Drugi numer Vogue Polska
W drugim numerze na pierwszym planie stawiamy niezwykłe kobiety. Na okładce kwietniowego wydania „Vogue Polska” znalazła się supermodelka, Eva Herzigova, w obiektywnie Chrisa Collsa. A w środku znajdziecie m.in.: historię Gabrieli Hearst, portret Barbary Stuhr, nakreślony przez Katarzynę Bielas, rozmowę z reżyserką teatralną Anną Smolar oraz reportaż Ewy Winnickiej o pracy polskich lekarek.
W sesji okładkowej kwietniowego numeru sięgamy po stonowane barwy i klimat lat 70. Eva Herzigova, supermodelka, która karierę zaczynała w wieku 16 lat jako obywatelka Czechosłowacji, pozowała Chrisowi Collsowi do zdjęć w jego nowojorskim studio. Lustro znalezione na pchlim targu, jasne, zamszowe ściany i kanapa w stylu vintage stanowiły prostą scenografię sesji. Modelka, która prawie z całą ekipą pracującą na planie (oprócz fotografa) zna się od ponad dwudziestu lat, wystąpiła w ubraniach, w których lubi chodzić na co dzień. Obszerny sweter, biały tank top, klasyczny trencz – w tej sesji zmysłowość łączy się z naturalnością.
Naturalność to cecha, którą ceni sobie także Julie Pelipas, szefowa działu mody ukraińskiego „Vogue’a”. Odwiedziliśmy ją w jej mieszkaniu w zabytkowej kijowskiej kamienicy i zajrzeliśmy do jej garderoby. Co nosi gwiazda street style’u? Jej ulubiony zestaw to m.in. marynarka, luźne spodnie, golf albo T-shirt. Jak wyjaśniła redaktorce „Vogue Polska, Ewelinie Dziewieli, dla niej w modzie chodzi o eksponowanie osobowości, a nie o prezentację ulotnych trendów.
Nasza kolejna bohaterka do tej pory unikała rozgłosu. Teraz postanowiła jednak pokazać się światu nie tylko jako żona i matka znanych aktorów, ale również jako niezależna, działająca charytatywnie, pełna pasji kobieta. W księgarniach pojawiła się właśnie książka o niej, pióra Beaty Nowickiej. Z Barbarą Stuhr o dorastaniu i muzyce na łamach „Vogue Polska” rozmawia Katarzyna Bielas.
Z kolei o życiu i błyskawicznej karierze projektantki Gabrieli Hearst można by nakręcić film. Swoją markę założyła niespełna trzy lata temu, a kobiety na całym świecie oszalały na jej punkcie. Czas oczekiwania na torebkę sygnowaną jej nazwiskiem jest dłuższy niż okres oczekiwania na słynną Birkin Bag od Hermès. Projektantka opowiedziała nam o dorastaniu na urugwajskim ranczu, przeprowadzce do Nowego Jorku i o tym, dlaczego jakość jej projektów jest dla niej najważniejsza.
Pamiętamy także o tym, że 8 marca to nie tylko święto kobiet. W tym roku przypada 50. rocznica antysemickiej kampanii przeprowadzonej przez władze PRL-u w 1968 roku. Anna Smolar to reżyserka teatralna urodzona i wychowana w Paryżu. Z córką polskich marcowych emigrantów Paweł Smoleński rozmawiał o jej najnowszym spektaklu „Kilka słów po polsku”. Sztuka opowiada o wydarzeniach Marca ’68 z perspektywy dzieci emigrantów rozsianych po całym świecie, poruszając niezwykle aktualny dziś temat tożsamości narodowej.
W dziale kultury kwietniowego numeru również znajdziemy wątek polsko-francuski, a dokładniej paryski. To właśnie tam, w Centrum Pompidou, od czterech lat pracuje Karolina Ziębińska-Lewandowska, specjalizująca się w fotografii. Szefowa działu kultury „Vogue Polska” Anda Rottenberg opowiada historię „kuratorki-wyczynowca”. Razem z Andą Rottenberg odwiedziliśmy też zimowe Zakopane, gdzie podziwialiśmy niesamowite wnętrza willi z 1903 roku. Uchwycił je dla nas światowej sławy fotograf Simon Upton. Dawne życie Witkiewiczówce przywróciła Anna Starak.
Drugi numer „Vogue Polska” to także „Misja specjalna” i niesamowite kobiety w białych fartuchach. Bycie lekarką wymaga ogromnych pokładów sił i odwagi, co opisują w rozmowie z Ewą Winnicką cztery kobiety: jedna z nich operowała żołnierzy w Afganistanie, druga wyjechała do Szwecji i nie zamierza wracać do kraju, trzecia podkreśla, że wykonywanie tego zawodu przypomina „spacer po polu minowym”, a czwarta po prostu kocha leczyć.
A to tylko część z przygotowanych przez nas materiałów. Bo w kwietniowym numerze pisma podróżujemy też do Tokio, zaglądamy na bal maskowy Diora w Paryżu i śniadanie prasowe „Vogue Polska” w Mediolanie. Sprawdzamy, czy kuchnia może konkurować z seksem oraz czy algorytmy, które opracował Polak, a w kampanii wyborczej wykorzystali doradcy Donalda Trumpa, znają nas lepiej niż my sami. Wreszcie, fotografujemy wiosenno-letnią kolekcję Erdem w londyńskim klubie „Polskie Ognisko”, miejscu spotkań Polonii od 1939 roku.
„Vogue Polska” w kioskach od 14.03