DVB-TPolecane

Rusza program dofinansowania do zakupu odbioru TV

Już wkrótce rusza program dofinansowania do zakupu odbioru TV.Komu będzie przysługiwało dofinansowani?

 

 

 

Komu będzie przysługiwało dofinansowanie?

Dofinansowanie będzie przysługiwało na gospodarstwo domowe. Wniosek o przyznanie świadczenia będzie mogła złożyć jedna osoba z gospodarstwa domowego. Aby otrzymać świadczenie, osoba składając wniosek będzie musiała złożyć oświadczenie, iż ze względu na swoją sytuację materialną nie może samodzielnie ponieść kosztów zakupu nowego sprzętu

Gdzie będzie można złożyć wniosek?

Wniosek o dofinansowanie na zakup dekodera lub telewizora będzie można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika za pośrednictwem:

  • Formularza online na platformie gov.pl
  • Poczty Polskiej w tradycyjnej formie papierowej

W jaki sposób zostanie przekazane świadczenie?

Po złożeniu wniosku osoba uprawniona otrzyma specjalny kod na podany w formularzu online adres e-mail lub w postaci wydruku przekazanego przez pracownika Poczty Polskiej, który będzie rejestrował wniosek w systemie.

Gdzie będzie można zrealizować przyznane świadczenie?

Otrzymany kod z przyznanym świadczeniem będzie można zrealizować w sklepach internetowych i stacjonarnych, które przystąpią do programu.

Sprawdź czy możesz wziąć udział w programie dla sprzedawców

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi sprzedaż urządzeń (dekoderów i telewizorów) przystosowanych do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej, już wkrótce będziesz mógł zarejestrować się online w rządowym programie dofinansowania zakupu odbiornika cyfrowego DVB-T2/HEVC.

W ramach programu posiadacze nieaktualnych odbiorników z sytuacją materialną nie pozwalającą na samodzielne poniesienie kosztów zakupu odbiornika cyfrowego w nowym standardzie, będą mogli otrzymać dofinansowanie. Z dofinansowania będzie można skorzystać przy zakupach u przedsiębiorców, którzy zarejestrują się w programie.

Kto będzie mógł przystąpić do programu?

Do programu będziesz mógł przystąpić, jeśli jesteś przedsiębiorcą, oraz:

  • sprzedajesz odbiorniki cyfrowe, które spełniają wymagania techniczne i eksploatacyjne,
  • jesteś czynnym podatnikiem VAT lub jesteś zwolniony z podatku VAT,
  • masz siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

Sprawdź jak to zrobić

Aby złożyć wniosek o rejestrację do programu przez Internet, będziesz potrzebował profilu zaufanego, e-dowodu lub certyfikatu kwalifikowanego.
Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu.

Rejestracja w programie będzie polegać na założeniu konta w dedykowanym systemie teleinformatycznym. Dokonywana będzie na podstawie zawartych we wniosku informacji.

System będzie przeznaczony do rejestracji towarów opłaconych przy pomocy dofinansowania oraz pozwoli na rozliczanie płatności w ramach programu.

Jakie będą Twoje obowiązki?

Przystępując do programu zobowiązujesz się do: 

  • sprzedaży sprzętu spełniającego wymagane parametry techniczne,
  • uczestniczenia w systemie płatności z wykorzystaniem dedykowanego systemu teleinformatycznego,
  • informowania klienta o możliwości akceptacji płatności za sprzęt przy pomocy otrzymanego dofinansowania (plakaty w miejscu sprzedaży, banery na stronie internetowej, itp.),
  • złożenia wymaganych oświadczeń o prawidłowości danych i zgodności sprzętu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *