BadaniaMedia

Wyniki CDA S.A. za rok 2021

21 marca, Spółka opublikowała raport za rok 2021. Podobnie jak w poprzednich latach i tym razem Spółka poprawiła swoje wyniki. Przychody za miniony rok wzrosły o 13% osiągając 68,5 mln zł, a zysk netto wzrósł o 16% osiągając 19 mln zł. Na koniec 2021 roku liczba aktywnych subskrypcji CDA Premium i CDA TV przekroczyła 447 tys.

 

Rok 2021 był dla CDA kolejnym rokiem wzrostów i rekordowych wyników. Spółka wypracowała przychody na poziomie 68,5 mln zł (wzrost o 13% r/r), zysk operacyjny w kwocie 23,6 mln zł (wzrost o 17% r/r) oraz zysk netto w wysokości 19,0 mln zł (wzrost o 16% r/r), przy bardzo dużym wzroście aktywnych subskrypcji do 447 tys. W minionym roku CDA S.A. wypłaciła też rekordową dywidendę w wysokości 1,80 zł za akcję.

Jednym z najistotniejszych wydarzeń ubiegłego roku w działalności spółki było uruchomienie w sierpniu platformy CDA TV. Jest to usługa, która umożliwia korzystanie z transmisji na żywo kanałów telewizyjnych w modelu OTT. CDA TV dostępna jest odpłatnie dla subskrybentów CDA Premium i funkcjonuje w dwóch pakietach pozwalających na odbiór 35 lub 88 kanałów. Wśród partnerów i dostawców treści są m.in. tacy nadawcy jak BBC Studios Distribution Ltd., A+E Networks UK, Kino Polska TV S.A., Telewizja Polsat Sp. z o.o. oraz wielu innych.

W 2020 roku znacznie poszerzył się zakres urządzeń na których widzowie mogą korzystać z dedykowanej aplikacji CDA. Jesienią zadebiutowała w Polsce linia multimedialnych odtwarzaczy Amazon Fire TV Stick, towarzysząca startowi platformy Amazon Fire TV w naszym kraju. W ramach współpracy z firmą Amazon aplikacja CDA na platformie Fire TV jest obecna na głównym ekranie, wśród wyróżnionych i promowanych treści, co znacznie ułatwia użytkownikom dostęp do biblioteki filmów oferowanych przez CDA. Pod koniec minionego roku spółka rozpoczęła też współpracę z firmą Samsung, jednym z najpopularniejszych i największych sprzedawców telewizorów w Polsce. W ramach porozumienia aplikacja CDA Premium dopuszczana jest sukcesywnie do coraz większej liczby modeli telewizorów tego producenta. Tym samym aplikacja CDA jest już dostępna na telewizorach wszystkich największych i najpopularniejszych marek w Polsce.

Mimo coraz większej konkurencji w obszarze platform wideo na żądanie i zapowiedzi wejścia do Polski kolejnych wielkich, globalnych graczy, spółka CDA nie tylko poprawiła swoje wyniki finansowe, rozbudowała znacznie bibliotekę filmów, uruchomiła nową usługę tv oraz zwiększyła zakres dostępnych urządzań na których dostępna jest dedykowana aplikacja, to pozostałateż jedną z najpopularniejszych platform SVOD dostępnych w Polsce, na co wyraźnie wskazuje liczba ponad 447 tys. aktywnych subskrypcji CDA Premium i CDA TV.

Popularność usługi CDA Cinema, czyli kino w domu, w ramach której prezentowane są nowe, niepokazywane dotąd w Polsce filmy, jest tak duża, że spółka zdecydowała się ją pozostawić na stałe w swojej ofercie. Usługa CDA Cinema początkowo zadebiutowała jesienią 2020 roku jako odpowiedź na epidemię, lockdowny i zamknięte kina. W 2021 projekt był rozwijany i cieszył się coraz większą popularnością. Stąd decyzja, by został na stałe.

Aktualnie (dane na dzień 18 marca 2022 r.) ilość materiałów dostępnych w ramach płatnej subskrypcji przekracza 10 170 filmów, bajek i seriali. Ponadto na dzień 31 grudnia 2020 roku w serwisie CDA znajdowało się ponad 447 tys. filmów wideo z kategorii CDA Premium Free dodanych przez zweryfikowanych partnerów i agencje MCN, współpracujące z CDA S.A

Pełen raport roczny i sprawozdanie za rok 2021 dostępny również tu: https://newconnect.pl/ebi/files/138254-raport-roczny-i-sprawozdanie-z-dzialalnosci-2021- cda.pdf

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *