BadaniaMediaTVP

Sport, informacje i rozrywka w TVP z milionowymi oglądalnościami w czerwcu 2024

W czerwcu Grupa TVP wygrała z konkurencją zarówno wśród widzów 4+, jak i w grupie 16-59. W obu przypadkach pozycję lidera anten zajęła TVP1; W omawianym miesiącu rekord udziałów od początku nadawania, czyli od 2006 roku, odnotował kanał TVP Sport; Hitami miesiąca były mecze reprezentacji Polski w Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2024.

 

Ponad 9 mln widzów oglądało w domu i poza domem mecz Polska – Holandia. Spotkanie Polska – Austria obejrzało prawie 9 mln widzów. 7 mln widzów zgromadził mecz Francja – Polska; W TOP10 programów miesiąca z 3,5 mln widownią znalazło się wydanie „Teleexpressu” w TVP1 oraz „19.30” z 2,5 mln oglądalnością. Główny program informacyjny Telewizji Polskiej jako jedyny spośród głównych programów informacyjnych konkurencji znalazł się w zestawieniu TOP10 miesiąca; Zorganizowany przez Telewizję Polską 61. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu oglądały miliony widzów. Najliczniejszą widownię zgromadził koncert „Zakochani są wśród nas, czyli piosenki Janusza Kondratowicza”, który w TVP1 i TVP Polonia obejrzało łącznie ponad 2,3 mln widzów; Czerwcowe wybory do Parlamentu Europejskiego najwięcej widzów śledziło na antenach Telewizji Polskiej; W TOP10 programów minionego miesiąca wszystkie tytuły należą do TVP. Tak znakomity wynik Telewizja Polska uzyskała dzięki bogatej i różnorodnej ofercie programowej, przede wszystkim: sportowej, informacyjnej i rozrywkowej.

W czerwcu Grupa TVP osiągnęła prawie 25% udziału wśród widzów 4+ i 22% udziału w grupie komercyjnej 16-59. W obu wymienionych grupach Telewizja Polska wygrała z konkurencyjnymi nadawcami. Jedynka znalazła się na pierwszym miejscu we wszystkich badanych zakresach, uzyskując udziały na poziomach: 9% w grupie 4+, 7,8% w grupie 16-59, i 7,7% w grupie 16-49.

W TOP10 programów minionego miesiąca aż 10 należy do TVP, z czego 8 pozycji to transmisje meczów rozgrywanych w ramach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2024. Największe wielomilionowe widownie przyciągnęły spotkania z udziałem reprezentacji Polski. W niedzielę, 16 czerwca, ponad 9 mln widownię zgromadził mecz reprezentacji Biało – Czerwonych z drużyną Holandii, co przełożyło się na rekordowy udział nadawcy w oglądalności na poziomie 66%. Transmisja meczu w TVP1 i TVP Sport wyniosła ponad 7,6 mln widzów, kolejne ponad 1,5 mln osób oglądało transmisję poza domem. W piątek, 21 czerwca na Olympiastadion w Berlinie, Polacy spotkali się z drużyną Austrii. Transmisję spotkania w TVP1 i TVP Sport w domach śledziło łącznie 7,3 mln widzów. Łączny udział TVP1 i TVP Sport w czasie transmisji spotkania wyniósł ponad 65%. Poza domem (OOH) zawodom kibicowało kolejnych 1,5 mln widzów. We wtorek, 25 czerwca reprezentacja Polski rozegrała swój ostatni mecz na Euro 2024. Polacy zagrali na stadionie w Dortmundzie, gdzie spotkali się z drużyną Francji. Transmisję spotkania w TVP1 w domach śledziło prawie 5,8 mln widzów, przy udziale w czasie transmisji na poziomie 54,9%. W momencie najwyższej oglądalności mecz w TVP1 oglądało 7,5 mln widzów. Poza domem (OOH) było to 1,2 mln widzów.

Pozostałe dwie pozycje w TOP10 miesiąca również należały do TVP. Wśród najliczniej oglądanych programów czerwca znalazły się „Teleexpress” i „19.30”.

„Teleexpress”, nadawany w niedzielę, 16 czerwca w TVP1 tuż po meczu naszej reprezentacji, z rekordową widownią 3,5 mln osób i udziałem w paśmie na poziomie 30%, znalazł się na drugim miejscu w TOP10 wszystkich programów tamtego weekendu.

