„Jedna Planeta. Jedno Życie” – kolejna odsłona projektu środowiskowego Wyborcza.biz i „Gazety Wyborczej”
Jak małe i średnie przedsiębiorstwa dbają o czystą energię? Jak firmy radzą sobie z transformacją energetyczną i co mogłyby robić, aby lepiej dbać o środowisko? Czy łatwo dziś brać odpowiedzialność i przechodzić na „zieloną stronę mocy”? Na te i inne pytania dotyczące konsekwencji zderzenia się dwóch kryzysów – klimatycznego i energetycznego spróbuje odpowiedzieć redakcja „Wyborczej” wraz z ekspertami w siódmej odsłonie projektu „Jedna Planeta. Jedno Życie”. Materiały w ramach cyklu będą publikowane na Wyborcza.biz i na łamach „Gazety Wyborczej” od dziś – czwartku, 23 lutego br. pod hasłem „Energia dla klimatu”.
Przez najbliższe miesiące na łamach „Gazety Wyborczej” i w serwisie Wyborcza.biz dziennikarze wraz z ekspertami będą dzielić się z czytelnikami sprawdzoną i rzetelną wiedzą na temat tego, jak rozsądnie korzystać z odnawialnych źródeł energii i łączyć prowadzenie konkurencyjnego biznesu z ratowaniem naszej planety. Spróbują udzielić odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. tego, jak przygotować się na jeszcze trudniejszy 2024 r., z jakich odnawialnych źródeł energii najłatwiej skorzystać, jakich inwestycji można dokonać samemu, a w jakich będzie potrzebne wsparcie oraz tego, jak sprawić, by produkty i usługi sprzedawane przez polskie firmy były bardziej „zielone”. Redakcja „Wyborczej” pokaże także przykłady małych i średnich firm, które już rozpoczęły swoją transformację i chcą sprzedawać produkty jak najmniej szkodzące planecie oraz w mniejszym stopniu narażać swoich klientów na koszty środowiskowe.
– Firmy przechodzą przyspieszony kurs z łapania gruntu pod nogami. Wiele z nich wie, że bez świadomego zarządzania kosztami i odpowiednio szybkich inwestycji w zielone źródła energii nie uda im się utrzymać konkurencyjności. Inne będą podążać ich śladem, bo kryzys klimatyczny nie daje nam taryfy ulgowej – mówi Patrycja Maciejewicz, wiceszefowa serwisu Wyborcza.biz.
„Jedna Planeta. Jedno Życie” to realizowany od czerwca 2020 r. projekt, w którym redakcja „Wyborczej” opowiada o wyzwaniach ekologicznych. W poprzednich edycjach materiały publikowane w ramach cyklu dotyczyły wody, powietrza, odpadów, żywności oraz technologii i jej wpływu na klimat.
Materiały ukazujące się w ramach najnowszej odsłony projektu „Jedna Planeta. Jedno Życie. Energia dla klimatu” będzie można czytać w serwisie Wyborcza.biz, na stronie akcji – https://wyborcza.pl/AkcjeSpecjalne/0,187731.html oraz na łamach „Gazety Wyborczej” od czwartku, 23 lutego br. do końca maja br.
Partnerem siódmej edycji projektu jest EDP Energia Polska.
Inicjatywę wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki), w internecie (Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Facebook i Instagram) oraz newsletterach Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu promocji „Gazety Wyborczej”.
„Gazeta Wyborcza” i Wyborcza.pl od dłuższego czasu zachęcają swoich czytelników do wykazywania bardziej prośrodowiskowych postaw, m.in. w specjalnym serwisie Wyborcza.pl/klimat oraz w cotygodniowym newsletterze ekologicznym, do którego można zapisać się na stronie: Wyborcza/newsletter. Redakcja cyklicznie publikuje „Deklarację klimatyczną”, w ramach której przedstawia swoje plany angażowania się w ochronę klimatu i środowiska w ciągu kolejnego roku.