TVP ABC podbija rynek
TVP ABC wysunęła się na pozycję lidera wśród kanałów dziecięcych. W porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku zwiększyła udział w rynku z 0,8% do 1,14 %. W grupie 4-12 udziały anteny wzrosły z 5,33% do ponad 8,35% w pierwszym półroczu 2017 roku.
Kanał dziecięcy Telewizji Polskiej w pierwszym półroczu 2017 r. był najchętniej wybierany przez najmłodszych widzów w obu grupach: 4+ oraz 4-12. Największą popularnością cieszył się serial animowany „Stacyjkowo”, średnia widownia programu w 4+ wyniosła 651 882 widzów (udz. 3,6%). Dużą oglądalność zgromadził także serial „Rodzina Rabatków”, ponad 426 tys. widzów (udz. 2,7%). W grupie 4-12 również wygrał serial animowany „Stacyjkowo”, średnia widownia ponad 266 tys, udziały 24,6% oraz nowość TVP ABC „Księga ksiąg” – ponad 205 tysięcy oglądających przy udziałach 21,4%.
Justyna Karwowska Dyrektor TVP ABC, odnosząc się do sukcesu Anteny powiedziała – „to dla nas ogromna satysfakcja, ale także zobowiązanie, aby jeszcze staranniej dbać o atrakcyjny kontent programowy. Naszą siłą są znakomite polskie i zagraniczne animacje oraz audycje skierowane do najmłodszych widzów. Na pierwszym miejscu stawiamy realizację misji nadawcy publicznego, jednocześnie dbając, aby wszystkie nasze propozycje programowe dla najmłodszych były mądre, bezpieczne i atrakcyjne. Słuchamy naszych widzów, obserwujemy trendy rynkowe, chętnie korzystamy z wiedzy pedagogicznej, która merytorycznie ukierunkowuje nasze działania”. Justyna Karnowska dodała, że przy znaczącym wsparciu Zarządu TVP udaje się Antenie wypracowywać nowe projekty edukacyjne, które wkrótce ukażą się w TVP ABC.