Nowa wersja AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.1 i ogromna popularność tej funkcji
Dziś firma AMD ogłosiła udostępnienie nowej wersji funkcji FidelityFX Super Resolution (FSR) – 2.1. Wersja ta zawiera aktualizacje dla algorytmów odpowiedzialnych za poprawę jakość obrazu przy redukcji tzw. „ghostingu” i „shimmeringu”.
Od teraz można nową wersję pobrać ze strony GPUOpen.com. Pierwszą grą z FSR w wersji 2.1 jest Farming Simulator 22, a kolejną będzie Hitman 3 przy okazji nadchodzącej aktualizacji. Ponadto rozszerzenia dla Unreal Engine 4.26/4.27 oraz Unreal Engine 5 także zostały zaktualizowane o wsparcie dla FSR 2.1 i inne udoskonalenia.
FSR to technologia skalowania temporalnego, która ma za zadanie zwiększać liczbę klatek na sekundę w obsługujących ją grach zapewniając znakomitą jakość obrazu. Tak, jak FSR 1.0, FSR 2.0 tak i wersja 2.1 jest w pełni otwartym rozwiązaniem, który będzie działało na wielu modelach sprzętu, w tym na produktach konkurencji.
Firma AMD ogłosiła też dziś, że kolejne 11 gier otrzymało lub otrzyma wsparcie FSR 2.0, co potwierdza niebywałą popularność tej funkcji, ponieważ w ciągu raptem 4 miesięcy lista zgodności powiększyła się do aż 45 tytułów.
Wśród najnowszych są:
- Cyberpunk 2077,
- Lies of P,
- Saints Row,
- Dying Light 2 Stay Human,
- Red Dead Redemption 2,
- Deep Rock Galactic,
- Destroy All Humans! 2 – Reprobed,
- Ghostwire: Tokyo,
- i inne.
Lista gier zgodnych ze wszystkimi wersjami FSR jest dostępna tutaj. Zapraszamy też do obejrzenia FSR 2.1 w akcji na kanale AMD i do korzystania z grafik ilustrujących tę funkcję.