T-Mobile w Top 10 najlepszych pracodawców w Polsce według rankingu „Wprost”
Ukazała się kolejna edycja rankingu 50 najlepszych pracodawców w Polsce publikowanego przez „Wprost”. Z ponad 500 największych firm w kraju zostały wyłonione te, które zapewniają najbardziej stabilne warunki zatrudnienia. Jako T‑Mobile znaleźliśmy się w Top 10 zestawienia, zajmując 7. miejsce. Pozostajemy tym samym jedyną firmą technologiczną, która znalazła się w pierwszej dziesiątce tegorocznego rankingu.
Opublikowana w ostatnich dniach trzecia edycja rankingu 50 najlepszych pracodawców w Polsce, podobnie jak w przypadku poprzednich odsłon zestawienia, skupia się na warunkach zatrudnienia pracowników i stabilności sytuacji w firmie. Pod uwagę były brane m.in. takie czynniki jak procent osób zatrudnionych na umowę o pracę, kwestia zwolnień i zatrudniania nowych pracowników czy podwyżki lub redukcje pensji. Dodatkowo w tym roku autorzy rankingu zadali firmom pytania o wsparcie Ukraińców w obliczu wojny za naszą wschodnią granicą. W rezultacie – choć podmioty z branży technologicznej to wyjątkowo cenieni pracodawcy na rynku, w czołówce rankingu znalazła się tylko jedna taka firma – jako T‑Mobile uplasowaliśmy się na 7. pozycji.
Firma, która w centrum stawia człowieka
Za przyjazną atmosferę w T-Mobile odpowiada nie tylko stabilność sytuacji związanej z zatrudnieniem. Organizujemy także szereg działań wspierających pracowników i poszerzających ich wiedzę, m.in. w zakresie różnorodności w środowisku pracy. W tym celu prowadzone są spotkania dotyczące różnic pokoleniowych, dodatkowo zaś oferujemy szkolenia dla menadżerów, rozwijające ich kompetencje w obszarze współpracy w zespole w kontekście różnorodności. Realizowane są ponadto szkolenia rozwijające umiejętności przywódcze dla początkujących liderów czy szkolenia z feedbacku udzielanego pracownikom. W T-Mobile regularnie przeprowadzamy ponadto badania zaangażowania pracowników, w wyniku których wdrażamy dodatkowe działania, w tym m.in. warsztaty dotyczące strategii firmowej dla pracowników czy onboarding dla nowych osób w firmie – online i w formie grywalizacji. W nasze wartości wpisane są zaś m.in. współpraca, różnorodność, szacunek czy ciekawość wiodąca do samorozwoju, który w T-Mobile wspieramy.
To, co wokół biznesu, jest ważne
Ponadto sukcesywnie zmieniamy otoczenie, w którym pracujemy i żyjemy. Jako firma rozumiemy bowiem odpowiedzialność społeczną nie tylko jako działania na rzecz pracowników i klientów, ale też troski o to, co wokół. W tym celu prowadzimy działania ekologiczne pod parasolem komunikacyjnym #GreenMagenta, w ramach których mięzy innymi ograniczyliśmy zużycie jednorazowych opakowań w naszych salonach i plastiku w biurach, a flotę samochodową sukcesywnie wymieniamy na elektryczną. Dla klientów wprowadziliśmy z kolei możliwość sprzedaży starego smartfona, który następnie, po przeprowadzeniu odpowiednich prac, zyskuje nowe życie. Zachęcamy ich także do rezygnacji z dokumentów papierowych na rzecz elektronicznych, sadząc przy tym lasy w imieniu klientów biznesowych decydujących się na wybór e-faktury. Od 2021 r. 100% zużywanej przez nas energii ma certyfikaty potwierdzające jej pochodzenie ze źródeł odnawialnych, a jednym z celów naszej obecnej strategii jest osiągnięcie do 2025 r. neutralności klimatycznej w całym łańcuchu dostaw.
Troska o otoczenie to dla nas także troska o drugiego człowieka. Dlatego w ostatnich miesiącach jako firma prowadziliśmy szereg działań na rzecz Ukrainek i Ukraińców. W tym celu udostępniliśmy bezpłatne startery, dostarczyliśmy sprzęt zapewniający łączność telekomunikacyjną i sieciową na terenach przygranicznych, a także wprowadziliśmy nielimitowane rozmowy międzynarodowe do Ukrainy i roaming dla wszystkich klientów w ramach wsparcia użytkowników, którzy chcieliby skontaktować się z bliskimi po drugiej stronie granicy. Jako firma wspieramy ponadto ukraińską społeczność w Lublinie, do której do tej pory trafiło już 10 000 bezpłatnych posiłków, a dodatkowo zestawy dla dzieci i telewizory wraz z routerami zapewniające dostęp do informacji.