Transformacja strategii F-Secure – skupienie na firmach średniej wielkości
Kontynuując transformację strategii, firma F-Secure postanowiła skupić działania na średniej wielkości przedsiębiorstwach, co pomoże w dalszym rozwoju biznesu. Globalny dostawca usług z zakresu cyberbezpieczeństwa postanowił w tym celu reorganizować zespół kierowniczy i stworzyć nowe stanowiska.
Firma F-Secure rozpoczęła transformację z tradycyjnego producenta antywirusów w dostawcę kompleksowych rozwiązań cyberbezpieczeństwa w 2015 r. Od tego czasu przejęła firmy konsultingowe oraz poszerzyła swoją ofertę produktów i usług o rozwiązania do wykrywania oraz reagowania na cyberzagrożenia. F-Secure kontynuuje przekształcenie, skupiając się na obsłudze firm średniej wielkości za pośrednictwem rosnącej sieci partnerów kanałowych.
– Nasza strategia wzrostu obejmuje oferowanie przedsiębiorstwom średniej wielkości oraz wybranym sektorom usług z zakresu wykrywania i eliminowania zagrożeń na wczesnym etapie, jak również doradztwa w kwestiach bezpieczeństwa oraz zarządzania ryzykiem – mówi Samu Konttinen, dyrektor generalny F-Secure. – Już teraz rozwijamy się w tempie szybszym niż rynek, a zmiany w strukturze organizacyjnej pomogą nam w realizacji strategii, abyśmy mogli lepiej służyć klientom – dodaje Konttinen.
Zmiany zakładają scalenie dwóch dotychczasowych sekcji biznesowych (B2B) i uproszczenie struktury organizacyjnej. Sekcja konsumencka (B2C) będzie nadal stanowiła osobną jednostkę biznesową.
Do zespołu F-Secure 1 marca 2018 roku dołączy Juha Kivikoski. Juha jest branżowym weteranem, który poprzednio pracował jako dyrektor zarządzający w Dusting Finland, a także wiceprezes ds. sprzedaży w McAfee/Intel Security czy główny dyrektor operacyjny w Stonesoft. Obejmował też stanowiska kierownicze w dużych firmach technologicznych, takich jak Siemens oraz Cisco Systems.
– W branży cyberbezpieczeństwa o wiarygodności stanowi wiedza i doświadczenie. Nasza przewaga oparta jest na 30 latach doświadczenia oraz na unikalnym połączeniu możliwości najlepszych ekspertów z branży i technologii takich jak uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja czy analiza Big Data. Zmiana strategii pozwoli nam na szybszy wzrost i skuteczniejsze działania w roku 2018 i następnych – podsumowuje Konttinen.
Nowa struktura będzie składać się z:
– działu sprzedaży korporacyjnej i dystrybucji (Enterprise & Channel Sales) pod kierownictwem Juhy Kivikoskiego;
– działu produktów i usług cyberbezpieczeństwa (Cyber Security Products & Services) pod kierownictwem Jyrkiego Tulokasa;
– działu marketingu i komunikacji (Marketing & Communications) pod kierownictwem Jyrkiego Rosenberga;
– działu badań i technologii bezpieczeństwa (Security Research & Technologies) pod kierownictwem Miki Ståhlberga;
– działu usług informacyjnych i biznesowych (Information & Business Services) pod kierownictwem Jariego Stilla;
– działu strategii i rozwoju (Strategy & Corporate Development) pod tymczasowym kierownictwem Samu Konttinena;
– działu HR i usług biurowych (HR & Office Services) pod kierownictwem Mari Heusali;
– działu usług finansowych i pomocniczych (Finance & Supporting Services) pod kierownictwem Eriikki Söderström oraz;
– działu cyberbezpieczeństwa konsumenckiego (Consumer Cyber Security Business Unit) pod kierownictwem Kristiana Järnefelta.