Instytut Badań Pollster i ICM Uniwersytet Warszawski rozpoczęły współpracę
Instytut Badań Pollster oraz Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego przy Uniwersytecie Warszawskim (ICM) podjęły strategiczną współpracę w zakresie przetwarzania danych o polskich internautach. Na początku sierpnia bieżącego roku Instytuty podpisały umowę, której celem jest stworzenie ekosystemu pozwalającego na precyzyjne określanie danych demograficznych internautów, na podstawie ich zachowań w Internecie.
– Instytut Badań Pollster, jako część Grupy ZPR Media, posiada szeroką wiedzę na temat aktywności blisko 80% polskich internautów na ponad 2 000 domen – mówi Paweł Piekarski, członek zarządu Instytutu – ogromne doświadczenie ICM w zakresie modelowania pozwala nam na skuteczne wykorzystanie tych danych i tworzenie wysokiej jakości profili internautów.
Prace merytoryczne nad projektem trwają od lutego bieżącego roku, podpisana umowa jest zwieńczeniem trwającej współpracy. Dane demograficzne, które w nowej wersji powinny być dostępne w ofercie w 3 kwartale bieżącego roku, są pierwszym krokiem współpracy Pollstera i ICM, w planach jest poprawienie silników danych o zainteresowaniach oraz stworzenie systemu rekomendacji treści. Projekt zakłada również wykorzystanie danych do celów naukowych. Dane mają być dostępne na platformach DMP.
– Zrozumienie potrzeb i zainteresowań użytkowników jest istotnym krokiem w tworzeniu rozwiązań polegających na spersonalizowanym dostarczaniu treści, w tym również reklam, dostosowanych do poszczególnych odbiorców – mówi dr Dominik Batorski, koordynator prac po stronie ICM. – W celu przewidywania określonych cech użytkowników stosujemy zaawansowane techniki uczenia maszynowego, co w połączeniu z dużą ilością danych dotyczących aktywności użytkowników gromadzonych przez Instytut Badań Pollster pozwala osiągnąć wysoką skuteczność przewidywania.
ICM jest jednostką Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizującą się w przetwarzaniu danych o dużym wolumenie. Instytut posiada witrynę meteo.pl, prowadzi wiele projektów, m.in. projekt OCEAN, w ramach którego tworzone jest Centrum Danych i ich Analiz.
Instytut Badań Pollster jest częścią Grupy ZPR Media, specjalizuje się w badaniach marketingowych i przetwarzaniu danych. Posiada ponad 86-tysięczny panel badawczy, a także monitoruje aktywność internautów na szeregu domen.