Radio

Oferta TOK FM Premium ma już ponad 30 tys. subskrybentów!

Radio TOK FM bije nie tylko rekordy słuchalności – na koniec października 2022 r. liczba aktywnych subskrypcji TOK FM Premium, czyli dostępów do platformy podcastowej TOK FM przekroczyła 30 tys.*. W ten sposób zespół subskrypcyjny Grupy Radiowej Agory zrealizował cel w tym zakresie postawiony przed 5 laty – i to przed terminem.

 

– Z oferty TOK FM Premium korzysta obecnie ponad 30 tys. subskrybentów – to wyjątkowy sukces naszej stacji! Dzięki temu coraz bardziej zbliżamy się do celu, jakim jest przekształcenie TOK FM z marki radiowej w markę wszechstronną – 360°, obecną w coraz większym stopniu online i z powodzeniem rozwijającą się w eterze i cyfrze komentuje Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory. – Nasz nowy rekord w obszarze subskrypcji odzwierciedla zaufanie odbiorców do wyjątkowych, rzetelnych treści TOK FM – produkcji radiowych, ale też tych dostępnych wyłącznie na platformie podcastowej. Mogliśmy go osiągnąć dzięki wspólnej, świetnej pracy całego zespołu GRA – od dziennikarzy i reporterów radiowych zaczynając, przez redakcję portalu tokfm.pl, ekspertów od sprzedaży i IT, na specjalistach od oferty cyfrowej kończąc. Wielkie brawa! 

Radio TOK FM rozwija swoją ofertę subskrypcyjną TOK FM Premium od 2015 r. – wówczas wprowadzone zostały dodatkowe opcje płatnego dostępu do programów stacji na tokfm.pl i w aplikacji mobilnej. W ostatnich latach rozwijane były nie tylko cykle podcastów, pakiety czy opcje dla subskrybentów, ale też serwis TOK FM i aplikacja wraz z całą platformą podcastową.

W 2017 r., ogłaszając swoją długoterminową strategię, Grupa Agora zapowiedziała, że w ciągu 5 lat przekroczy poziom 30 tys. sprzedanych subskrypcji TOK FM Premium. Zespół Grupy Radiowej Agory zrealizował ten cel z końcem października 2022 r., czyli 2 miesiące przed terminem.

– TOK FM Premium z 30 tys. sprzedanych dostępów to jeden z najciekawszych projektów subskrypcyjnych w Europie wśród rozgłośni radiowych mówi Marcin Kowalczyk, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory. – Cieszy nas również, że nasi subskrybenci tak bardzo cenią sobie programy i podcasty TOK FM – średni miesięczny czas, jaki poświęcają na słuchanie naszych treści premium rośnie i dziś wynosi już prawie 9 godzin. To właśnie z myślą o tej wyjątkowej grupie osób ciekawych świata, myślących krytycznie i niezależnie, rozwijamy ofertę TOK FM, pamiętając, że subskrypcje to przede wszystkim ludzie. To ich potrzeby i jakość doświadczenia dostępu do dziennikarstwa audio stawiamy w centrum naszej uwagi, chcąc mieć w nich ambasadorów marki i jednocześnie czyniąc ich współtwórcami nowoczesnych mediów. Dzięki zaangażowaniu i wyjątkowym kompetencjom całego zespołu GRA dzisiaj świętujemy ten sukces razem z naszymi słuchaczami. 

Największą popularnością w ofercie TOK FM cieszy się Pakiet Standardowy, obejmujący dostęp do radia na żywo bez reklam oraz pełny dostęp do wszystkich treści premium w aplikacji i na stronie tokfm.pl.

Z aplikacji TOK FM korzysta miesięcznie ponad 90 tysięcy (MAU), a dziennie – ponad 32 tys. osób (DAU) ceniących jakościowe dziennikarstwo audio i bogactwo tematów. Z kolei serwis tokfm.pl odwiedziło w październiku 2022 r. 2,78 mln unikalnych użytkowników, co stanowi 60-procentowy wzrost w stosunku do ub.r. Wraz z liczbą 30 tys. subskrybentów TOK FM Premium to pełen zestaw tegorocznych rekordów stacji, której słucha już ponad milion słuchaczy dziennie**. 

W kolejnych miesiącach zespół subskrypcyjny TOK FM zamierza wzmacniać swoją ofertę dla użytkowników, m.in. ułatwiając im korzystanie z szerokiego portfolio treści podcastowych stacji. W tym celu prowadzone były analizy dotyczące potrzeb internautów wraz z jednoczesną pracą nad technologiczną stroną projektu. TOK FM chce też poszerzać grono swoich subskrybentów, docierając do coraz liczniejszej grupy polskich słuchaczy podcastów, których jest już 9 mln***. Zespół rozwija także ofertę dla klientów i marketerów doceniających rynek cyfrowej reklamy audio. Platforma podcastowa TOK FM zapewnia im dotarcie do atrakcyjnej grupy celowej przy szybko rosnących zasięgach i nowych sposobach na zwrócenie uwagi odbiorców w czasie bezekranowym. Już dziś Grupa Radiowa Agory testuje nowe narzędzia umożliwiające jeszcze lepsze dopasowanie kampanii do założeń reklamodawców oraz realizację działań niestandardowych.

 

* dane nt. liczby wykupionych dostępów TOK FM Premium obejmują wyłącznie aktywne, opłacone subskrypcje w serwisie tokfm.pl i w aplikacjach; nie obejmują zaś subskrybentów, którzy korzystają z darmowego okresu próbnego lub z innych promocyjnych, bezpłatnych dostępów do treści.

** źródła: MAU i DAU, liczba subskrypcji – dane własne TOK FM; UU – Mediapanel, październik 2022 r.; słuchalność TOK FM – Radio Track.

*** dane z raportu Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2021”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *