9-procentowy wzrost Grupy Kino Polska TV w 2021 roku
Kanały telewizyjne Grupy Kino Polska TV w 2021 roku osiągnęły łącznie 2,51% udziału w rynku oglądalności widowni komercyjnej (SHR%, All 16-49, live), co oznacza ponad 9-procentowy wzrost rok do roku. Widzowie telewizyjni poświęcili kanałom Grupy więcej czasu niż rok wcześniej – w 2021 roku średni dzienny czas oglądania stacji nadawcy wyniósł 43 minuty i 13 sekund (ATS, All 16-49, live) i był o prawie 5 procent dłuższy niż w 2020 roku. W tym samym okresie średni czas spędzania czasu przed telewizorem dla całego rynku spadł o ponad 5%.
W 2021 roku duże wzrosty udziału w rynku oglądalności zanotowały wszystkie kanały filmowo-serialowe z portfolio Grupy: Kino Polska (+28,1% rok do roku), Kino TV (+23% rok do roku) i Stopklatka (+14,1% rok do roku). Pozostałe kanały nadawcy ujęte w panelu Nielsena, czyli Zoom TV i Kino Polska Muzyka, zanotowały spadki względem 2020 – odpowiednio -10% i -16,1%.
– 2021 rok był dla nas udany pod wieloma względami. Ofertę programową Zoom TV wzmocniliśmy głośnym show randkowym „Magia nagości. Polska”, który cieszył się dużą popularnością wśród widzów, duże wzrosty zanotowały nasze kanały filmowo-serialowe, uruchomiliśmy kanał DIZI emitujący tureckie seriale, odświeżyliśmy własną usługę OTT FilmBox+, a koprodukowany przez nas film „Wszystkie nasze strachy” otrzymał Złote Lwy na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni – mówi Bogusław Kisielewski, Prezes Kino Polska TV SA.
Kanały filmowo-serialowe Grupy Kino Polska TV zanotowały znaczące wzrosty średniego czasu oglądania (ATS, All 16-49, live). Rekordzistą jest tu Kino TV, który wydłużył czas oglądania o 13,5% rok do roku. Dalej pod względem wzrostu wskaźnika ATS znalazły się stacje Kino Polska (+10,4% r/r) i Stopklatka (+9,6% r/r).
– Od 2022 roku obsługujący nas broker reklamowy Polsat Media korzysta już z nowej grupy rozliczeniowej 16-59. Nasze wewnętrzne estymacje wskazują, że dzięki temu udział w rynku kanałów Grupy Kino Polska TV znacznie się zwiększy – dodaje Levent Gültan, Członek Zarządu Kino Polska TV SA, odpowiedzialny m.in. za sprzedaż.