Beetlejuice Tima Burtona błyszczy dzięki technologii kamer Sony VENICE 2
Długo oczekiwana kontynuacja kultowego klasyka Beetlejuice, który oczarował widzów oszałamiającymi efektami wizualnymi, stała się możliwa między innymi dzięki zaawansowanym możliwościom kamery Sony VENICE 2. Reżyserowany przez Tima Burtona z operatorem Harisem Zambarloukosem, BSC, GSC, film płynnie łączy nostalgię z innowacyjną kinematografią, przywołując kapryśny świat życia pozagrobowego.
Fani oryginału byli zachwyceni, widząc ukochane postacie obok nowych twarzy, a wszystko to wzmocnione niezwykłą jakością obrazu i żywymi kolorami, które oferuje VENICE 2. Film zebrał pochwały za zdolność do stworzenia bogatego, wciągającego doświadczenia, które pozostaje wierne specyficznemu urokowi pierwszej części.
Operator Haris Zambarloukos, BSC, GSC, wyraził podekscytowanie projektem, mówiąc: “Naprawdę podoba mi się aspekt kolorystyczny Sony VENICE 2, myślę, że świetnie odwzorowuje kolory”.
Haris zdecydował się na nagrywanie w pełnoklatkowym trybie skanowania 8,6K 3:2 z obiektywami Panavison Ultra Panatars i Ultra Panatar II. Ultra Panatary to starsze obiektywy anamorficzne 1,3x, które wykorzystują cylindryczne elementy do ogniskowania, co zapewnia naprawdę wyjątkowy wygląd. Pierwotnie zaprojektowane do filmów, gdy są używane z trybem 3:2 w VENICE 2, ostateczny współczynnik proporcji wynosi 1,85:1.
W przypadku Beetlejuice Beetlejuice Haris i ekipa filmowa przeprowadzili wiele testów, eksperymentując z różnymi technikami, z których niektóre znalazły się w filmie, a inne nie.
“Nieustannie poszukujesz nowych sposobów na tworzenie interesujących obrazów” – mówi Haris. “Byłem ciekawy, czy w naszej retrospekcji, w której Beetlejuice spotyka Dolores, swoją żonę… …która rozgrywa się w gotyckim świetle świec, jaki rodzaj podczerwieni będzie emitowany przez świece i czy oświetlimy scenę tylko świecami i nakręcimy ją w czarno-białej podczerwieni…”.
W jednej z pamiętnych sekwencji Astrid, grana przez Jenny Ortegę, jest sfrustrowana wydarzeniami w rodzinie. Wybiera się na przejażdżkę rowerową przez Winter River, malownicze miasteczko otaczające oryginalny dom rodziny Deetzów, a po drodze dzieje się coś zupełnie nieoczekiwanego. Haris rozważał użycie skomplikowanego sprzętu do śledzenia Ortegi na jej rowerze. Uznał jednak, że nie jest to odpowiednie rozwiązanie dla tego filmu, ponieważ chciał stworzyć euforyczny i wciągający nastrój. W tej scenie zdecydował się więc zamontować kamerę Sony FX3 na małym gimbalu przymocowanym do jej roweru, a także na rowerze elektrycznym do ujęć śledzących.
Haris zdawał sobie sprawę, że choć na papierze specyfikacje Sony FX3 są nieco niższe niż Sony VENICE 2, to w jego odczuciu kamera FX3 doskonale sprawdziła się przy tych konkretnych ujęciach. Ponieważ obie kamery mają bardzo podobną przestrzeń barw, różnice nie były uciążliwe. „Przestrzeń barw obu aparatów jest bardzo podobna”, mówi Haris, – “ i doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że bardziej przeszkadza mi to, gdy ta przestrzeń jest różna, niż cokolwiek innego, na przykład, gdy różna jest liczba pikseli itp.”.
Połączenie charakterystycznego stylu Burtona i najnowocześniejszej technologii okazało się zwycięską formułą, przyciągającą zarówno długoletnich fanów, jak i nowych widzów.
Ponieważ Beetlejuice nadal oczarowuje widzów na całym świecie, widzowie mogą spodziewać się zachwycającej podróży, która pokazuje magię kina możliwą dzięki Sony VENICE 2 i FX3.
foto,źródło. Sony