TVP 1 i TVP2 z najwyższymi udziałami antenowymi w weekend. Rekord tygodniowych udziałów TVP Sport
TVP1 i TVP2 były najliczniej oglądane wśród wszystkich anten od piątku, 19 sierpnia do niedzieli, 21 sierpnia. TVP Sport zanotował rekordowy tygodniowy udział, który był najlepszy od ponad roku. 6 tytułów TVP pojawiło się w TOP 10 programów telewizyjnych weekendu. Wśród nich znalazł się koncert „Wakacyjnej Trasy Dwójki” z Zabrza, a „Pytanie na śniadanie” we wszystkie dni weekendowe było najliczniej oglądanym programem śniadaniowym.
Udział TVP1 wyniósł w piątek, 19 sierpnia i w sobotę, 20 sierpnia odpowiednio 8% i 6,9% według NM*. 20 sierpnia tuż za TVP1 było TVP2 z udziałem na poziomie 6,1%. W niedzielę, 21 sierpnia TVP2 pojawiło się na szczycie rankingu anten z udziałem 7,6%, natomiast TVP1 było drugie w tym zestawieniu z udziałem wynoszącymi 6,3%.
3,6 milionów widzów w momencie najwyższej oglądalności według MOR** oglądało 21 sierpnia lekkoatletyczne Mistrzostwa Europy Monachium 2022 transmitowane przez TVP1 i TVP Sport. Średnia oglądalność programu tego dnia wyniosła wg MOR na obu antenach 2,3 mln osób. Według NM zawody ME zgromadziły W TVP1 i TVP2średnio 1,8 mln osób, a w piku 3,1 mln widzów. Od 15 sierpnia Telewizja Polska transmitowała mistrzostwa na kilku antenach: TVP1, TVP2 i TVP Sport. Średnia łączna oglądalność całego wydarzenia w TVP1 i TVP2 według NM wyniosła 1 mln osób przy średnim udziale 9,3%. Według MOR średnia oglądalność wyniosła w TVP1 1,3 mln, w TVP2 800 tysięcy osób.
TVP Sport w niedzielę, 21 sierpnia zanotował najwyższy dzienny udział od lipca 2021, który wyniósł 4,6%. Również tygodniowe udziały antenowe kanału sportowego okazały się rekordowe na poziomie 3,5% i były najlepsze od lipca 2021 roku.
21 sierpnia transmisja koncertu „Wakacyjnej Trasy Dwójki” w Zabrzu była najliczniej oglądanym wydarzeniem muzycznym weekendu. Znalazła się w TOP 10 programów telewizyjnych weekendu i przed ekranami zgromadziła średnio 1,3 mln widzów według NM. Według MOR średnia widownia wyniosła 1,4 mln osób.
Wszystkie weekendowe wydania „Pytania na śniadanie” osiągnęły wyższą oglądalność od konkurencyjnego programu śniadaniowego. W piątek, 19 sierpnia średnia widownia według NM wyniosła 360 tysięcy widzów, w sobotę, 20 sierpnia – 403 tysiące osób, natomiast w niedzielę, 21 sierpnia 505 tysięcy widzów.
NM* – Nielsen Media MOR** – Model Oglądalności Rzeczywistej