Internet & Gry - Reklama

Grupa WP podsumowuje 2023 rok

Wirtualna Polska Holding S.A. w 2023 roku zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 436 mln zł. To oznacza wzrost o 33% w porównaniu do 2022 roku. Skorygowana EBITDA wzrosła o 18% do ponad 439 mln złotych. Grupa wciąż inwestuje w rozwój produktów i technologii, dostępnych również dla innych wydawców internetowych.

 

W 2023 roku wyjątkowo dynamicznie rosły przychody w segmencie turystycznym, które podwoiły się w porównaniu do 2022 roku. Największy udział miał w nich obszar turystyki zagranicznej. Rosnące zainteresowanie zorganizowanymi wyjazdami to trwały trend, wzmacniany przez czynniki makroekonomiczne. W obszarze reklamowym Grupa WP inwestuje w rozwój własnych produktów. Dzięki temu oferuje możliwość tworzenia kampanii skierowanych na rynki zagraniczne oraz wprowadza innowacyjne rozwiązania, zarówno dla reklamodawców, jak i innych wydawców internetowych.

– Wirtualna Polska co roku inwestuje 150 mln zł w rozwój własnych technologii. Po raz pierwszy, w prawie 30-letniej historii, podjęliśmy decyzję o podzieleniu się z rynkiem produktami, na których bazie budowaliśmy dotąd swój sukces. […] Zrobiliśmy to, aby nigdy więcej nie zabrakło nam odsłon reklamowych, na których możemy realizować kampanie naszych klientów. Nawet jeśli te powierzchnie nie będą należały do naspisze Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A. w liście do akcjonariuszy.

Najważniejszymi projektami technologicznymi rozwijanymi w obszarze reklamy – obok WP Ads – są WPartner oraz WPlatform.

WPartner to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację swoich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej o model programmatic. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi.

WPlatform to narzędzie reklamowo-wydawnicze dla średnich i małych wydawców internetowych. WP udostępnia w nim swoje oprogramowanie w technologii SaaS. Wydawcy mogą korzystać zarówno z systemu zarządzania treściami (CMS) służącego do wydawania serwisów WP, jak i siatki reklamowej, narzędzi optymalizacyjnych i analitycznych.

– Potrzeba budowania lokalnej alternatywy dla globalnych platform nigdy nie była tak czytelna. Rok 2024 to rok dużych zmian na rynku reklamy internetowej, wywołanych nowymi ograniczeniami w najpopularniejszej w naszej części Europy przeglądarce – Google Chrome. U małych wydawców to moment zwrotny w myśleniu o dominacji globalnych graczy, w szczególności właśnie Google’a, który od lat, krok po kroku, sprytnie opodatkowuje kolejne obszary ich działalności dodaje w liście Jacek Świderski.

Z inicjatywy prezesów największych polskich portali, we wrześniu 2023 roku powstał Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych. To pierwsza organizacja branżowa, utworzona w celu wspólnej reprezentacji wydawców w relacjach z globalnymi platformami oraz dbanie o równe i sprawiedliwe warunki rozwoju i konkurencji.

Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz
e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl
i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2024 roku z produktów internetowych WP korzystało prawie 21 milionów Polaków.

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://holding.wp.pl

foto. Wirtualna Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *