Oszuści podszywają się pod Play. Wyłudzają dane logowania i informacje z kart płatniczych!
Cyberprzestępcy tym razem podszywają się pod operatora Play, rozsyłając fałszywe wiadomości e-mail dotyczące rzekomej „podwójnej płatności za faktury”. Celem kampanii jest nakłonienie odbiorców do kliknięcia linku prowadzącego na fałszywą stronę internetową.
Co dzieje się dalej?
Na fałszywej stronie przestępcy proszą o podanie danych logowania do serwisu operatora, (w tym numeru telefonu) oraz informacji z karty płatniczej. W ten sposób użytkownicy nieświadomie przekazują oszustom dostęp zarówno do swojego konta operatora, jak i do pieniędzy zgromadzonych na rachunku bankowym.
Przekazanie swoich danych w ręce oszustów niesie poważne konsekwencje. Informacje z kart płatniczych mogą umożliwić kradzież pieniędzy. Ofiary muszą się również liczyć z próbami dalszych ataków, np. telefonami z nieznanych numerów czy kolejnymi fałszywymi wiadomościami phishingowymi.

Jak się chronić?
Stosuj się do tych kilku prostych zasad:
– Nie klikaj podejrzanych linków, a już szczególnie z wiadomości dotyczących rzekomych płatności.
– Nie podawaj żadnych danych na nieznanych stronach.
– Zgłaszaj podejrzane e-maile. Najlepiej przesłać je do weryfikacji do specjalistów z CyberRescue i oznaczyć jako spam.
Co zrobić, jeśli dane trafiły na fałszywą stronę?
– Natychmiast wyzeruj limity na transakcje kartowe i zastrzeż ją w banku.
– Zmień hasło do Play24 oraz wszędzie tam, gdzie używane były takie same lub podobne dane logowania.
– Sprawdź historię rachunku bankowego i monitoruj wszelkie transakcje.
– Przenieś wiadomość do folderu SPAM, żeby uniknąć kolejnych prób kontaktu.
Phishing to jedno z najczęściej stosowanych narzędzi cyberprzestępców. Wykorzystuje pośpiech, emocje i brak czujności użytkowników. Dlatego – zachowaj ostrożność!
foto, źródło. CyberRescue
