RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium września
We wrześniu RMF FM było najczęściej cytowanym medium w Polsce. Rozgłośnia pokonała popularne portale internetowe, telewizyjne kanały informacyjne i dzienniki opiniotwórcze. To czwarte zwycięstwo RMF FM w tym roku w rankingu mediów; każdego miesiąca stacja wygrywała w kategorii rozgłośni radiowych.
Newsy RMF FM były cytowane w minionym miesiącu aż 2,3 tys. razy – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Na kolejnych miejscach znalazły się WP.pl (1,9 tys. cytowań) i „Rzeczpospolita” (1,8 tys.).
We wrześniu inne redakcje powoływały się m.in. na ustalenia reporterów RMF FM o wejściu Janusza Kowalskiego z Solidarnej Polski do rządu na stanowisko wiceministra rolnictwa, o planach wewnątrz PiS dotyczących zmiany premiera, o zatrzymaniu posła Konfederacji za prowadzenie samochodu bez prawa jazdy czy o interwencji podkarpackiej policji, podczas której zmarł 42-letni mężczyzna.
Jak zwykle duże zainteresowanie innych mediów budziły wywiady publicystyczne: „Poranna” i „Popołudniowa rozmowa w RMF FM”, „Rozmowa w południe” oraz „Gość Krzysztof Ziemca”. Chętnie cytowano m.in. wypowiedź ministra Adama Niedzielskiego, który zapowiedział w rozmowie z Krzysztofem Berendą możliwość noszenia maseczek zimą nie z powodu na wzrost zakażeń koronawirusem, ale z uwagi na zanieczyszczone powietrze.
„Tak wysoka cytowalność najlepiej dowodzi, że nasi dziennikarze i reporterzy bardzo często jako pierwsi docierają do istotnych informacji, zdobywają ekskluzywne newsy czy są najszybciej na miejscu ważnych zdarzeń. W RMF FM kładziemy duży nacisk na informację, nie tylko przygotowując »Fakty«, ale też ciągle rozwijając nasze internetowe informacyjno-muzyczne Radio RMF24 oraz portal RMF24.pl” – mówi Marek Balawajder, Dyrektor Informacji RMF FM.
We wrześniu bardzo wysoką popularnością cieszył się portal RMF24.pl z wynikiem 9,1 mln użytkowników – o 21 proc. wyższym niż miesiąc wcześniej i o 18 proc. wyższym niż rok wcześniej.
RMF FM jest doceniane nie tylko przez konkurencyjne redakcje, ale też przez Polaków – w tym roku już 5. raz z rzędu stacja znalazła się na szczycie rankingu najbardziej wiarygodnych mediów w raporcie „Digital News Report” prowadzonej przez Reuters Institute. Jest też najlepiej ocenianym radiem w badaniu CBOS zbierając największy odsetek not pozytywnych i najmniejszy negatywnych.