Media

Kinga Zawodnik w kampani #ZnamTeNumery

Wystartowała trzecia odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej #ZnamTeNumery, którą zainicjowały w 2023 roku Telewizja Puls i Komenda Główna Policji, przy merytorycznym wsparciu Fundacji TV Puls „Pod Dębem” i promocyjnym ekipy hitowego serialu „Lombard. Życie pod zastaw”.

 

Celem kampanii jest skuteczna edukacja osób starszych i ich bliskich oraz zwrócenie uwagi na grożące im wyłudzenia danych osobowych czy pieniędzy.

W tej odsłonie kampanii organizatorzy stawiają na międzypokoleniowe rozmowy na temat zagrożeń – dzieci przejmują inicjatywę i działają na rzecz bezpieczeństwa swoich bliskich, a edukuje je jedna z ambasadorek akcji, influencerka Kinga Zawodnik, która 27 listopada poprowadziła – wraz z podinsp. Jackiem Rybickim z Wydziału Profilaktyki Społecznej Biura Prewencji KGP oraz Dominikiem Dąbrowskim, aktorem z „Lombardu” – pierwszą pokazową lekcję w Domu Kultury w Pionkach dla dzieci ze Szkoły Podstawowej.

Nowa odsłona kampanii, która potrwa do końca września 2026 roku, odwraca role pokoleniowe – tym razem to dzieci mają być przewodnikami i edukatorami swoich dziadków oraz rodziców, przekazując wiedzę o metodach działania oszustów oraz o sposobach ich unikania.

– Trzecia odsłona kampanii #ZnamTeNumery opiera się na międzypokoleniowej relacji, aby pokazać, że wspólne działanie chroni rodziny. mówi Justyna Ganczarek, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Telewizji Puls Zastanawialiśmy się, jak dotrzeć do dzieci, aby miały frajdę z udziału w kampanii, ale też poczucie, że robią coś ważnego i potrzebnego, że stają się „Numerem 1” w rodzinie  w zakresie najnowszej wiedzy na temat bezpieczeństwa. Zaproponowaliśmy współpracę Kindze Zawodnik, znanej i lubianej influencerce, za którą stoi historia walki z długoletnim hejtem, jaki ją dotykał. Kinga prowadzi w szkołach warsztaty na temat hejtu i doskonale wie, jak dotrzeć do dzieci i przykuć ich uwagę. Tak narodził się wspólny pomysł na warsztaty inspirowane kampanią #ZnamTeNumery. W wybranych szkołach Kinga poprowadzi, wraz z przedstawicielem Policji, zajęcia, na których w przystępny sposób wytłumaczy dzieciom, jak mogą edukować swoich bliskich dorosłych i chronić ich przed oszustwami, zwłaszcza tymi z wykorzystaniem nowych technologii. Pierwsza lekcja już się odbyła w Pionkach. Kinga nie zdoła spotkać się osobiście ze wszystkimi uczniami w Polsce, dlatego przygotowaliśmy wraz z Policją – specjalnie dla nauczycieli – pakiet materiałów, które mogą nieodpłatnie pobierać ze strony ZnamTeNumery.pl i wykorzystać je np. na lekcji wychowawczej. Liczymy, że w ten sposób uda nam się dotrzeć z przesłaniem naszej kampanii do seniorów za pomocą młodych ambasadorów – ich dzieci i wnuków.

– Oszustwa wobec seniorów to dziś jedno z najpoważniejszych zagrożeń społecznych – codziennie ktoś traci oszczędności życia, ufając głosowi w słuchawce, klikając w fałszywy link lub padając ofiarą fałszywej inwestycji. Policja nie pozostaje obojętna: w trzeciej odsłonie kampanii #ZnamTeNumery do walki z przestępcami włączają się dzieci i młodzież. To oni będą uczyć swoich dziadków, jak rozpoznać manipulację i powiedzieć stanowcze „nie” oszustowi. Pokażmy, że bezpieczeństwo zaczyna się od rozmowy – a solidarność pokoleń może być najskuteczniejszą tarczą w obliczu zagrożeń związanych z oszustwami. Zróbmy razem wszystko, aby pokrzyżować plany oszustom i jednocześnie zadbać o bezpieczeństwo swoich oszczędności oraz danych osobowych. powiedział insp. Robert Kumor Dyrektor Biura prewencji KGP.

