Prasa - Ksiązka

„Prosto z Polski” – nowy piątkowy tygodnik „Gazety Wyborczej”

Od piątku, 5 kwietnia br. treści lokalne wracają do całego piątkowego nakładu „Gazety Wyborczej”. Najciekawsze treści lokalne ze wszystkich miast będą publikowane w nowym tygodniku „Prosto z Polski”, który będzie co tydzień trafiał do czytelników i czytelniczek „Wyborczej” w 10 regionalnych wydaniach.

 

Dziennikarze „Wyborczej” w dużych i małych miastach przyglądają się lokalnej polityce, gospodarce, wymiarowi sprawiedliwości, kulturze, edukacji, turystyce, sprawom społecznym, ekologii czy architekturze. Są na miejscu ważnych wydarzeń, rozmawiają, analizują i wyciągają wnioski. Efektami ich pracy są znakomite reportaże, wciągające wywiady, poruszające śledztwa dziennikarskie i materiały interwencyjne, które od najbliższego piątku będzie można przeczytać w tygodniku „Prosto z Polski” w papierowym wydaniu dziennika.

– Lokalność to część DNA „Wyborczej”, a treści lokalne są ważnym elementem naszej oferty dla czytelników i czytelniczek. Od kwietnia za sprawą tygodnika „Prosto z Polski” wracają do wszystkich piątkowych wydań w formie najciekawszych tekstów z całego krajumówi Paula Skalnicka, szefowa redakcji lokalnych „Wyborczej”.

Od 5 kwietnia br. czytelniczki i czytelnicy papierowego wydania „Wyborczej” znajdą w tygodniku „Prosto z Polski” wybór najciekawszych tekstów z serwisów lokalnych Wyborcza.pl. Nowy tygodnik będzie ukazywał się wraz z wydaniami w Płocku, Radomiu, Olsztynie, Białymstoku, Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim, Opolu, Częstochowie, Kielcach, Rzeszowie i Lublinie. W dziewięciu największych miastach (Warszawa, Kraków, Wrocław, Katowice, Łódź, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz) treści lokalne w dalszym ciągu będą ukazywały się w piątkowych tygodnikach lokalnych. 

W związku ze zmianami piątkowe wydanie „Wyborczej” zmieni swoją cenę i będzie kosztowało 9,99 zł.

Regionalne zespoły redakcyjne „Wyborczej” to ponad 100 dziennikarzy i dziennikarek, którzy na co dzień piszą o sprawach z różnych części Polski, dostarczając czytelniczkom i czytelnikom pogłębione teksty, analizy i reportaże. Głównym kanałem dystrybucji treści lokalnych „Wyborczej” jest aż 30 serwisów lokalnych Wyborcza.pl, które w lutym 2024 r. odwiedziło ponad 6,2 mln użytkowników (Mediapanel, luty 2024 r.). 

Od marca br. lokalne zespoły redakcyjne “Wyborczej” działają w nowej strukturze organizacyjnej, która zapewnia najmniejszym zespołom wsparcie redakcyjne oddziałów z większych miast.  

foto. Agora

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *