W weekend według NAM TVP1 była liderem niedzieli, 31 października z udziałami 8,6%. Z kolei TVP2 uzyskała najwyższe udziały w poniedziałek, 1 listopada, które wyniosły 8,9%. Również w poniedziałek rekordowe udziały od lutego 2021 zanotował kanał TVP Seriale – ponad 2,1% w grupie 4+. Liderem weekendu pozostaje wyemitowany w niedzielę, 31 października „Rolnik szuka żony” z widownią 3,3 mln widzów, przy udziałach 26,3%. Program informacyjny „Teleexpress” uzyskał 1 listopada najwyższą widownię 2,2 mln widzów z udziałami 19,7% – to rekord od czerwca 2021. W TOP10 programów weekendu znalazło się również Orędzie Metropolity Szczecińsko-Kamieńskiego, abpa Andrzeja Dzięgi, z okazji uroczystości Wszystkich Świętych i Dnia Zadusznych – widownia orędzia w TVP1 wyniosła prawie 2 mln widzów, przy udziałach 14,7% zapewniając antenie pierwszą pozycję w paśmie.
Również według NAM liderem w październiku 2021 była grupa TVP z udziałami na poziomie 27,7% (grupa 4+). W porównaniu do roku ubiegłego wynik Telewizji Polskiej był o 0,73% wyższy. Wiodącą anteną miesiąca pozostaje TVP1, której udziały były najwyższe i wyniosły 9,1%. Swoją pozycję umocniła TVP2, której udziały 7,62% na koniec miesiąca były o 0,40% wyższe niż rok temu (grupa 4+).
W październiku rekordowe udziały od sierpnia 2019 r. odnotowała TVP Kultura. W grupie 4+ antena uzyskała 0,47% udziałów, a w grupach młodszych 0,49% (grupa 16-59) oraz 0,43% (grupa 16-49). Hitem oglądalności był XVIII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, który 21 października zgromadził największą widownię anteny 220 tys. osób, w piku 330 tys. widzów (NAM). Podczas konkursu anteny TVP, w tym głównie TVP Kultura, wyemitowały łącznie 147 godzin przesłuchań, koncertów i komentarzy z udziałem ekspertów. Produkowane przez TVP transmisje z przesłuchań, jak i ze studia konkursowego były dostępne w TVP Kultura i TVP Kultura 2 w jakości HD z dźwiękiem stereo. Dodatkowo TVP Kultura na multipleksie testowym Telewizji Polskiej w standardzie DVB-T2/HEVC nadawała transmisje w najwyższej jakości dźwięku Dolby Atmos 5.1.4, kodowanego przy użyciu systemu Dolby AC-4 (Next Generation Audio).
Najliczniej obejrzał się koncert Laureatów Konkursu Fryderyka Chopina, który w czwartek, 21 października w TVP1, TVP Kultura i TVP Polonia zobaczyło w piku prawie 1,8 mln widzów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się też transmisje z konkursu w kanale streamingowym TVP Kultura 2 – konkurs oglądało tutaj ponad 90 tys. osób (dane Gemius Prism, za okres 2-21 października).
W październiku widzowie licznie oglądali także ofertę TVP Sport. W grupie 4+ kanał uzyskał udziały na poziomie 0,84%, o 12% więcej niż w październiku ubiegłego roku. Oferta TVP Sport cieszyła się zainteresowaniem również w internecie. Strona sport.tvp.pl uzyskała najwyższy średni czas na użytkownika w porównaniu z konkurencją, który wynosi 29 minut. Natomiast aplikacja TVP Sport ma wciąż najwięcej użytkowników wśród aplikacji sportowych, 714,6 tys. osób (dane Gemius PBI). Szczególne uznanie wśród widzów znalazły również TVP Seriale z udziałami 1,58% (wzrost o 23,4%) w porównaniu do roku ubiegłego. TVP Historia, z dynamiką wzrostu 14,8%, która zapewniła antenie udziały na poziomie 0,62%. Z kolei TVP HD zwiększyło swoje udziały o 11,4% do poziomu o,49%, a TVP Polonia o 25% do poziomu 0,2%. Najwyższe miesięczne udziały od momentu wejścia na rynek uzyskał kanał TVP Kobieta — w grupie 4+ wyniosły one 0,25%. W pozostałych grupach wiekowych udziały miesięczne kanału również są najwyższe, w naziemnej telewizji cyfrowej wyniosły aż 0,58%. Sukcesem może się pochwalić platforma TVP VOD — średni czas użytkowników korzystających z platformy Telewizji Polskiej był najdłuższy wśród polskich platform vod i wyniósł 2 godziny, 48 minut (dane Gemius PBI).
Hitem miesiąca okazała się transmisja Eliminacji Mistrzostw Świata 2022 w Piłce Nożnej. Spotkanie Albania-Polska we wtorek, 12 października obejrzało w momencie najwyższej oglądalności w TVP1 i TVP Sport ponad 9,3 mln widzów (MOR*) oraz 6,4 mln widzów (NAM**). Średnia widownia transmisji wyniosła na obu antenach 7,9 mln widzów (MOR) oraz 5,6 mln widzów (NAM). W TOP10 znalazły się także: programy rozrywkowe, seriale oraz serwisy informacyjne Telewizji Polskiej. Szczegółowe dane przedstawia poniższa tabela – TOP9 programów TVP w październiku 2021 (NAM).
Ofertę programową anten TVP wzbogaciła ponadto gala „French Touch” z udziałem największych osobowości francuskiej sceny, rozrywki i kultury. Dla widzów TVP wystąpili m.in. Carla Bruni, Barbara Pravi, Kendji Girac, Imany oraz polscy wokaliści, wśród których zobaczyliśmy: Cleo, Roksanę Węgiel, Reni Jusis, Dawida Kwiatkowskiego czy Rafała Brzozowskiego. W poniedziałek, 4 października wystartowała też jesienna ramówka TVP3, którą wzbogaciły nowe tytuły: „Głos Regionów. Interwencje”, „Układ” czy Poranek TVP3, na który o godz. 6:00 od poniedziałku do piątku zapraszają Urszula Rogala, Jagoda Rogatty i Mateusz Gadomski. Na uwagę zasługują też nowe pasma: ogrodnicze i kulinarne. Interesującą propozycją są programy emitowane codziennie wieczorem po godz.22.00, w paśmie seriali dokumentalnych. Reporterzy TVP towarzyszą z kamerą w pracy i prywatnym życiu strażakom ochotnikom, policjantom, ratownikom górniczym i detektywom.
Wszystkie ciekawostki na temat kulis powstawania audycji, nowych projektów korporacyjnych oraz ludzi, dzięki którym powstają produkcje telewizyjne, znajdują się na nowym profilu facebookowym „TVP Włącz się”.