„Kuchnia” zmienia się na wiosnę
Kwietniowe wydanie miesięcznika „Kuchnia”, które będzie mieć swoją premierę w czwartek, 15 marca br., ukaże się w zmienionej formie. Redakcja przygotowała dla czytelników nowe działy i odświeżyła szatę graficzną. Jedno pozostało bez zmian – wszystkie zaprezentowane potrawy są pyszne i zjawiskowo sfotografowane.
Od numeru kwietniowego „Kuchnia” będzie intensywniej przyglądać się światu gastronomii.
– Stawiamy na jeden z ważniejszych trendów nie tylko kulinarnych, ale i społecznych – niemarnowanie żywności. Nasi autorzy będą stale uzupełniać swoje przepisy o wskazówki dotyczące wykorzystywania resztek. Będziemy namawiać naszych czytelników nie tylko do smacznego gotowania, ale i do robienia rozsądnych zakupów i znacznego ograniczenia wyrzucania żywności – mówi Ewa Wagner, redaktor naczelna miesięcznika „Kuchnia”. – Istotną zmianą jest także wprowadzenie tematów związanych ze zdrowiem. Rozszerzamy tematykę magazynu o diety funkcjonalne, spełniające oczekiwania osób, które nie mogą lub nie chcą jeść konkretnych produktów. Zadbamy również o tych smakoszy, którzy nie mają czasu na długie gotowanie lub szukają pomysłów na przygotowanie pysznego i prostego obiadu do pracy lub do szkoły. Więcej uwagi poświęcimy gastronomii – co miesiąc polecimy kilka restauracji z różnych regionów Polski, które zostały sprawdzone przez naszych wysłanników. Do tego dział o podróżach kulinarnych rozszerzymy o propozycje z Polski – dodaje.
Nowa „Kuchnia” będzie szukać sposobów na jedno z najważniejszych współczesnych wyzwań, jakim jest problem marnowania żywności. Redakcja będzie przekonywać do jak najlepszego wykorzystywania produktów spożywczych – w kwietniowym wydaniu czytelnicy dowiedzą się, co pysznego można zrobić z ziemniaczanych obierków.
Nowością będzie też dział poświęcony prostym posiłkom do pracy i do szkoły, które zachwycą wszystkich ceniących smak i wygodę. Nie będą to przepisy, a jedynie przykłady smacznie skomponowanych składników, które można zmieniać w zależności od tego, co znajduje się w lodówce. W najnowszym wydaniu miesięcznika pomysły zostały zaprezentowane w efektownych lunchboksach.
Redakcja krytycznie odniesie się do diet – zarówno tych będących na czasie, jak i tych służących poprawie zdrowia. Do tej pory prezentowane były potrawy oparte na sezonowych produktach, ze sprawdzonych źródeł. Teraz redakcja będzie proponować również dania uwzględniające ograniczenia, jakimi podlega coraz większa liczba osób. W kwietniowym wydaniu będzie to dieta bez glutenu – na 18 stronach czytelnicy znajdą najważniejsze informacje i przepisy na dania bezglutenowe.
Na łamach kolejnych wydań miesięcznika redakcja będzie polecać restauracje w całym kraju, wyróżniające się stabilną jakością. W każdym numerze znajdzie się rozmowa z przedstawicielem branży na temat współczesnej gastronomii i trendów rynkowych. W kwietniowym wydaniu będą to: ukraińskie restauracje we Wrocławiu, kulinarna relacja z Lyonu oraz kuchnia Tomasza Olszewskiego z poznańskiej restauracji Concordia Taste.
Nowością będzie też comiesięczny przegląd sprzętu gospodarstwa domowego, który pomoże czytelnikom dokonać wyboru akcesoriów odpowiednich do ich potrzeb – w najnowszym numerze będzie to przegląd robotów wielofunkcyjnych.
Odświeżeniu ulegnie również wygląd pisma: – Zmieniamy szatę graficzną, aby lepiej zaprezentować nowe treści magazynu – mówi Katarzyna Trzeszczkowska, kierownik artystyczna miesięcznika „Kuchnia”. – Czcionka będzie bardziej pojemna i łatwiejsza do czytania. Wprowadzimy też nową typografię, żeby w piśmie – oprócz rzetelnych informacji – pojawił się element lekkości i zabawy. Zupełnie nowe winiety rubryk będą służyć lepszej nawigacji i orientacji w treściach. Jedno na pewno się nie zmieni: będziemy nadal stawiać na jakość, nowoczesność i urodę zdjęć, bo do współpracy zaprosimy najlepszych fotografów i ilustratorów – dodaje.
Wydanie ukaże się w czwartek, 15 marca br. Wesprze je promocja w prasie (czasopisma Agory, „Co Jest Grane 24”), w internecie (media społecznościowe, www.magazyn-kuchnia.pl), w radiu (radiostacje Agory), w telewizji (Kuchnia+), na nośnikach reklamy zewnętrznej cityInfo.TV i w kinach sieci Helios. Kampanię przygotował Dział marketingu pionu Czasopisma Agory.