Sukces TVP INFO. Konkurencja pozostała w tyle
Początek lipca należy do TVP INFO. Antena notuje najwyższe wśród kanałów informacyjnych wzrosty oglądalności w 2017 r. (czerwiec – wzrost o 30%, początek lipca – wzrost o 67%). Rekordowy okazał się 5 lipca. TVP INFO, nadające wydanie specjalne poświęcone wizycie Prezydenta USA Donalda Trumpa, uzyskało wówczas najwyższe udziały stacji – 6,35% – od lipca 2016 r. Tym samym zdecydowanie pokonało konkurencję (TVN24 – 5,4%, zasięg – 4,8 mln) i wysunęło się na czwarte miejsce wśród wszystkich kanałów telewizyjnych tego dnia.
TVP INFO, od 5 lipca, emituje nieprzerwanie wydanie specjalne poświęcone wizycie amerykańskiego Prezydenta i jego żony Melanii w Polsce. Ponad 4 godzinną relację z powitania oglądało średnio 730 tys., przy udziale widowni na poziomie 10,4% (analogiczną relację w TVN24 oglądało 575 tys. przy udziale 5,9%). W TVP INFO łącznie ponad 5,8 mln osób śledziło wydarzenia tego dnia. Najwyższą oglądalność Antena miała o godz. 22.44, gdy Prezydent Trump z rodziną przejeżdżał z lotniska wojskowego na Okęciu do Hotelu Marriott. W kulminacyjnym momencie przejazd kolumny śledziło 1,8 mln. widzów. Wśród programów TVP INFO największą średnią widownię zgromadził program Ewy Bugały „Nie da się ukryć” – widownia prawie 968 tys. widzów, udz. 7,2%.
Od początku lipca TVP INFO notuje najwyższe udziały. Średnia Anteny w pierwszych pięciu dniach lipca wynosi 5,13% w grupie 4+. Jest to wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w lipcu 2016 r. o 67%. W sobotę 1 lipca udziały Anteny wyniosły 5,1%. Najwyższą widownię zgromadził tego dnia program „Bez retuszu” – średnia widownia wyniosła 725 tys. widzów, udział 5,5%. Średni zasięg TVP INFO w minioną sobotę i niedzielę wyniósł 5,8 mln. widzów (RCH), co zapewniło jej miejsce lidera wśród kanałów informacyjnych i piąte miejsce pod względem popularności. Bezkonkurencyjne TVP INFO okazało się również we wtorek 4 lipca (udziały ponad 5,6 %). Antena była najchętniej wybieranym przez widzów kanałem informacyjnym w paśmie przedpołudniowym.