Top of the Top Sopot Festival 2022 – prawie półtora miliona widzów każdego dnia festiwalu
W czwartek 18 sierpnia zakończyła się muzyczna część Top of the Top Sopot Festival. W ciągu trzech dni koncertów w Operze Leśnej w Sopocie wystąpiły największe gwiazdy polskiej muzyki. Każdy z nich obejrzało prawie półtora miliona widzów.
Tegoroczna edycja Top of the Top Sopot Festival dostarczyła widzom niezapomnianych wrażeń. Część muzyczna zakończyła się w czwartek 18 sierpnia. Zwieńczeniem całości będzie piątkowy Comedy Fest – wieczór komediowy składający się w dwóch części: „Szkła Kontaktowego jubileuszowo” oraz „Klubu Mistrzów”.
Każdy dzień koncertów zgromadził prawie półtora miliona widzów. Pierwszego dnia odbył się koncert #YOU ARE THE CHAMPIONS, który obejrzało 1,4 milionów widzów, co dało 14,25% udziału w grupie ogólnej i 15,32% w grupie komercyjnej.
Koncerty drugiego dnia #I DANCE IN OPERA LEŚNA oraz konkurs o Bursztynowego Słowika, w którym nagrodę zdobył Michał Szpak obejrzało 1,4 miliona widzów (13,82% SHR w grupie ogólnej i 15,79% w 16-49).
Trzeci koncert będący częścią urodzinowych obchodów TVN obejrzało na antenie TVN 1,3 miliona widzów (12,65% SHR w grupie ogólnej i 12,58% w komercyjnej). Tego wieczoru artyści zaprezentowali znane utwory w nowych aranżacjach i odsłonach. Z towarzyszeniem orkiestry wystąpili Mrozu, Nosowska, Kayah, Agnieszka Chylińska, Ewa Bem, Andrzej Piaseczny, Grzegorz Markowski, Michał Szpak, Jan Borysewicz, Natalia Przybysz, Ørganek, Patrycja Markowska, Grubson, Ralph Kaminski, Igo, Mrozu, Kuba Badach, Margaret, Pectus, Mery Spolsky, Bovska, Nick Sinckler, Mateusz Ziółko, Gooral, Zespół Pieśni i Tańca Śląsk im. Stanisława Hadyny.
W trakcie emisji koncertów stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym w grupie komercyjnej oraz pierwsze miejsce w grupie ogólnej pierwszego i drugiego dnia festiwalu. Koncert wyemitowany trzeciego dnia zapewnił TVN druga pozycję w grupie ogólnej.
Producentem wydarzenia była firma Festival Group, współorganizatorem – Bałtycka Agencja Artystyczna BART. Projekt był współfinansowany przez Miasto Sopot oraz TVN Warner Bros. Discovery.