Grupa Kino Polska nagrodzona za skuteczną strategię przez magazyn “Media Marketing Polska”
Grupa Kino Polska otrzymała nagrodę specjalną Skuteczna Strategia od branżowego magazynu Media Marketing Polska. Redakcja pisma wyróżniła Grupę m.in. za rozwój zespołu i oferty programowej, w tym za inwestycje w produkcje własne dla swoich kluczowych kanałów oraz za skuteczne działania, które przełożyły się na dobre wyniki finansowe spółki, w tym ze sprzedaży reklam. Grupa Kino Polska znalazła się wśród tak uznanych marek medialnych, jak telewizja TVN24, sieć radiowa RMF Maxx, platforma podcastowa Onet Audio, serial Odwilż HBO Max oraz internetowych stacji radiowych Radio Nowy Świat i Radio 357.
W uzasadnieniu nagrody autorzy raportu Nadawcy 2022 magazynu Media Marketing Polska napisali m.in.:
„Ostatnie miesiące to bardzo intensywny okres dla Grupy Kino Polska. Od roku wyraźnie rozwijała ona zespół menedżerski. We wrześniu ub.r. do teamu Grupy dołączyła Małgorzata Łupina i objęła stanowisko dyrektor programowej i ds. produkcji telewizyjnej. Od jesieni 2021 nadawca ma też nową szefową marketingu i rozwoju biznesu – Patrycję Gałązkę. W pierwszych tygodniach br. firma postawiła na rozwój kompetencji digitalowych i zatrudniła Krzysztofa Adelta (head of digital)”.
Ponadto redakcja Media Marketing Polska doceniła działania Grupy w obszarze produkcji telewizyjnej i filmowej. W raporcie Nadawcy 2022 czytamy:
„Nadawca wyraźnie postawił na rozwój własnej produkcji telewizyjnej. Dowodem na to jest m.in. pierwszy serial fabularny Stopklatki (To nie ze mną) i kolejne sezony show randkowego Magia nagości. Polska. Ten format szybko stał się lokomotywą ramówki Zoom TV” oraz ”Spółka rozwijała Dział Produkcji Telewizyjnej. Rozwijała też, jako producent, projekty filmowe. Film Wszystkie nasze strachy zdobył Złote Lwy na 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W produkcji jest film Ryfka z udziałem Borysa Szyca i Soni Szyc. Premierę zaplanowano na rok 2023. W planach kolejne filmy”.
Redakcja doceniła dobre wyniki finansowe Grupy Kino Polska, w tym osiągnięcia w zakresie sprzedaży reklam.
– Już od 20 lat nasza redakcja nagradza nadawców telewizyjnych. Co roku doceniamy te podmioty, które w naszej opinii zrobiły najwięcej dla budowania polskiego rynku mediowego i kreowania jego unikatowości. W tym roku w wąskiej grupie nagrodzonych znalazła się Grupa Kino Polska. Dlaczego? Odważna i skuteczna strategia wdrażana przez tego nadawcę jest czymś wyjątkowym. Postawił on na wzmocnienie zespołu menedżerskiego, poszerzenie własnej produkcji telewizyjnej i kinowej. Efektywnie prowadził politykę reklamową. To wszystko dało w efekcie więcej niż dobre wyniki finansowe – uzasadnia Piotr Machul, zastępca redaktora naczelnego Media Marketing Polska, współautor raportu Nadawcy 2022 (Media Marketing Polska nr 10/2022).
Redakcja Media Marketing Polska przyznaje nagrody nadawcom, stacjom telewizyjnym i innym podmiotom z rynku wideo corocznie od 2002 roku. Początkowo ogłaszała je w raporcie Telewizja (lata 2002 – 2010), a od 2011 rok robi to w ramach raportu Nadawcy.