BadaniaMediaWAŻNE

MEC: klienci platform i kablówek zaniepokojeni zmianami przepisów; rynek płatnej TV straci 1,5 mln klientów?

Nowe regulacje dotyczące sposobu egzekwowania abonamentu budzą duży sprzeciw klientów płatnej telewizji – szczególnie Cyfrowego Polsatu i nc+. Jak pokazuje badanie MEC – 72 proc. odbiorców kablówek i 75 proc. odbiorców platform jest przeciwnych temu, by ich operator przekazywał Poczcie Polskiej dane osobowe. Duża część wolałaby zrezygnować z kanałów TVP, by uniknąć tego scenariusza, a kilkanaście proc. badanych abonentów płatnej TV twierdzi, że po wprowadzeniu przepisów wypowie umowę operatorowi. Gdyby rzeczywiście tak zrobili, rynek płatnej TV straciłby blisko 1,5 mln klientów.
 
Dyskutowane ostatnio przepisy dotyczące egzekwowania abonamentu RTV budzą duży sprzeciw wśród klientów płatnej telewizji – pokazuje badanie MEC zrealizowane na próbie ponad 1 tysiąca korzystających z sieci polskich telewidzów.
Wśród abonentów platform cyfrowych i telewizji kablowych blisko trzech na czterech jest przeciwnych temu, by ich operator przekazywał Poczcie Polskiej dane osobowe umożliwiające ściąganie abonamentu radiowo-telewizyjnego.
Proponowane rozwiązanie budzi największy sprzeciw wśród klientów platform cyfrowych – Cyfrowego Polsatu i nc+.
 

Zdjęcie użytkownika Grzegorz Stapiński.

 
Patrząc zaś z perspektywy wielkości opłacanego pakietu – najbardziej przeciwni są nabywcy najtańszych abonamentów płatnej TV.
 

Zdjęcie użytkownika Grzegorz Stapiński.

 
Blisko 40 proc. klientów kablówek i platform twierdzi, że rozważy rezygnację z usług operatora w sytuacji, gdy będzie on zobowiązany przekazać ich dane osobowe Poczcie Polskiej. Odsetek pewnych, że tak postąpią sięga kilkunastu procent i osiąga zbliżone wartości wśród klientów poszczególnych operatorów. Najwięcej – 18 proc. – wynosi wśród klientów nc+ i Multimediów. Gdyby spełniły się deklaracje badanych, rynek płatnej telewizji musiałby się liczyć z odejściem 1,5 mln klientów (gospodarstw domowych)*.
 

Zdjęcie użytkownika Grzegorz Stapiński.

 
Gdyby możliwe było usunięcie kanałów Telewizji Polskiej (publicznego nadawcy) z pakietów telewizyjnych, by uniknąć konieczności przekazywania danych osobowych Poczcie Polskiej i opłacania abonamentu RTV, 67 proc. odbiorców płatnej telewizji zdecydowałoby się na takie rozwiązanie. Najwięcej, bo ponad 70 proc. takich klientów, mają UPC i Vectra. Te odpowiedzi idą w parze ze wskazaniami, jakie stacje są najważniejsze w ofercie bezpłatnej telewizji – respondenci w badaniu MEC na 10-stopniowej skali określali, na ile ważna jest dla nich obecność poszczególnych kanałów NTC (naziemnej TV cyfrowej). Główne kanały TVP mieszczą się wprawdzie w pierwszej dziesiątce rankingu, ale szczególnie wśród klientów kablówek i platform widać dużą polaryzację opinii. Odsetek osób, które przyznawały im maksymalnie 3 punkty na 10 stopniowej skali jest większy niż tych, którzy określali ważność kanałów TVP na przynajmniej 8.
 

Zdjęcie użytkownika Grzegorz Stapiński.

 
*liczba gospodarstw domowych z płatną telewizją (kabel lub satelita) wynosi wg badania założycielskiego Nielsena blisko 8,5 mln.
MEC realizował badanie w dniach 3-4 czerwca br. metodą CAWI na próbie 1014 telewidzów z dostępem do internetu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *