na poziomie 1,9%.
*NAM – Nielsen Audience Measurement