Prasa - Ksiązka

„Jedna Planeta. Jedno Życie” – kolejna odsłona projektu środowiskowego Wyborcza.biz i „Gazety Wyborczej”

Jak małe i średnie przedsiębiorstwa dbają o czystą energię? Jak firmy radzą sobie z transformacją energetyczną i co mogłyby robić, aby lepiej dbać o środowisko? Czy łatwo dziś brać odpowiedzialność i przechodzić na „zieloną stronę mocy”? Na te i inne pytania dotyczące konsekwencji zderzenia się dwóch kryzysów – klimatycznego i energetycznego spróbuje odpowiedzieć redakcja „Wyborczej” wraz z ekspertami w siódmej odsłonie projektu „Jedna Planeta. Jedno Życie”. Materiały w ramach cyklu będą publikowane na Wyborcza.biz i na łamach „Gazety Wyborczej” od dziś – czwartku, 23 lutego br. pod hasłem „Energia dla klimatu”.

 

Przez najbliższe miesiące na łamach „Gazety Wyborczej” i w serwisie Wyborcza.biz dziennikarze wraz z ekspertami będą dzielić się z czytelnikami sprawdzoną i rzetelną wiedzą na temat tego, jak rozsądnie korzystać z odnawialnych źródeł energii i łączyć prowadzenie konkurencyjnego biznesu z ratowaniem naszej planety. Spróbują udzielić odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. tego, jak przygotować się na jeszcze trudniejszy 2024 r., z jakich odnawialnych źródeł energii najłatwiej skorzystać, jakich inwestycji można dokonać samemu, a w jakich będzie potrzebne wsparcie oraz tego, jak sprawić, by produkty i usługi sprzedawane przez polskie firmy były bardziej „zielone”. Redakcja „Wyborczej” pokaże także przykłady małych i średnich firm, które już rozpoczęły swoją transformację i chcą sprzedawać produkty jak najmniej szkodzące planecie oraz w mniejszym stopniu narażać swoich klientów na koszty środowiskowe.

– Firmy przechodzą przyspieszony kurs z łapania gruntu pod nogami. Wiele z nich wie, że bez świadomego zarządzania kosztami i odpowiednio szybkich inwestycji w zielone źródła energii nie uda im się utrzymać konkurencyjności. Inne będą podążać ich śladem, bo kryzys klimatyczny nie daje nam taryfy ulgowej mówi Patrycja Maciejewicz, wiceszefowa serwisu Wyborcza.biz. 

„Jedna Planeta. Jedno Życie” to realizowany od czerwca 2020 r. projekt, w którym redakcja „Wyborczej” opowiada o wyzwaniach ekologicznych. W poprzednich edycjach materiały publikowane w ramach cyklu dotyczyły wody, powietrza, odpadów, żywności oraz technologii i jej wpływu na klimat.

Materiały ukazujące się w ramach najnowszej odsłony projektu „Jedna Planeta. Jedno Życie. Energia dla klimatu” będzie można czytać w serwisie Wyborcza.biz, na stronie akcji – https://wyborcza.pl/AkcjeSpecjalne/0,187731.html oraz na łamach Gazety Wyborczej” od czwartku, 23 lutego br. do końca maja br. 

Partnerem siódmej edycji projektu jest EDP Energia Polska.

Inicjatywę wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki), w internecie (Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Facebook i Instagram) oraz newsletterach Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu promocji „Gazety Wyborczej”.   

„Gazeta Wyborcza” i Wyborcza.pl od dłuższego czasu zachęcają swoich czytelników do wykazywania bardziej prośrodowiskowych postaw, m.in. w specjalnym serwisie Wyborcza.pl/klimat oraz w cotygodniowym newsletterze ekologicznym, do którego można zapisać się na stronie: Wyborcza/newsletterRedakcja cyklicznie publikuje „Deklarację klimatyczną”, w ramach której przedstawia swoje plany angażowania się w ochronę klimatu i środowiska w ciągu kolejnego roku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *