eService, PKO Bank Polski, Poczta Polska i Orange zawiązują Koalicję
eService, PKO Bank Polski, Poczta Polska i Orange zawiązują Koalicję liderów na rzecz Polski bezgotówkowej, która będzie wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa decydujące się na skorzystanie z oferty darmowych terminali płatniczych w ramach Programu Polska Bezgotówkowa.
Koalicja jest wspólną inicjatywą czterech liderów działających w branży finansowej, pocztowej i telekomunikacyjnej. Została zawiązana, by ułatwić wszystkim zainteresowanym przedsiębiorcom zawarcie umowy i otrzymanie nawet trzech terminali udostępnianych bezpłatnie w ramach Programu Polska Bezgotówkowa. Chętni przedsiębiorcy, którzy do tej pory nie korzystali z urządzeń umożliwiających dokonanie płatności bezgotówkowych, albo przez ostatnie 12 miesięcy ich nie posiadali, mogą otrzymać terminale oraz wsparcie w postaci pokrycia wydatków związanych z ich utrzymaniem przez rok. Obejmuje ono także miesięczne koszty obsługi płatności, aż do osiągnięcia obrotów w wysokości 100 000 zł na urządzenie.
Zgodnie z badaniami pt. „Postawy Polaków wobec form płatności”, przeprowadzonymi na zlecenie eService, ponad połowa Polaków chce płacić bezgotówkowo. Aż 4 na 10 z nich rezygnuje z dokonania zakupów, gdy nie ma możliwości płatności kartą. Celem Koalicji liderów jest ułatwienie przedsiębiorcom przyjmowania płatności bezgotówkowych, a co za tym idzie, rozwój ich biznesów poprzez wsparcie działań związanych z dostosowaniem się do zmieniających się zwyczajów i oczekiwań klientów.
– Potrzeby rynku skłoniły nas do poszukiwania rozwiązań, które pozwolą nam na dotarcie do jak największej liczby przedsiębiorstw potencjalnie zainteresowanych Programem Polska Bezgotówkowa, stąd współpraca z liderami – PKO Bankiem Polskim, Pocztą Polską oraz Orange – mówi Joanna Seklecka, Prezes eService. W ramach umowy z naszymi partnerami w Koalicji na rzecz Polski bezgotówkowej, przedsiębiorcy, którzy chcą otrzymać darmowy terminal, będą mogli przystąpić do Programu zarówno przez specjalnie stworzoną stronę bezgotowki.pl, jak i w oddziałach banku, salonach operatora komórkowego, czy też placówkach pocztowych i u swojego listonosza – dodaje Seklecka.
Umowę będzie można zawierać w 524 oddziałach PKO Banku Polskiego obsługujących klientów MSP, 742 salonach i Smart Store’ach Orange Polska, w ponad 4 600 oddziałach Poczty Polskiej oraz u 22 000 listonoszy wyposażonych w tablety.
W efekcie zawieranej umowy, eService dostarcza Klientom dwa rodzaje urządzeń dostępnych w specjalnej ofercie. Przedsiębiorcy mogą wybrać, czy chcą skorzystać z tradycyjnego terminala (stacjonarnego lub przenośnego) – w opcji najmu, czy też wolą otrzymać na własność nowoczesny terminal Smart D220. W przypadku wybrania tej drugiej opcji, po upływie 12 miesięcy współpracy w ramach Programu, również nie będą ponosić kosztów związanych z najmem urządzeń, a jedynie te związane z procesowaniem transakcji. Dla uczestników Programu będą one dostępne na bardzo preferencyjnych warunkach.
– Tworząc nasze rozwiązania, spotkaliśmy się ze 120 przedsiębiorcami w całej Polsce. Na bazie informacji, które uzyskaliśmy, szukaliśmy rozwiązań pozwalających zarówno na szybkie i sprawne, a przede wszystkim wygodne zawarcie umowy na terminal, jak i na jak najlepsze zarządzanie ich budżetami – podkreśla Joanna Seklecka.
eService, jako lider na rynku akceptacji płatności bezgotówkowych, uruchamia także specjalną platformę bezgotowki.pl, dzięki której przedsiębiorca może zamówić darmowy terminal w ramach rządowego Programu Polska Bezgotówkowa.
Dodatkowym udogodnieniem wprowadzanym przez eService jest nowy Portal Klienta, umożliwiający zarządzanie swoimi urządzeniami, jak również uzyskanie stałego dostępu do wirtualnych potwierdzeń transakcji wykonanych na terminalu.