Rośnie oglądalność TVP World na YouTube
W ciągu ostatnich trzech miesięcy liczba subskrybentów TVP World – anglojęzycznego, międzynarodowego kanału Telewizji Polskiej – na platformie YouTube wzrosła o 145,8%.
TVP World został uruchomiony przez Telewizję Polską w przyspieszonym trybie, przed planowaną datą startu (w związku z napaścią Rosji na Ukrainę). Obecnie na platformie YouTube kanał subskrybuje ponad 70 tys. widzów. Jego oglądalność budują wyświetlenia organiczne (bez płatnej promocji) m.in. z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Filipin, Indii, Australii, Afryki Południowej, Jamajki, Niemiec, Holandii, Nowej Zelandii, Indii i Szwecji. Najpopularniejsze materiały wyświetlane są kilkaset tysięcy razy.
Jednym z nadrzędnych celów kanału jest dotarcie do zagranicznej widowni z informacjami z naszego regionu Europy, który ze względu na trwającą wojnę na Ukrainie pozostaje w centrum uwagi świata. Na tle konkurencyjnych, międzynarodowych stacji informacyjnych TVP World wyróżnia się m.in. rzeczową i szczegółową analizą tematów.
Kanał TVP World w serwisie YouTube od początku istnienia wyświetlono już ok. 16,5 mln razy, co przełożyło się na obejrzenie łącznie ok. 1,6 mln godzin materiałów. Tylko w ostatnich trzech miesiącach przybyło na nim ok. 10,5 mln odsłon. Prawie dwukrotnie (r/r) wzrosła też liczba użytkowników oficjalnej strony internetowej stacji www.tvpworld.com.
TVP World stale zwiększa swoje międzynarodowe zasięgi dystrybucyjne. Obecnie kanał dostępny jest w zagranicznych sieciach kablowych m.in. w Zjednoczonym Królestwie (za pośrednictwem platformy Freeview, w ramach usługi Channelbox), Stanach Zjednoczonych (za pośrednictwem serwisu Sling TV), a także w ogólnokrajowej telewizji naziemnej na Litwie oraz w Estonii.
Źródło danych: Channel analytics platformy YouTube