Jakie urządzenia i usterki naprawialiśmy w GoRepair najczęściej?
Pęknięte szybki, uszkodzone wyświetlacze i zepsute płyty główne to usterki, z którymi użytkownicy iPhone’ów i Samsungów spotykali się najczęściej. W swoje pierwsze urodziny serwis GoRepair postanowił podzielić się statystykami dotyczącymi pogwarancyjnych napraw w Polsce.
Dokładnie rok temu krakowski serwis GoRepair zaczął przyjmować pierwsze zlecenia naprawy smartfonów, tabletów oraz laptopów. Kolejne miesiące przynosiły stały wzrost liczby zgłoszonych urządzeń, co pozwoliło na przygotowanie tej informacji oraz infografiki.
„Pierwszy rok działalności serwisu to świetna okazja do podsumowania. Za nami setki naprawionych urządzeń, niezliczona liczba wiadomości e-mail oraz wykonanych telefonów, a przede wszystkim zadowoleni klienci” – powiedział Piotr Pachota z GoRepair.
Najczęściej Samsung i Apple
Dane zebrane w ciągu minionego roku pokazują, że spośród wszystkich urządzeń naprawianych w GoRepair, 71% stanowiły smartfony, 15% laptopy i 14% tablety. Taki wynik nie zaskakuje, ponieważ wg danych GUS z 2017 roku, na 100 mieszkańców przypada około 142 smartfony.
W każdej z tych grup urządzeń wyodrębniliśmy też marki, które pojawiały się najczęściej. W przypadku smartfonów były to przede wszystkim produkty Samsung, Apple oraz Sony, odpowiednio 24%, 21% i 12%. Co ciekawe, często naprawialiśmy też urządzenia zyskującej na popularności marki Xiaomi – 7% wszystkich zgłaszanych smartfonów.
Sytuacja w grupie tabletów wygląda bardzo podobnie. Pierwsze dwa miejsca to urządzenia marek Samsung oraz Apple, stanowiące 32% i 27% całości. Na trzecim miejscu znalazło się Lenovo z wynikiem 15%. Najczęściej naprawiane przez nas laptopy były wyprodukowane przez marki Lenovo, Dell i Apple, które stanowiły odpowiednio 24%, 14% i 11% ogółu zgłaszanych komputerów przenośnych.
„Przedstawione statystyki nie oznaczają oczywiście, że urządzenia tych producentów psują się najczęściej” – powiedział Piotr Pachota z serwisu GoRepair. „Duża liczba urządzeń poszczególnych marek wynika głównie z ich popularności wśród użytkowników” – dodał.
Zbita szybka królem usterek
Aż 40% smartfonów i 45% tabletów, które trafiły do GoRepair, miało zbitą szybkę. Jest to efekt rozwiązań, stosowanych przez producentów. Dążą oni do tego, aby nowe urządzenia były jak najcieńsze, jak najlżejsze i jak najbardziej designerskie. Montują w nich coraz cieńsze szybki, które nie zapewniają wytrzymałości znanej ze starszych urządzeń.
Na kolejnych miejscach wśród najczęściej występujących usterek w smartfonach są problemy z wyświetlaniem obrazu – 9%, uszkodzenia płyty głównej – 7%, niedziałający dotyk – 7% oraz problemy z baterią i ładowaniem – 6% i 4% wszystkich naprawionych urządzeń. Większość z nich powstaje na skutek upadków, zawilgoceń oraz całkowitego zalania urządzeń.
Lista najczęściej zgłaszanych usterek w tabletach wygląda bardzo podobnie, chociaż kolejność jest już nieco inna. Po zbitej szybce, użytkownicy najczęściej doświadczają problemów z ładowaniem – 13%, uszkodzoną płytą główną – 7%, zepsutą baterią – 7%, niedziałającym ekranem – 5% oraz błędów w komunikacji z komputerem – 3%.
„Większość zgłaszanych urządzeń posiada uszkodzenia mechaniczne, których nie obejmuje gwarancja producenta” – powiedział Piotr Pachota. „W zależności od dostępności części zamiennych do danego modelu, jesteśmy w stanie naprawić zdecydowaną większość z nich” – dodał.
Stabilny wzrost liczby zgłoszeń
Dzięki zupełnie nowemu podejściu do kwestii napraw pogwarancyjnych, prostemu systemowi do zgłaszania usterek oraz błyskawicznej realizacji zleceń, serwis GoRepair szybko znalazł pierwszych klientów. Darmowa diagnoza, bezpłatny transport sprzętu kurierem oraz 12-miesięczna gwarancja to korzyści, które cenione są przez nich najbardziej.
Konsekwencja w działaniu oraz dbałość o jakość usług i zadowolenie klientów sprawiły, że w ciągu pierwszego roku działalności liczba zleceń wzrosła ponad dwukrotnie. Jest to też zasługa aktywnie działającego profilu na Facebooku, który stał się jednym z głównych kanałów komunikacji z nowymi klientami.
Co dalej?
„Stale rosnąca liczba zleceń oraz przede wszystkim zadowolenie klientów z dokonanych napraw daje nam motywację do dalszej pracy i rozwoju. W najbliższym czasie planujemy rozszerzyć zespół serwisantów, aby przy coraz większej liczbie zleceń utrzymać wysoką jakość i terminowość usług” – powiedział Piotr Pachota. „Tworząc serwis GoRepair podjęliśmy się wyjątkowego ale zarazem bardzo trudnego zadania. Po roku istnienia na rynku można śmiało powiedzieć, że się nam udało” – dodaje.