Internet & Gry - Reklama

Zaprojektowane po ludzku – akcja społeczna “Wyborczej” i konkurs na projekty przyjazne człowiekowi

“Wyborcza” zainaugurowała trzecią edycję kampanii społecznej “Zaprojektowane po ludzku”. Akcja jest powiązana z konkursem i plebiscytem na produkty, obiekty, usługi i miejsca, które w centrum uwagi stawiają potrzeby człowieka. Sponsorem strategicznym projektu jest Otodom, inicjator raportów badawczych “Szczęśliwy dom”.

 

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

      Trzecia odsłona akcji “Zaprojektowane po ludzku” będzie poświęcona naszym “miejscom do życia”. Redakcja, kapituła konkursu oraz czytelniczki i czytelnicy będą szukać odpowiedzi na pytania: co wpływa na nasze poczucie szczęścia w miejscu, w którym mieszkamy, spędzamy czas wolny, uczymy się, odpoczywamy, robimy zakupy? Jak urbaniści i architekci „urządzają nam życie”? Jakie przysługują nam prawa i skąd czerpać wiedzę? Jaka jest odpowiedzialność samorządów, a jaka tych, którzy budują nasze domy, czyli współcześnie
      głównie deweloperów.

      – To, że mówimy o projektowaniu po ludzku nie oznacza, że myślimy tylko o potrzebach ludzi żyjących tu i teraz. Dobry projektant ma też na względzie przyszłe pokolenia i – co nierozerwalnie się z tym wiąże – bierze pod uwagę potrzeby i możliwości naszego naturalnego środowiska – mówi Natalia Mazur, dziennikarka “Wyborczej” prowadząca projekt “Zaprojektowane po ludzku”.

      “Wyborcza” przygotuje cykl publikacji i podcastów, przeprowadzi także konkurs i plebiscyt dla czytelników. Pierwszy z serii artykułów w ramach projektu ukazał się 25 stycznia br. w sobotnim magazynie “Wyborczej” – “Wolna Sobota” oraz na Wyborcza.pl. Jest dostępny tutaj.

      W ramach konkursu wybrane zostaną szczęśliwe sąsiedztwa – miejsca, w których dobrze się żyje. Kapituła będzie oceniać zgłoszenia w dwóch kategoriach: MIEJSCE – PRZESTRZEŃ, czyli budynki, przestrzenie wspólne, miejsca służące wspólnocie, zarówno te pod dachem, jak i na powietrzu, w skali mikro i makro, oraz INICJATYWA – DZIAŁANIE, czyli projekty, które sprzyjają tworzeniu relacji i angażują do współdziałania. Czytelnicy i czytelniczki wybiorą swoich faworytów w ramach plebiscytu na Wyborcza.pl.

      Zgłoszenia do konkursu i plebiscytu można wysyłać przez stronę Wyborcza.pl/zplkonkurs do 23 marca br.

      W skład kapituły, która przyznaje “Znak Zaprojektowane po ludzku” wchodzą: architektki Agnieszka Labus i Agata Twardoch, neuronaukowczyni Natalia Olszewska, ekspertki rynku mieszkaniowego Katarzyna Kuniewicz i Ewa Tęczak, architekt Robert Konieczny, ekonomista
      Piotr Michoń, urbanista Łukasz Mikuła, autor książek o architekturze Filip Springer i prowadząca projekt redaktorka “Wyborczej” Natalia Mazur.

      Wyniki konkursu i plebiscytu poznamy w czerwcu podczas uroczystej gali. Zwycięzcy otrzymają znak – wyróżnienie „Zaprojektowane po ludzku 2025” oraz nagrodę pieniężną.

      foto, źródło.  Agora

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *