Biuro Reklamy TVP z ofertą na UEFA EURO 2024
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2024. Mecze będą nadawane w TVP1, TVP2, TVP Sport, oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport. Pierwszeństwo zakupu – do 10 marca – mają oficjalni sponsorzy. Pierwszy etap sprzedaży czasu reklamowego dla pozostałych klientów rozpocznie się 11 marca.
W cenniku najdroższe są bloki reklamowe przy meczach Polaków, szczególnie przy spotkaniu Polski z Francją. Cena 30-sekundowego spotu po pierwszej połowie tego meczu w sprzedaży łączonej, tj. TVP1/TVP2 i TVP Sport wynosi 549 600 zł (cena przed rabatami). Dla sprzedaży wszystkich meczów obowiązują warunki klienta wynegocjowane na 2024 rok. Zdecydowana większość spotkań – 45 z 51 rozegranych zostanie w prime time.
W ofercie kontynuowany będzie sponsoring multiscreen, czyli emisja billboardów sponsorskich w tv i online (tvpsport.pl i w aplikacji TVP Sport). Nowością jest możliwość prezentowania takich wskazań sponsora przy studiach przed rozpoczęciem i po zakończeniu meczów.
Dla wszystkich meczów, które nadawane będą równolegle w antenie głównej i TVP Sport obowiązywać będzie sprzedaż łączona, tj. reklamodawca musi dokonać zakupu reklamy w obu kanałach. To reakcja na duży i rosnący odsetek widzów, którzy transmisje sportowe oglądają w kanale tematycznym. W trakcie Mundialu w Katarze widownia meczów TVP Sport osiągała nawet 2,5 mln widzów (Nielsen, AMR meczu Polska – Francja, 4+).
Telewizja Polska przygotowuje szereg audycji związanych z Euro 2024. W ofercie TVP znalazły się m in. formaty: „Droga do Euro 2024”, „Biało – Czerwoni na Euro 2024”, czy „Dzień na Euro 2024”. Każda oferta zakłada obecność reklamową przy wszystkich audycjach dodatkowych.
Biuro Reklamy TVP proponuje też szeroki wybór możliwości w środowisku digital. Poza standardowymi spotami, emitowanymi przy transmitowanych meczach i reklamą online w ofercie znalazły się też inne formy angażujące widzów tj. reklama w telewizji hybrydowej (HBB TV), Game Stories Highlights Google OneBox oraz możliwość ekspozycji marki przy treściach Euro 2024 na YouTube. W trakcie Mundialu w Katarze transmisje meczów wygenerowały łącznie ponad 70,5 mln odtworzeń. Najlepiej oglądane spotkanie: Polska – Argentyna, wygenerowało łącznie niemal 4,3 mln streamów. (Gemius Prism: WEB+APP MOB / Google Analytics: TVP GO).
UEFA EURO 2024 to nie tylko największe wydarzenie sportowe tego roku, ale także prawdziwa uczta emocji i pasji. Mistrzostwa odbędą się w Niemczech, czyli tuż obok nas, co dodatkowo wzmacnia zainteresowanie turniejem, szczególnie w zestawieniu z poprzednim EURO, rozproszonym po całym kontynencie. Spodziewamy się rekordowej popularności wśród kibiców, jak również wśród marek, które będą chciały skorzystać z wysokiej i unikalnej widowni telewizyjnej oraz ekskluzywnych treści dostępnych jedynie w TVP. Nasza oferta jest kompleksowa i łączy telewizję linearną z online. Doświadczenie z Mundialem w Katarze dowiodło, że widzowie chętnie śledzą transmisje w internecie, gdy nie mogą skorzystać z tradycyjnej telewizji. Ponadto, krótkie skróty i materiały wideo prosto z turnieju stały się ważnym narzędziem do zwiększenia zasięgu i zaangażowania widzów – mówi Marcin Gudowicz, Dyrektor Biura Reklamy TVP.
Inauguracja wielkiego piłkarskiego święta odbędzie się 14 czerwca w Monachium. Finał zostanie rozegrany 14 lipca na Stadionie Olimpijskim w Berlinie. Telewizja Polska ma wyłączne prawa do transmisji wydarzenia. Łączny zasięg transmisji spotkań Mundialu w Katarze w 2022 roku na antenach TVP wyniósł ponad 32 mln widzów (Nielsen, coverage, 4+). Najlepiej oglądanym meczem był pojedynek Polska – Francja ze średnią widownią 11,8 mln (Nielsen, AMR, 4+).
foto. TVP