Internet & Gry - Reklama

Amazon stawia na zrównoważony rozwój

Inwestycje w odnawialne źródła energii, elektryfikacja transportu, rozwój zrównoważonych opcji dostaw, redukcja odpadów i nadmiaru opakowań, recykling czy sprzedaż certyfikowanych produktów przyjaznych środowisku – to tylko wybrane aktywności podejmowane przez Amazon na rzecz zrównoważonego rozwoju. Opublikowany właśnie Raport roczny nt. zrównoważonego rozwoju za 2022 r. wskazuje na kolejne, ambitne kierunki prośrodowiskowe, którymi podąża firma, a które mogą stać się jednocześnie dobrą inspiracją dla innych organizacji.

 

Działalność Amazon to nie tylko e-commerce. Amazon jest też filmowym studiem produkcyjnym, dostawcą usług w chmurze, prowadzi centra rozwoju technologii i podejmuje wiele innych biznesowych aktywności. W każdym z obszarów, w których działa, zrównoważony rozwój jest priorytetem. Między innymi dlatego firma dołączyła – jako jeden z pierwszych sygnatariuszy – do Climate Pledge, czyli zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2040 r.

– Od momentu, gdy klient kliknie „Kup teraz”, do chwili, gdy paczka dotrze do jego domu, mamy zespoły naukowców i inżynierów pracujących nad tym, aby proces ten był bardziej zrównoważony. W naszych studiach produkcyjnych ograniczamy zużycie paliw kopalnych, wdrażając generatory akumulatorowo-elektryczne, wykorzystując podczas produkcji zasilanie energią słoneczną i obsługując plany filmowe pojazdami elektrycznymi. W AWS pomagamy klientom zmniejszyć ich wpływ na środowisko, oferując zaawansowane rozwiązania technologiczne, w tym centra danych czy przetwarzanie danych w chmurze, które zmniejszają zużycie energii i emisję dwutlenku węgla podsumowuje Marco Reissig, Country Manager Amazon.pl.

Co w 2022 roku osiągnął Amazon w drodze do neutralności klimatycznej?

  • Spadek poziomu emisji CO₂ o 7 proc. wraz z rozwojem firmy
  • Redukcja całkowitego śladu węglowego o 0,4 proc. w globalnej działalności Amazon
  • Zmniejszenie zużycia plastiku jednorazowego użytku o 11,6 proc. w globalnej działalności
  • 11% paczek na całym świecie wysłanych bez dodatkowych opakowań dostawczych Amazon
  • Redukcja wagi opakowania na przesyłkę o średnio 41 proc. i eliminacja ponad 2 mln ton odpadów materiałowych od 2015 r.
  • 9 tys. elektrycznych pojazdów dostawczych Rivian w globalnej flocie Amazon
  • 145 mln paczek dostarczonych przez pojazdy elektryczne w USA i Europie
  • Dwukrotny wzrost – do ponad 550 tys. globalnie – liczby produktów Climate Pledge Friendly (CPF)
  • Wysyłka ponad 800 mln artykułów z certyfikatem CPF

Amazon wprowadza rozwiązania na rzecz lokalnych społeczności i środowiska oraz kontynuuje realizację ambitnej polityki prośrodowiskowej. Poznaj 9 sposobów Amazon na zrównoważony rozwój.

Biznes prowadzony w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju to długa i trudna droga, ale globalny lider e-commerce i jednocześnie jedna z największych na świecie firm technologicznych od lat praktykuje rozwiązania, które mają zbliżyć ją do redukcji śladu węglowego. – W 2022 roku podjęliśmy wiele aktywności w ramach naszej pracy na rzecz lokalnych społeczności i środowiska, kontynuując realizację ambitnej polityki proklimatycznej. Nieustająco analizujemy, doskonalimy i rozszerzamy wizję zrównoważonego rozwoju naszej firmy. W centrum tych działań jest nasze bezwarunkowe zorientowanie na klientów. Wiemy, że aspekt ekologiczny jest ważny przede wszystkim dla nich, dlatego systematycznie i konsekwentnie inwestujemy, kreujemy nowe i ulepszamy dotychczasowe działania, aby ta współpraca i każda nasza operacja była bardziej zrównoważona niż poprzednia, jednocześnie minimalizując nasz wpływ na planetę i społeczności, w których funkcjonujemy – podkreśla Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, zarządzająca działem ds. współpracy z dostawcami Amazon.pl.

Kolejne ambitne cele Amazon na drodze do neutralności klimatycznej

 Wiemy, że nie ma skrótów ani szybkich rozwiązań, aby być zrównoważoną firmą. Mamy również świadomość, że nasz postęp na drodze do zrównoważonego rozwoju może przynosić różne efekty, zależnie od roku. Już dziś pracujemy jednak nad rozwiązaniami – przyjmując ambitne założenia i stawiając czoła wszelkim wyzwaniom – na rzecz i w imieniu naszych klientów. Jesteśmy zainspirowani tym, co nas czeka i gotowi do dalszego działania na rzecz społeczności i środowiska zapowiada Mateusz Hilgner, straszy kierownik operacyjny w centrum logistycznym Amazon w Sosnowcu.

Dowiedz się więcej o zaangażowaniu Amazon w działania z obszaru ESG. Zapoznaj się z naszym najnowszym Raportem nt. zrównoważonego rozwoju za 2022.

Amazon w Polsce

Według danych z raportu przygotowanego przez Amerykańską Izbę Handlową w Polsce oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie, w 2021 spośród top 10 amerykańskich firm prowadzących działalność w Polsce, Amazon zajął pierwsze miejsce w kategorii „Zatrudnienie” oraz piąte miejsce w kategorii „Inwestycje”. Od 2012 Amazon zainwestował w Polsce ponad 18,5 mld zł w infrastrukturę, w tym m.in. centra logistyczne, biura korporacyjne i zaplecze technologiczne, jak i wynagrodzenia oraz rozwój usług dla klientów. Miliardy dolarów przeznaczył również na rozwój infrastruktury i technologii, które pomagają małym i średnim przedsiębiorcom docierać do nowych klientów w kraju i za granicą, w tym również na ochronę własności intelektualnej marek. Amazon działa w Polsce od 2014 roku i stworzył ponad 70 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, m.in. w dziesięciu nowoczesnych centrach logistyki, a także w biurze Amazon Web Services w Warszawie oraz w Amazon Development Center Poland w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Centra Rozwoju Technologii Amazon to pionierskie ośrodki naukowo-badawcze, które dostarczają innowacyjnych rozwiązań wykorzystywanych w produktach i usługach Amazon na całym świecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *