2 tys. tekstów i ponad 151 tys. czytelników – Walbrzych.wyborcza.pl ma już rok
Dokładnie rok temu, 7 kwietnia 2021 r. o godz. 7:00 ruszył serwis lokalny „Gazety Wyborczej” poświęcony Wałbrzychowi i okolicom. Od tego czasu pod adresem Walbrzych.wyborcza.pl publikowane są najświeższe informacje o mieście i jego mieszkańcach, cenione przez coraz szersze grono czytelników i czytelniczek. Jednocześnie wałbrzyski serwis był pierwszą z sześciu nowych witryn lokalnych uruchomionych przez redakcję „Wyborczej” w ub.r. Z okazji jubileuszu Walbrzych.wyborcza.pl prezentuje m.in. podsumowanie najważniejszych tematów z ostatnich 12 miesięcy, zestawienie najchętniej czytanych tekstów oraz życzenia dla serwisu i opinie o nim samorządowców z regionu.
Wałbrzyską redakcję Wyborcza.pl, działającą od kwietnia 2021 r., tworzą Agnieszka Dobkiewicz i Ilona Niebał – reporterki, które świetnie znają miasto, czują jego puls i rytm. Z espół znajduje się w strukturach „Wyborczej Wrocław” kierowanej przez Leszka Frelicha.
– Mija rok, odkąd wystartował serwis Walbrzych.wyborcza.pl. Przez ten czas opublikowaliśmy dla czytelników ponad dwa tysiące artykułów – wyjaśnia Agnieszka Dobkiewicz, wałbrzyska reporterka „Wyborczej”, która w specjalnym tekście podsumowuje dokonania redakcji z ostatnich 12 miesięcy. – Gdy „Wyborcza Wałbrzych” wchodziła na rynek medialny, świat był inny. Już przeczołgany pandemią COVID-19, ale jeszcze przed strasznymi wydarzeniami wojennymi. Po inwazji Rosji na naszych sąsiadów wspieramy w swych publikacjach ofiary wojny, które dotarły do Wałbrzycha i okolic. Opisujemy też wielki wysiłek Polek i Polaków, którzy z potrzeby serca pomagają. Cieszy nas, że czytelnicy traktują nas jako wiarygodne medium i reagują na nasze apele o wsparcie.
Z okazji jubileuszu redakcja Walbrzych.wyborcza.pl przygotowała specjalne publikacje – m.in. podsumowanie najważniejszych tematów z ostatnich 12 miesięcy pt. Rok „Wyborczej Wałbrzych” za nami. Dwa tysiące tekstów, wiele zakończonych sukcesami. Oprócz tego czytelnicy mogą poznać opinie o serwisie samorządowców z regionu, wraz z okolicznościowymi życzeniami dla redakcji – „Wyborcza Wałbrzych” świętuje roczek! Szełemej: „To, że tu jesteście, dodaje nam prestiżu”, a także wyjątkowy tekst Agnieszki Dobkiewicz o pracy lokalnej reporterki – W „Wyborczej Wałbrzych” zaczęłam od fake newsa.
Od chwili startu serwis ma coraz lepsze wyniki zasięgowe. W marcu 2022 r., zgodnie z danymi z Mediapanelu, publikacje na Walbrzych.wyborcza.pl przyciągnęły ponad 151 tys. czytelników i czytelniczek (RU), którzy wykonali w serwisie prawie 290 tys. odsłon (PV). Łącznie od początku istnienia serwisu odnotował on już 6,5 mln odsłon (dane własne wydawcy).
Historia Ani, która zmarła przy porodzie martwego dziecka, odkrycie nieznanych pomieszczeń na zamku Czocha, intratna posada córki wiceministra PiS czy podziemia w nieczynnym wulkanie – te materiały z serwisu Walbrzych.wyborcza.pl przyciągnęły w minionym roku największą uwagę czytelników. Pełne zestawienie 11 najpopularniejszych wśród czytelników tekstów wałbrzyskiego serwisu można znaleźć w podsumowaniu Nagi prokurator Ziobry, podziemia z archiwum gestapo, najdłuższy tunel drogowy… Rok „Wyborczej” w Wałbrzychu.
Artykuły wałbrzyskiej redakcji skłaniają też kolejnych internautów do zakupu prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej”.
W 2021 r. „Wyborcza” mocno postawiła na lokalność. W kwietniu ub.r. redakcja uruchomiła swój serwis lokalny w Wałbrzychu, a kolejnych miesiącach do grona witryn Wyborcza.pl dołączyły kolejne – poświęcone Elblągowi, Kaliszowi, Koszalinowi, Rybnikowi i Zakopanemu. W każdym z miast pracuje zespół dziennikarski, wspierany przez najbliższą większą redakcję „Gazety Wyborczej”, zapewniając czytelnikom dziennika informacje poświęcone danemu regionowi. Łącznie Wyborcza.pl ma już 33 serwisy lokalne.
– Wałbrzych był pierwszą z nowych, miejskich redakcji uruchomionych przez nas w 2021 r. Jesteśmy zadowoleni z naszego rozwoju na Dolnym Śląsku oraz w pozostałej piątce miast. Wojna w Ukrainie mocno angażuje cały zespół “Wyborczej”, ale rozwijanie materiałów lokalnych i obecność w coraz większej liczbie miast pozostaje dla nas ważna – w drugiej połowie 2022 r. chcemy zaproponować czytelnikom kolejne lokalne treści – mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego “Wyborczej”, szef redakcji lokalnych.
Wałbrzyska redakcja ma swoją stronę na Facebooku. Kontakt – walbrzych@wyborcza.pl.