Vasco Electronics wkracza na rynek chiński
Vasco Electronics, lider na rynku tłumaczy elektronicznych opartych na sztucznej inteligencji, ogłasza kolejny krok w globalnej ekspansji. Firma, której urządzenia zdobyły uznanie na rynkach Europy, Ameryki oraz stopniowo zwiększa swoje udziały na rynku Japońskim, wprowadza swoje produkty na wymagający rynek chiński. Eksport polskich produktów do Chin, szczególnie z sektora technologii konsumenckiej, wciąż stanowi rzadkość – Vasco Electronics udowadnia, że polska elektronika może skutecznie konkurować na arenie międzynarodowej.
– Zwykle to Chiny są źródłem eksportu do innych krajów, szczególnie w dziedzinie elektroniki użytkowej. Jako Vasco Electronics postanowiliśmy przełamać ten stereotyp, dostarczając nasze zaawansowane technologicznie tłumacze na chiński rynek. Jestem przekonany, że nasza oferta spotka się tam z ogromnym zainteresowaniem konsumentów – mówi Maciej Góralski – założyciel i CEO Vasco Electronics.
Vasco przełamuje bariery – nie tylko te językowe
Pomimo ogólnego wzrostu polskiej wymiany handlowej z Chinami, przewagę eksportowanych towarów stanowią produkty rolno-spożywcze. Wprowadzenie całego portfolio produktów Vasco Electronics na rynek chiński to przełom, który może otworzyć drogę innym polskim innowacjom technologicznym. Polskie firmy napotykają liczne wyzwania, które hamują ich rozwój na tym rynku. W 2021 roku przedsiębiorcy wskazywali na takie trudności, jak wysokie koszty transportu (55% firm), silna konkurencja cenowa (46%) oraz bariery administracyjne. 1
Firma Vasco Electronics założyła spółkę Vasco China oraz oficjalnie otworzyła biuro w Shenzhen, jednym z kluczowych ośrodków technologicznych w Chinach. Wybór Chin jest uzasadniony między innymi ze względu na ogromny ruch turystyczny – kraj ten jest numerem 1 na świecie pod względem wydatków na podróże zagraniczne. Według Światowej Organizacji Turystyki mieszkańcy Chin wydali w 2023 roku na wyjazdy 196,5 mld USD. Kolejne były Stany Zjednoczone (150 mld USD) i Niemcy (112 mld USD)2.
Na początku tłumacze Vasco będą dostępne w sprzedaży w trzech największych chińskich sieciach sklepów Smart Time Technology z elektroniką na lotniskach: Pekin, Shenzhen i Guangzhou, które obsługują ogromny ruch pasażerski. Lotnisko w Pekinie obsługuje rocznie ponad 63 miliony pasażerów, Shenzhen ponad 50 milionów, a Guangzhou niemal 40 milionów podróżnych3. Z czasem sieć dystrybucji zostanie rozszerzona o inne duże miasta, takie jak Xi’an, Chengdu i Zhuhai.
– Wejście na rynek chiński to kolejny milowy krok w realizowaniu globalnej strategii Vasco. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę z wyzwań, przed którymi stoimy, a które związane są m.in. z formalnymi obostrzeniami dotyczącymi importu. Widzimy jednak w Chinach ogromny potencjał do wzrostu, zarówno w sektorze turystycznym, jak i wśród profesjonalistów, którzy coraz częściej sięgają po narzędzia ułatwiające międzynarodową współpracę. – mówi Radosław Studnicki, Chief Operating Officer Vasco Electronics. Projektując nasze urządzenia, stawiamy na innowacyjność i niezawodność. Jesteśmy pewni, że zainteresujemy klientów, którzy oczekują od tłumaczy Vasco nie tylko najnowszej technologii, ale także precyzyjnego rozwiązania problemów komunikacyjnych oraz skutecznego wsparcia użytkownika – dodaje Radosław Studnicki Chief Operating Officer.
Oficjalne przecięcie wstęgi w Shenzen
Z okazji oficjalnego wejścia Vasco Electronics na rynek chiński firma zorganizowała specjalne wydarzenie w Shenzhen. W uroczystości uczestniczył Maciej Góralski, założyciel i CEO Vasco, który przedstawił plany rozwoju firmy w Azji oraz omówił strategię marki na wymagającym chińskim rynku.
– Chińscy klienci doceniają naszą europejską jakość oraz precyzję w tłumaczeniu języków. Chiny są dla nas niezwykle ważnym rynkiem, dlatego już teraz, wspólnie z chińskimi Partnerami, pracujemy nad rozwojem nowych kanałów dystrybucji naszych urządzeń, w tym nad ich dostępnością w kolejnych kluczowych punktach sprzedaży w kraju – powiedział podczas swojego wystąpienia Radosław Studnicki.
Vasco Electronics nie zwalnia tempa i konsekwentnie realizuje strategię globalnej ekspansji, umacniając swoją pozycję na międzynarodowej arenie technologicznej. Vasco obecnie eksportuje swoje produkty na ponad 20 rynków w Europie, Ameryce Północnej i Azji, m.in do USA, Kanady, Japonii, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Holandii, Bułgarii, Węgier, Rumunii, Czech, Słowacji. Wprowadzenie zaawansowanych technologicznie tłumaczy na tak wymagający rynek, jakim są Chiny, to dowód na to, że polskie innowacje mogą skutecznie rywalizować z najlepszymi na świecie Firma zapowiada dalsze działania w kierunku rozwoju w innych kluczowych regionach, dlatego warto śledzić ich kolejne kroki na globalnych rynkach, gdzie Vasco Electronics już ugruntowało swoją pozycję jako czołowy gracz w branży.
1Poland economy briefing: Poland counts on wider opening of Chinese market for agri-food products – China-CEE Institute
2https://www.unwto.org/news/china-recovers-its-position-as-top-spender-in-2023-as-asia-and-the-pacific-reopens-to-tourism
3 China’s top 10 airports by passenger traffic | govt.chinadaily.com.cn; China’s top 10 airports by passenger traffic | govt.chinadaily.com.cn
foto,źródło. Vasco Electronics