BadaniaSport w TVTVN Warner Bros. Discovery Polska

Eurosport 1 najchętniej oglądanym kanałem sportowym w Polsce

Eurosport 1 był najpopularniejszym kanałem sportowym w Polsce w trzecim kwartale 2017 roku. Oglądalność stacji wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem aż o 43% wśród ogółu widowni, a w grupie komercyjnej o 37%1. Dobre wyniki kanał zawdzięcza m.in. transmisjom z mistrzostw świata w lekkoatletyce.

 

 

– Siłą Eurosportu jest szeroki wachlarz praw. Dajemy naszym widzom możliwość śledzenia najważniejszych zawodów lekkoatletycznych, wyścigów kolarskich, turniejów tenisowych, czy rozgrywek piłkarskich. Wspólnym mianownikiem wszystkich tych dyscyplin są wyjątkowe, sportowe emocje, które przeciągają przed ekrany polskich kibiców. W każdym miesiącu Eurosport zapewnia im setki godzin transmisji na żywo. Oferujemy doskonałą jakość i komentarz najwyższej klasy ekspertów. Dzięki temu wybierają nas tysiące widzów mówi Adam Widomski, Eurosport Channel Director.

Trzeci kwartał 2017 roku stał w Eurosporcie pod znakiem mistrzostw świata w lekkoatletyce, wyścigów kolarskich – Tour de France, Vuelty oraz mistrzostw świata w Bergen, tenisowych emocji w US Open, a także transmisji ze spotkań Ekstraklasy i Ligi Europy. Średnia oglądalność kanału w tym czasie wyniosła 34,8 tys. widzów, z czego 8,6 tys. w grupie komercyjnej A16-49.

Bardzo dużą popularnością cieszyły się transmisje z mistrzostw świata w lekkoatletyce 2017 w Londynie, podczas których Polacy zdobyli osiem medali, zajmując ósme miejsce w klasyfikacji. W porównaniu do mistrzostw świata w 2015 roku oglądalność zawodów wzrosła aż o 241% w grupie komercyjnej i o 206% w ogóle widzów. Najwięcej kibiców – blisko 320 tys. widzów (RTG 0.55) – przyciągnęła relacja z 12 sierpnia z finałem w skoku wzwyż kobiet, w którym brązowy medal zdobyła Kamila Lićwinko oraz ostatnim biegiem Usaina Bolta w karierze – finale sztafety 4×100 m, w którym jamajski gwiazdor doznał kontuzji.

Po raz pierwszy w historii kanału relacje ze zmagań kolarzy w Tour de France były transmitowane od startu do mety. Przyciągnęły one przed ekrany 4,3 mln widzów, z czego aż 1,65 mln z grupy komercyjnej. W trakcie czasówki, którą wygrał Maciej Bodnar przed Michałem Kwiatkowskim, Eurosport był siódmym kanałem z najwyższą oglądalnością w Polsce i drugim wśród kanałów płatnych. Drugie najlepsze wyniki w historii osiągnęły z kolei transmisje z Vuelty. Kibice mogli na żywo śledzić trzy etapowe zwycięstwa Polaków w wyścigu dookoła Hiszpanii. O popularności kolarstwa świadczy także fakt, że blisko siedmiogodzinna transmisja z wyścigu ze startu wspólnego podczas mistrzostw świata w Bergen osiągnęła 2-procentowy udział w rynku.

Eurosport 1 przyciągał także kibiców piłki nożnej. Transmisje spotkań Ekstraklasy i mecze Ligi Europy cieszyły się większym zainteresowaniem niż przed rokiem.

W Eurosporcie nie mogło także zabraknąć starć najlepszych tenisistek i tenisistów świata. Transmisje z wielkoszlemowego turnieju US Open w obu kanałach oglądało 3,3 mln widzów, z czego 1,13 mln w  grupie komercyjnej.

Przed nami kolejny kwartał wielkich emocji sportowych, związanych przede wszystkim ze startem sezonu zimowego. Na antenach Eurosportu zagoszczą m.in. gwiazdy skoków narciarskich, biegów, biathlonu, czy narciarstwa alpejskiego. Wszystko będzie przedsmakiem zbliżających się wielkimi krokami Igrzysk Olimpijskich Pyeongchang 2018, które w całości będzie można obejrzeć w lutym przyszłego roku wyłącznie na platformach Eurosportu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *