Sportowe emocje i „Wakacyjną Trasę Dwójki” w weekend wybrali widzowie TVP
2,1 mln widzów według MOR* obejrzało w momencie najwyższej oglądalności transmitowany w niedzielę, 24 lipca w TVP2 i TVP Polonia koncert „Wakacyjnej Trasy Dwójki”, wydarzenie na obu antenach oglądało średnio 1,7 mln widzów.
Prawie 2 mln widzów wg MOR obejrzało w momencie najwyższej oglądalności transmitowany w niedzielę w TVP1 mecz Ligi Narodów w piłce siatkowej mężczyzn, średnio mecz Polska – Włochy oglądało 1,2 mln widzów. Natomiast transmitowany w sobotę, 23 lipca mecz LN w piłce siatkowej mężczyzn Polska – USA według MOR* obejrzało w momencie najwyższej oglądalności w Jedynce 1,5 mln widzów, średnio mecz oglądało 1,3 mln widzów. Według Nielsen Media** liderem weekendu były anteny TVP. Jedynka znalazła się na pierwszym miejscu w piątek i sobotę, uzyskując udziały na poziomie 7,8% – 22 lipca i 7,6% – 23 lipca, w niedzielę, 24 lipca z udziałami na poziomie 7,4% liderem została TVP2. Według NM aż 7 programów Telewizji Polskiej znalazło się w TOP10 programów weekendu.
W TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu na pierwszym miejscu znalazło się główne wydanie „Wiadomości”, które w TVP1 w niedzielę, 24 lipca według NM oglądało średnio 1,6 mln widzów, przy udziałach 15,2.
Według NM wczorajszą „Wakacyjną Trasę Dwójki” w momencie najwyższej oglądalności w TVP2 zobaczyło 1,9 mln widzów. Średnio koncert na obu antenach w TVP2 i TVP Polonia oglądało 1,7 mln widzów, przy łącznych udziałach na poziomie 17%.
Według NM transmitowany w niedzielę, 24 lipca Mecz Polska – Włochy (Liga Narodów w piłce siatkowej mężczyzn) obejrzało w momencie najwyższej oglądalności w Jedynce 1,9 mln widzów, średnio, mecz zobaczyło 1,2 mln widzów (udziały 13,5%).
Z kolei sobotni, półfinałowy mecz Ligi Narodów w piłce siatkowej mężczyzn, w którym Polska zagrała z USA, obejrzało się w piku 1,6 mln widzów, średnio rozgrywkę oglądało w TVP1 1,3 mln widzów, udziały anteny kształtowały się na poziomie 16% (dane NM).
W miniony weekend na skoczni w Wiśle-Malince odbyły się pierwsze konkursy w ramach letniego Pucharu Świata w skokach narciarskich. Transmitowane w niedzielę, 24 lipca w TVP1 i TVP Sport zmagania skoczków obejrzało wg MOR w momencie najwyższej oglądalności 1,4 mln widzów, średnio zawody oglądało 1 mln widzów. Według NM w piku na obu antenach TVP1 i TVP Sport skoki oglądało 1,4 mln widzów, średnio 932 tys. widzów przy łącznych udziałach na poziomie 11,6%.
*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NM – Nielsen Media