Natomiast we wtorek, 26 czerwca wydanie głównego programu informacyjnego Telewizji Polskiej „19.30” w TVP1 i TVP Info obejrzało prawie 2,6 mln widzów, przy łącznym udziale na poziomie 23,7%. Tego dnia „19.30” osiągnęła najwyższą widownię wśród wszystkich programów informacyjnych na rynku, a w czerwcu jako jedyny główny program informacyjny, wyprzedzając konkurencję, znalazła się w zestawieniu TOP10 programów miesiąca.

W czerwcu kanał sportowy Telewizji Polskiej odnotował rekordowe udziały we wszystkich grupach wiekowych. Są to jednocześnie najlepsze wyniki stacji od początku jej nadawania, czyli od 2006 roku! W grupie 4+ udział TVP Sport w czerwcu wyniósł 7,3%, a w grupach 16-59 i 16-49 udziały kształtowały się na poziomie 8,6% w każdej. W TOP10 programów miesiąca w TVP Sport najliczniej oglądały się mecze rozegrane podczas trwającego Euro 2024. Na pierwszym miejscu znalazł się mecz Polska – Holandia, który 16 czerwca w TVP Sport w domu obejrzało ponad 1,8 mln widzów, co dało stacji udział w paśmie na poziomie 16,5%. Kolejne 750 tys. widzów oglądało transmisje meczu w TVP Sport poza domem.

2 czerwca zakończył się 61. KFPP w Opolu – to były trzy dni wielkiego święta polskiej muzyki, w trakcie którego wystąpiła plejada gwiazd w znakomitych aranżacjach. Festiwal oglądały miliony widzów. Najliczniejszą widownię zgromadził niedzielny koncert „Zakochani są wśród nas, czyli piosenki Janusza Kondratowicza”, który w momencie najwyższej oglądalności obejrzało aż 2,4 mln widzów. Średnio w TVP1 i TVP Polonia koncert śledziło 2,3 mln widzów, co dało stacjom łączny udział na poziomie 20,6%. Koncert znalazł się na 12. miejscu w zestawieniu TOP15 czerwca. Prawie 2,2 mln widzów w TVP1 i TVP Polonia obejrzało w sobotni wieczór „Superjedynki” (udział w paśmie to 20,3%). Nie mniejszym zainteresowaniem cieszył się koncert „Premiery” (1,8 mln widzów w TVP1 i TVP Polonia, udział 16,7%) oraz – powracający po latach – „Kabareton”, którego transmisja w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności bawiła 2,3 mln widzów (udział w paśmie wyniósł aż prawie 23%).

W niedzielę, 9 czerwca odbyły się wybory do Europarlamentu. Ich przebieg najwięcej widzów śledziło na antenach Telewizji Polskiej. „Wieczór wyborczy – Wybory do Parlamentu Europejskiego” obejrzało w TVP1, TVP Info i TVP Polonia średnio ponad 1,2 mln widzów, przy udziałach na poziomie ponad 9,9%.

Równie udany, jak cały miesiąc był ostatni weekend czerwca w TVP. W niedzielę, 30 czerwca prawie 3 mln widzów oglądało mecz Hiszpania – Gruzja w TVP1 i TVP Sport. Łączny udział na obu antenach w czasie transmisji spotkania wyniósł 27,4%. Mecz był najliczniej oglądaną propozycją programową weekendu. Tego samego dnia rozegrany został mecz pomiędzy Anglią i Słowacją – rozgrywkę w TVP2 i TVP Sport oglądało prawie 2,6 mln widzów, przy łącznych udziałach na poziomie 24,6%, mecz znalazł się na 2. miejscu w TOP10 weekendu. Liderem anten w piątek i w niedzielę była TVP2 z udziałami odpowiednio: 6,4% – 28 czerwca i 7% – 30 czerwca. Grupa TVP ze średnim udziałem na poziomie 23,6% wygrała z konkurencyjnymi grupami telewizyjnymi we wszystkie dni weekendu.  W TOP10 programów weekendu aż 6 należało do TVP.

Dane: Nielsen Media, Live + VOSDAL, mecze reprezentacji Polski podane w in home+OOH

foto, źródło. TVP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *