Miliony widzów mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym w kanałach TVN Warner Bros. Discovery
Transmisje z mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym w kanałach TVN, Metro, Eurosport 1 i Eurosport 2 przyciągnęły w sumie blisko 11 milionów widzów! Największymi hitami były konkursy skoków narciarskich – mężczyzn na skoczni normalnej i dużej oraz drużynowy – które oglądał co trzeci widz w Polsce!
Mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym rozgrywane w Planicy zakończyły serię trzech imprez rangi mistrzowskiej na antenach TVN Warner Bros. Discovery. W ostatnich tygodniach widzowie Eurosportu i użytkownicy Eurosportu Extra w Playerze mogli oglądać mistrzostwa świata w narciarstwie alpejskim w Courchevel i Meribel oraz mistrzostwa świata w narciarstwie dowolnym i snowboardzie rozgrywane w Bakuriani. Kluczowym wydarzeniem sezonu zimowego była jednak rywalizacja o medale w skokach narciarskich, biegach narciarskich i kombinacji norweskiej, transmitowana w kanałach TVN, Metro, Eurosport 1 i Eurosport 2.
Konsekwentnie rozwijamy sportową ofertę TVN Warner Bros. Discovery i fakt, że po raz pierwszy transmitowaliśmy tak prestiżowe wydarzenie jak mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym w TVN i Metrze, to tego najlepszy wyraz. Stale udoskonalamy relacje, aby przekazywać widzom sportowe emocje na najwyższym poziomie. Końcówka sezonu Pucharu Świata w skokach narciarskich zapowiada się pasjonująco, zapraszam więc wszystkich na kolejne transmisje – powiedział Bogdan Czaja, Dyrektor Eurosportu w Polsce i Group Vice President Programming & Operations TVN Warner Bros. Discovery.
Od 22 lutego do 5 marca relacje z Planicy na antenach TVN Warner Bros. Discovery oglądało blisko 11 milionów widzów! Konkursy skoków narciarskich mężczyzn transmitowane były w TVN. Konkurs drużyn mieszanych oraz biegi narciarskie kobiet i sprinty w kanale Metro. Kanały Eurosportu oraz Eurosport Extra w Playerze pokazały wszystkie konkurencje – kwalifikacje w skokach narciarskich, konkursy kobiet i mężczyzn, biegi narciarskie i kombinację norweską. Największą popularnością cieszyły się konkursy mężczyzn na skoczni normalnej, dużej oraz drużynówka. W TVN i Eurosporcie oglądało je średnio 3,6 mln widzów przy 31-procentowym udziale w rynku. Oznacza to, że walkę polskich skoczków o medale śledził co trzeci widz w Polsce. Średnia oglądalność wszystkich transmisji z Planicy wyniosła 351 tys. osób.
Dużą uwagę przyciągnęło też studio towarzyszące transmisjom. W Planicy walkę o medale mistrzostw świata relacjonowali Damian Michałowski, Sebastian Szczęsny, Magdalena Pałasz, Justyna Kowalczyk-Tekieli, Jakub Kot, Paweł Kuwik, Igor Błachut, Marek Rudziński i Kacper Merk. Studia w TVN oglądało średnio 1,2 mln widzów, a te w Eurosporcie 1 przyciągnęły średnio 192 tys. osób.
Znakomicie przedstawiają się również statystyki treści dotyczących mistrzostw świata na platformach społecznościowych Eurosportu. Użytkownicy Facebooka, TikToka i YouTube’a Eurosportu obejrzeli aż 15,1 mln minut treści! Posty na Facebooku, TikToku, YouTubie, Twitterze i Instagramie wygenerowały blisko 52 mln odsłon przy 3,5-milionowym zaangażowaniu.
Przed skoczkami kolejne wielkie wyzwanie – już w piątek rozpocznie się najbardziej wymagający cykl w Pucharze Świata, czyli Raw Air. Od 10 do 19 marca skoczkowie będą rywalizować na skoczniach w Oslo, Lillehammer i Vikersund. TVN pokaże wszystkie konkursy Raw Air, a widzowie Eurosportu obejrzą również kwalifikacje.
Eurosport 1 i Eurosport 2 to główne kanały sportowe Warner Bros. Discovery w Polsce. Z kolei Eurosport Extra w Playerze to platforma dająca pełny dostęp do kanałów telewizyjnych, a także ogrom dodatkowego kontentu. Przez cały rok fani sportu mogą oglądać tam tysiące godzin transmisji z najważniejszych wydarzeń sportowych świata. Filarami oferty Eurosportu są m.in. trzy turnieje tenisowego Wielkiego Szlema; sporty zimowe, w tym skoki narciarskie i narciarstwo alpejskie; żużel na czele z cyklem Speedway Grand Prix; wyścigi kolarskie w tym wielkie toury; europejskie puchary w piłce ręcznej; snooker; sporty motorowe; wspinaczka sportowa i igrzyska olimpijskie.
Eurosport Extra dostępny w serwisie player.pl to niezrównana oferta dla fanów sportu. Pakiet obejmuje kanały linearne Eurosport 1 i Eurosport 2 oraz dodatkowe ekskluzywne transmisje, równoległe live streamy z najważniejszych wydarzeń, bogatą kolekcję VOD i obszerne archiwum treści sportowych. Użytkownicy Eurosportu Extra zyskują również dostęp do ogromnej biblioteki najlepszych filmów i seriali, tytułów Player Original, programów rozrywkowych, edukacyjnych, treści lifestyle, motoryzacyjnych, kontentu dla dzieci oraz newsów.
foto: TVN Warner Bros. Discovery