Oświadczenie T-Mobile w sprawie nałożenia kary finansowej przez Prezesa UOKiK
W T-Mobile zawsze dbamy o jak najlepsze doświadczenia naszych klientów, a także o to, by mogli korzystać z najlepszych ofert i technologii. Tak też było w przypadku oferty „1200 GB za darmo przez rok”, która w momencie premiery była pierwszym na rynku tego typu rozwiązaniem dostępnym dla wszystkich użytkowników ofert na kartę. Spotkała się z niesamowitym zainteresowaniem klientów, którzy przekazali nam setki pozytywnych sygnałów na temat jej wprowadzenia. Zwróciła również uwagę konkurencji, która wprowadziła podobne rozwiązania dla swoich klientów.
Jak każda wprowadzana przez nas oferta, „1200 GB za darmo przez rok” powstała w zgodzie z mechaniką właściwą dla usług na kartę, w których korzystanie z dodatkowych bonusów jest zawsze związane z posiadaniem aktywnego konta lub pakietu, co z kolei łączy się z obowiązkiem comiesięcznych doładowań.
Natychmiast po przedstawieniu nam przez UOKiK zastrzeżeń dotyczących formy promocji tej oferty, tj. na początku tego roku, dobrowolnie i w pełni otwarcie współpracowaliśmy z Urzędem, wychodząc z inicjatywą i wprowadzając zmiany w całej komunikacji reklamowej związanej z ofertą, zgodnie z wytycznymi Urzędu. W toku postępowania zaproponowaliśmy także szereg rozwiązań mających na celu zadośćuczynienie osobom, które zgłosiły zastrzeżenia do sposobu komunikacji promocji – zgodnie z naszą wiedzą na tysiące klientów były tylko dwa takie przypadki.
Po dokładnej analizie uzasadnienia decyzji Prezesa UOKiK, zdecydowanie nie zgadzamy się z formą i wysokością kar nałożonych na T-Mobile Polska w ramach postępowania.
Oświadczamy jednocześnie, że zamierzamy złożyć odwołanie od tej decyzji w terminie przewidzianym przepisami.
foto. T-Mobile Polska