– Nasze warsztaty w ramach kampanii #ZnamTeNumery dają dzieciom solidną dawkę wiedzy i poczucie sprawczości w słusznej sprawie. Pokazujemy im, jak zwodnicza może AI, omawiamy metody oszustów i jak się przed nimi bronić oraz gdzie i komu zgłaszać podejrzenie popełnienia przestępstwa. Te warsztaty łączą też w sobie szkolenie z asertywności, uczą czujności i wrażliwości na potrzeby seniorów, którzy często czują się zagubieni w obliczu oszustw, zwłaszcza tych z wykorzystaniem nowych technologii. Cieszę się, że pierwsza z naszych pokazowych lekcji odbyła się w Pionkach, moim sąsiednim mieście, w którym ważną rolę odgrywają seniorzy, a współpraca pokoleń to realna codzienność. Udowodniły to m.in. tegoroczne Dni Pionek, gdzie jednym z przewodnich tematów była „siła pokoleń” i dzień dedykowany seniorom. Pionki przełamują stereotypy, pokazując, że młodzi i starsi mogą działać razem. To idealne miejsce na start trzeciej odsłony kampanii #ZnamTeNumery. Mam nadzieję, że dobra nowina szybko się rozniesie i szkoły będą korzystać z naszych materiałów. – mówi Kinga Zawodnik.

O kampanii #ZnamTeNumery

4 października 2023 – wystartowała ogólnopolska kampania społeczna #ZnamTeNumery. Powstała z potrzeby serca, łącząc ogromne zasięgi Telewizji Puls z autorytetem, doświadczeniem i codzienną pracą polskiej Policji, misją Fundacji Telewizji Puls „Pod Dębem”, która od 12 lat działa na rzecz seniorów, oraz z popularnością serialu „Lombard. Życie pod zastaw”. Celem kampanii jest edukacja osób starszych i ich bliskich oraz zwrócenie uwagi na grożące im niebezpieczeństwa. Promują ją aktorzy z „Lombardu”: Henryk Gołębiewski, Małgorzata Szeptycka, Dominik Dąbrowski, oraz od 2025 roku influencerka Kinga Zawodnik,. Artyści udostępnili swój wizerunek w szczytnym celu, by w mediach ostrzegać seniorów przed zagrożeniami związanymi z wyłudzeniami danych osobowych czy oszczędności.

Na potrzeby akcji powstała dedykowana strona https://znamtenumery.pl/ na której znajdują się m.in. materiały edukacyjne i instruktażowe, jak uniknąć oszustwa, czy odcinki serialu „Lombard. Życie pod zastaw”, nawiązujące do przesłania kampanii #ZnamTeNumery.

14 listopada 2024 – w Światowy Dzień Seniora organizatorzy wystartowali z drugą odsłoną kampanii – była to akcja „Emerytura na maxa”, której twarzą został Henryk Gołębiewski, a właściwie wygenerowana przez sztuczną inteligencję i wykorzystująca jego wizerunek reklama – scam oferujący szybki zysk. Ten niestandardowy, kontrowersyjny i odważny pomysł działał na zasadzie „terapii szokowej”, pokazując, jak działają oszuści poprzez tworzenie produktów i usług, które w rzeczywistości nie istnieją. Przez sześć tygodni kampania dotarła do 20 milionów osób.

Wrzesień 2025 – podczas 52. Międzynarodowej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej PIKE, Telewizja Puls odebrała za kampanię #ZnamTeNumery główną nagrodę „Tytanowe Oko” w kategorii „Społecznie odpowiedzialni – produkcja lub kampania z misją”.

foto, źródlo. TV Puls

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *