Internet & Gry - Reklama

Grupa WP & Seznam.cz zdobywają kontrakt z Criteo na integrację uniwersalnego identyfikatora CEEId

Medialna firma handlowa Criteo podpisała umowę z Grupą WP na testowanie CEEId. Ten uniwersalny identyfikator ma być stosowany nie tylko na rynku polskim, ale także w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu zwiększy się skuteczność i skala kampanii reklamowych Criteo w tym regionie.

 

CEEId to identyfikator, który umożliwia efektywną realizację kampanii reklamowych w danym środowisku bez plików cookie stron trzecich. Pozwala na przeprowadzenie ukierunkowanych kampanii reklamowych w różnych przeglądarkach, w tym w środowiskach, które nie obsługują plików cookie innych firm. CEEId ma również wzmacniać relacje z wydawcami i reklamodawcami poprzez budowanie wspólnego ekosystemu identyfikacji. Wdrożenie identyfikatora w Europie Środkowo-Wschodniej to dopiero początek – w przyszłości inicjatywa może ulec rozszerzeniu także na inne rynki.

– Dzięki naszej współpracy z Criteo reklamodawcy będą mogli realizować skuteczniejsze kampanie reklamowe. CEEId umożliwi produktywne działania reklamowe bez naruszania prywatności użytkowników w środowisku bez plików cookie – na razie w przeglądarkach Safari i Firefox, a nieco później częściowo w Chrome. W inicjatywie wezmą również udział tacy wydawcy jak Seznam.cz czy Wirtualna Polska, którzy będą rozwijać ekosystem wspólnej identyfikacji w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Mikołaj Twardowski, dyrektor ds. platformy analitycznej i rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej w Holdingu Wirtualna Polska.

Zaangażowanie Criteo w testowanie CEEId ma przełożyć się nie tylko na wsparcie dla dotychczasowych partnerów platformy, ale stanie się też wyraźnym sygnałem dla całej branży. Wydawcy, którzy zdecydują się na integrację z CEEId, zyskają możliwość współpracy z jedną z największych globalnych platform reklamowych.

– W Criteo dajemy reklamodawcom możliwość korzystania ze strategii kompleksowego lejka sprzedażowego, które docierają do kupujących za pośrednictwem wielu kanałów. Płynnie integrujemy sygnały danych, aby jeszcze bardziej zoptymalizować nasz zaawansowany silnik sztucznej inteligencji i, co za tym idzie, doprowadzić do poprawy wydajności i osiągnięcia wyższego poziomu personalizacji. Identyfikator CEEId daje ogromne pole manewru, ponieważ wspiera adresowalność zgodną z przepisami o ochronie prywatności. Takie rozwiązanie pozytywnie wpływa na dalszy rozwój całościowego spojrzenia na zachowania zakupowe konsumentów i zwiększa wydajność naszych partnerów* – mówi Benedict Gruendig, Director Media Owner Development na Europę Środkowo-Wschodnią w Criteo.

Szczegółowe informacje na temat identyfikatora dostępne są na stronie www.ceeid.eu.

CEEId, czyli identyfikator dostarczany przez Wirtualną Polskę, jest skuteczną alternatywą dla rozwiązań oferowanych przez globalne platformy technologiczne (np. Privacy Sandbox od Google), które w przypadku zablokowania plików cookies stron trzecich, mogą znacząco zwiększyć koszty konwersji dla reklamodawców.

Dzięki CEEId możliwe będzie utrzymanie, a nawet poprawa dotychczasowej skuteczności kampanii reklamowych. Precyzyjną identyfikację użytkownika zapewnia zastosowanie identyfikatorów opartych na wiadomościach e-mail oraz identyfikatorów własnych partnerów.

CEEId działa w oparciu o technologię ID Exchange i wkrótce zostanie zintegrowany z największą czeską firmą internetową, Seznam.cz, umożliwiając tym samym prowadzenie kampanii na obu rynkach.

– Cieszymy się, że możemy połączyć siły z WP i Criteo, aby dać nowy początek wysokim standardom. Takie inicjatywy pokazują, że niezależni gracze mogą być konkurencją dla globalnych platform walled gardens w zakresie otwartego programmatic. Jednocześnie należy się spodziewać, że wkrótce do inicjatywy dołączą kolejni wydawcy i firmy e-commerce z Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Jakub Novotný, kierownik ds. rozwiązań do zarządzania tożsamością w Seznam.cz.

Criteo (NASDAQ: CRTO) to globalna firma medialna zajmująca się handlem, umożliwiająca marketerom i właścicielom mediów osiąganie lepszych wyników handlowych. Wiodąca w branży platforma Commerce Media Platform łączy tysiące marketerów i właścicieli mediów, aby zapewnić konsumentom bardziej interesujące doświadczenia – od odkrycia produktu aż po zakup. Dzięki wykorzystaniu zaufanej i skutecznej reklamy, Criteo wspiera otwarty Internet, który zachęca do odkrywania, innowacji i dokonywania wyborów. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.criteo.com.

Grupa WP to holding technologiczny działający w obszarze mediów, reklamy oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu internetowego WP, prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy benchmark.pl oraz rozwija usługi abonamentowe, m.in. za pośrednictwem Grupy Audioteka. W sektorze e-commerce WP jest obecna głównie w turystyce (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) oraz consumer finance (superauto.pl i totalmoney.pl). Według badania Megapanel, w grudniu 2024 roku z produktów online WP skorzystało ponad 20 milionów Polaków.

Seznam.cz jest firmą technologiczno-wydawniczą działającą na rynku czeskim od 1996 roku. Jako jedna z niewielu firm, Seznam.cz posiada własną wyszukiwarkę utrzymującą na lokalnym rynku istotny udział w porównaniu z Google. Oprócz szerokiego zakresu usług, obejmującego największy i cieszący się największym zaufaniem portal informacyjny seznamzpravy.cz, porównywarkę cen zbozi.cz, usługę poczty elektronicznej czy platformę streamingową stream.cz., Seznam oferuje także usługi dla branży e-commerce dzięki autorskiemu rozwiązaniu do logowania opartego na tożsamości. Główną stronę firmy, Seznam.cz, odwiedza codziennie ponad 50% czeskiej populacji internetowej.

foto, źródło. Grupa Wirtualna Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *