BadaniaMediaTVP

TVP1 liderem maja

W maju 2022 według Nielsen Media najwyższe udziały w grupach 4+ i 7-74 wśród wszystkich stacji telewizyjnych zanotowała TVP1. Najliczniejszą widownię miał finał konkursu Eurowizja 2022. Wśród kanałów tematycznych udział% zwiększyło TVP ABC, a rekordowe wyniki zanotowały TVP Kobieta i TVP Dokument. W TOP 10 najliczniej oglądanych programów w maju aż 7 należało do Telewizji Polskiej.

 

Udziały Jedynki w maju wyniosły 8,5% w grupie 4+, a w grupie 7-74 były na poziomie 8,0%. Najwyższy wzrost udziałów antena odnotowała w grupie 16-49, w porównaniu do kwietnia zwiększyły się o 14,2% i wyniosły 5,2%.

Najliczniej oglądanym programem miesiąca był transmitowany 14 maja finał konkursu „Eurowizja 2022”. Znakomity występ reprezentującego Polskę Krystiana Ochmana przyciągnął do TVP1 i TVP Polonia w momencie najwyższej oglądalności według MOR* 5,5 mln widzów. Według MOR w TVP1 i TVP Polonia transmisja z Turynu zainteresowała średnio 4,7 mln widzów. Według Nielsen Media w piku widownia całego konkursu na obu antenach wyniosła ponad 4 mln osób, a średnio 3,7 mln widzów z udziałami na poziomie 40,1%. To najlepszy wynik finału konkursu od 2017 roku.

Drugie miejsce w TOP 10 zajął serial „M jak miłość”, który 30 maja zgromadził 3,2 mln widzów, a udziały anteny w paśmie wyniosły 25,5%.

Transmitowany w sobotę, 28 maja w TVP1 finałowy mecz Ligi Mistrzów Liverpool FC–Real Madryt w momencie najwyższej oglądalności zgromadził według MOR w TVP1 4,9 mln widzów, a średnio 4,5 mln osób. Według Nielsen Media spotkanie Liverpool FC–Real Madryt zgromadziło w Jedynce w piku ponad 3 mln widzów, a średnio 2,6 mln osób przy udziałach 23,4%. Sobotnia transmisja meczu była najliczniej oglądana spośród dotychczasowych rozgrywek LM emitowanych w TVP1 od jesieni 2021.

W maju zakończyła się emisja IV sezonu programu „Sanatorium miłości”. W niedzielę, 15 maja średnia widownia tego odcinka wyniosła według MOR 3 mln osób, natomiast według Nielsen Media 2,5 mln widzów, a udziały anteny w paśmie były na poziomie 19,3%. Czwarty sezon programu przyciągnął do TVP1 2,7 mln osób (MOR) oraz 2,3 mln widzów przy 17,7% udziałach (NM). Tego samego dnia Jedynka zakończyła także czwarty sezon sagi „Stulecie Winnych”. Ostatni odcinek obejrzało 2,3 mln widzów (MOR) oraz 2,2 mln osób przy 17% udziałach anteny w paśmie. Średnia widownia emitowanego wiosną serialu wyniosła według MOR 2,4 mln osób, a według Nielsen Media 2,2 mln widzów przy 15,7% udziałach.

W niedzielę, 22 maja w TVP2 został wyemitowany finałowy odcinek „Szansy na sukces. Opole 2022”. Zwycięzca wiosennej edycji został Wiktor Kowalski, który wystąpi w koncercie Debiuty podczas 59. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. Program według Nielsen Media zainteresował średnio 1,4 widzów (14,4% udziałów) i był najliczniej oglądanym odcinkiem w sezonie.

TVP Kobieta w grupach 4+ i 7-74 uzyskała najlepsze udziały od początku nadawania, rekord anteny w tych grupach padł 24 maja. Rok do roku (maj 2022 w porównaniu do maja 2021) udziały TVP Kobieta w grupie 4+ wzrosły o 114,3%. W kanale dla kobiet najliczniejszą widownię gromadzą seriale zagraniczne, m.in.: „Dzikie pszczoły”, „Sześć sióstr”, „Wspaniałe stulecie” oraz programy własne jak: „Kwiaty na warsztat”, „Okrasa łamie przepisy”, „Ziołowa apteka”, „Kobiety w drodze – Ukraina”, „Taka jak ty” czy „Taki jak ty”. We wtorek, 31 maja TVP Kobieta została uhonorowana specjalną Telekamerą „Tele Tygodnia”.

TVP Dokument to drugi kanał tematyczny Telewizji Polskiej, który w maju odnotował wzrost udziałów we wszystkich grupach wiekowych, a najwyższe odnotował w grupie 7-74. Udziały anteny wyniosły 0,14% i zwiększyły się o 27,3% w stosunku do kwietnia. 29 maja antena miała najwyższe udziały od początku emisji. Tego dnia wyniosły 0,29% w grupie wiekowej 7-74. W TOP 10 programów miesiąca na pierwszym miejscu znalazł się film dokumentalny „Somalia, kraj nad przepaścią”, który 29 maja obejrzało 67,1 tys. widzów przy udziałach na poziomie 0,8%.
Maj był udany również dla dziecięcego kanału TVP ABC. Nastąpił wzrost udziałów anteny, zwłaszcza w grupie dzieci (4-15 i 4-9) i w grupach komercyjnych 16-49 i 16-59, ale najwyższy był wśród dzieci 4-9 lat. W maju najliczniej oglądano animację „Leo da Vinci”, która zgromadziła 177,2 tys. widzów przy udziałach 1,5%.

W maju br. TVP World oraz Biełsat TV zostały udostępnione na Wileńszczyźnie dla widzów korzystających z naziemnej telewizji cyfrowej. Multipleks regionalny swoim zasięgiem objął Wilno i jego okolice docierając do ponad 20% populacji Litwy. Znajdują się na nim także 4 inne kanały Telewizji Polskiej: TVP Wilno, TVP Info, TVP Historia 2, TVP Polonia.

We wtorek, 31 maja Telewizja Polska została uhonorowana w corocznym plebiscycie Telekamery „Tele Tygodnia” dziesięcioma statuetkami w dziewięciu kategoriach. Statuetki otrzymały gwiazdy i produkcje Telewizji Polskiej. Wśród nagrodzonych znaleźli się: Elżbieta Jaworowicz, Dariusz Szpakowski, Tadeusz Sznuk, Kinga Preis, Artur Żmijewski, Tomson i Baron, a także serial „Ranczo”, program „Rolnik szuka żony” oraz kanał TVP Kobieta. Telekamery są cenne z uwagi na to, że przede wszystkim przyznali je widzowie i czytelnicy „Tele Tygodnia”.

MOR* – Model Oglądalności Rzeczywistej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *