Specjalne wydanie "Gazety Wyborczej" na koniec wakacji
Już jutro – w sobotę, 2 września br. ukaże się “Wyborcza na Koniec Lata” – specjalne 48-stronicowe wydanie “Magazynu Świątecznego”.
W „Magazynie Świątecznym” pojawi się nieznany dotąd list 15-letniej Wisławy Szymborskiej z Puszczy Białowieskiej. W 1938 roku przyszła noblistka spędzała w Białowieży wakacje i notowała, m.in., że „oprócz żubra w herbie puszczy powinien widnieć komar”.
W numerze znajdzie się również rozmowa Michała Nogasia z innym noblistą Orhanem Pamukiem, a także fragment piątej części sagi „Millenium” oraz fragmenty dzienników Jerzego Pilcha.
Koniec lata oznacza początek nowego roku szkolnego, dlatego w wydaniu specjalnym „Gazety Wyborczej” 2 września br. redakcja poświęci dużo uwagi edukacji. Do dyskusji o tym, czy lekcje powinny zaczynać się już o ósmej rano, zaprosi Dariusz Kortko, a Olga Woźniak z działu „Nauka” rozpracuje pedagogiczne mity, według których nauczyciele oceniają uczniów. Będzie można przeczytać też o systemie edukacji w Finlandii i o najlepszym jadłospisie do szkoły.
Na szczególną uwagę zasługuje rozmowa Michała Olszewskiego z księdzem Adamem Bonieckim – to pierwszy wywiad dla „Gazety Wyborczej” po latach milczenia, a także psychologiczny tekst o końcach i początkach – jak sobie radzić z tym, że nic już nie będzie takie samo. W wydaniu specjalnym znajdzie się także materiał o tym, jak można dziś pomóc ofiarom nawałnicy w Borach Tucholskich.
Nie zabraknie wieści ze świata – redaktorzy „Magazynu Świątecznego” pokażą, jak Putin rządzi z Kremla całym światem i że niekwestionowanym centrum światowego sportu jest Katar.
Krótką przerwę w czytaniu zapewnią krzyżówki i łamigłówki.
Wydanie „Gazety Wyborczej” 2 września br. ukaże się w cenie 7,99 zł. Wspiera je promocja w stacjach telewizyjnych (TVN, Polsat oraz stacje tematyczne) i w radiu (Radio Złote Przeboje, Radio TOK FM, Radio Pogoda, ESKA) oraz autopromocja. Kreację kampanii przygotowała agencja Bardzo, za zakup mediów odpowiadało Blue449.